کد خبر: ۸۷۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 06 July 2020
تابناک/ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: زنبورداری در گیلان اخیرا به شدت مورد استقبال بانوان قرار گرفته است.

میرحجت علی اکبرنژاد در گفت و گو با خبرنگاران در سازمان جهاد کشاورزی گیلان، گفت: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی پیش بینی می شود امسال تولید عسل بهاره در گیلان ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه از روزهای گذشته ۴۷۷۵ زنبوردار گیلانی برداشت عسل بهاره را از ۳۳۴ هزار و ۶۰۰ کندو آغاز کردند، افزود: شرایط خوب آب و هوایی از یک سو و تنوع پوشش گیاهان شهدزا در فصل بهار از سوی دیگر شرایط لازم برای افزایش تولید عسل را فراهم کرده است.
علی اکبرنژاد کوچ بسیاری از زنبورداران پس از برداشت عسل با کندوهای خود به مناطق ییلاقی واقع در رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار و مناطق کوهستانی سبلان در استان اردبیل را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: زنبورداران با این کار تلاش می کنند تا محصول تابستانه را در مناطق خوش آب و هوا تولید کنند.
وی به برداشت عسل تابستانه از نیمه شهریور تا اوایل مهر اشاره کرد و با تاکید بر اینکه میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب و هوایی وابسته است، خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای بهبود کیفیت تولید عسل و افزایش آن برنامه های خوبی را اجرایی کرده و از فعالان این حوزه حمایت های لازم را به عمل می آورد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان حمایت از فعالیت زنبورداری را از اولویت های این دستگاه عنوان کرد و افزود: پشتیبانی از زنبورداران با اعطای تسهیلات بانکی و ارائه آموزش های مرتبط برای افزایش و بهبود کیفیت تولید عسل از جمله اقدامات این دستگاه است.
علی اکبرنژاد مهم ترین مناطق و مراکزی که در این استان به امر تولید عسل هستند را شهرستان های تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، روسر، املش و لنگرود در استان ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار