مریم و همسرش حالا دو ماهی هست که پس از برگزاری مراسم عروسی، سر خانه و زندگیشان رفته اند و البته چهل روزی هم هست که مادربزرگش را که در مراسم عروسی آنها حضور داشته، از دست داده‌اند.
کد خبر: ۸۷۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 06 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مریم تازه عروس که این روزها در سوگ مادربزرگش به سرمی برد، در فکر و خیال اینکه نکند مادربزرگش در مراسم عروسی آنها کرونا گرفته، در بُهت است، چون شنیده خیلی‌ها ممکن است ناقل بیماری باشند، اما هیچ علامتی نداشته باشند و بعید نیست مادربزرگش در عروسی نسبتا شلوغ آنها در دو ماه گذشته کرونایی شده باشد.

عذاب وجدان روزگارش را سیاه کرده، اگرچه هیچ یک از اعضای خانواده به روی او نیاورده اند که ممکن است مادربزرگش در مراسم ازدواج آنها کرونایی شده باشد، اما خودش را که نمی تواند گول بزند.

----- یاسمن و علیرضا طبق حساب و کتابشان باید این روزها سر خانه و زندگیشان می‌بودند، آنها قرار بود اسفند ماه ازدواج کنند و به قول خودشان سال نو را در خانه خودشان تحویل کنند، اما بخاطر کرونا مراسم ازدواج خود را به تعویق انداختند، به امید اینکه این روزهای کرونایی تمام شود و آنها بتوانند با حضور عزیزانشان ازدواج خود را جشن بگیرند و سر خانه و زندگیشان بروند.

یاسمن که از ادامه دار بودن شیوع بیماری کرونا و به تعویق افتادن مراسم ازدواجش حسابی عصبانی است، می گوید: واقعا نمی دانیم باید چه تصمیمی بگیریم. از یک طرف دلمان می خواهد هرچه زودتر زیر یک سقف برویم و از طرف دیگر نگران این هستیم که مبادا جشنی بگیریم و خدای نکرده حتی برای یکی از عزیزانمان مشکلی پیش بیاید. اگر اینطور شود که تا آخر عمر نمی توانیم خودمان را ببخشیم.

 

----- وحید و سارا که کرونا بساط عروسی‌شان را به هم ریخته، ترجیح می دهند، بدون برگزاری مراسم سر خانه و زندگی خود بروند.

وحید می گوید: من و سارا آدم های حساسی هستیم و اگر مراسم عروسی بگیریم و بعدا خدای نکرده برای یکی از مهمانانمان مشکلی پیش بیاید و کرونایی شود دیگر چگونه می توانیم خودمان را ببخشیم. ما آدم های خودخواهی نیستیم و سلامتی عزیزانمان برایمان خیلی مهمتر از برگزاری مراسم جشن عروسی است.

وحید البته این را هم گفت که خانواده همسرش با این موضوع مخالفت شدید داشته‌اند و آنها پس از صحبت های زیاد آنها را راضی به این تصمیم کرده اند، البته به این شرط که بعد از کرونا مراسم جشنی را برگزار کنند.

----- فاطمه و امین تصمیمشان را گرفته‌اند، آنها می خواهند بدون برگزاری مراسم سر خانه و زندگی خودشان بروند، چون اصلا تحمل بیماری عزیزانشان را ندارند.

فاطمه می گوید: می‌خواهیم برای دوستان و عزیزانمان پیامک بفرستیم و آنها را در جریان ازدواجمان بگذاریم و به همه آنها بگوییم بخاطر سلامتی‌شان قصد برگزار کردن عروسی نداریم.

فاطمه به همه زوج‌های در آستانه ازدواج این پیشنهاد را داد که با پیامک و دیگر ابزارهای ارتباطی عزیزانشان را در جریان ازدواجشان گذاشته و از این طریق آنها را در شادی ازدواجشان سهیم کنند.

---- راحله و سعید اما مشکلاتشان بالا گرفته، آنقدر که حتی ممکن است اصلا با هم زیر یک سقف نروند. خانواده راحله خیلی مصمم به برگزاری مراسم ازدواج شلوغ با حضور همه اقوام و دوست و آشناهایشان هستند و اعتقاد دارند سعید دارد از اینشرایط به نفع خودش و برای کم کردن هزینه های ازدواجش سوء استفاده می کند.

سعید می گوید: من فکر می کنم در شرایط فعلی نباید منتظر بمانیم و باید سر خانه و زندگی خودمان برویم، اما خانواده راحله شدیدا مخالفت می کنند. ما هم این روزها مدام با هم بحث می کنیم و این بحث کردن ها دارد به جاهای باریک می کشد. می ترسم این مشکلات ما را از هم دور کند چون پدرش به صراحت گفت حاضر نیست با این شرایط با ازدواج ما موافقت کند!

 

این روزها برخی از زوج های جوان در آستانه ازدواج و خانواده‌های آنها برای برگزار کردن یا نکردن مراسم عروسی با چالش هایی مواجه هستند و واقعا نمی دانند در شرایط فعلی بهترین تصمیم چیست؟

اسماء پیری، جامعه شناس در گفت و گو با ایسنا در مورد بهترین تصمیم در شرایط کنونی برای ازدواج جوانان، گفت: آدم‌ها اولویت‌های مختلفی در زندگی دارند و نمی شود در این زمینه نسخه واحدی برای همه آن‌ها پیچید. گاهی برگزاری مراسم ازدواج ممکن است برای یک زوج جوان و یا خانواده آنها آنقدر اهمیت داشته باشد که بتوانند برای برگزاری مراسم تا هر زمانی که نیاز باشد ازدواج خود را به تعویق بیاندازند، اما عده دیگری ممکن است کاملا نظر متفاوتی داشته و اصلا برگزاری مراسم ازدواج برای آنها اولویتی نداشته باشد.

پیری اضافه کرد: موضوعی که در شرایط کنونی ارجحیت دارد این است که برگزار کردن مراسم با حضور میهمانانی حتی به تعداد کم پذیرفتنی نیست، چون این تصمیم‌گیری می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، لذا باید زوجین و خانواده های آنها اولویت های خود را روی کفه ترازو گذاشته و ببینند در شرایط کنونی کرونایی برگزاری مراسم عروسی چقدر اولویت دارد و آیا این اولویت آنقدر هست که سلامت عزیزانمان را در معرض مخاطره قرار دهیم، هرچند دوست داریم آنها در شادی ازدواج ما سهیم باشند.

وی اضافه کرد: اگر زوج جوانی اولویتشان برای ازدواج برگزاری مراسم با حضور میهمانان متعدد است، توصیه می شود دست نگهدارند تا وضعیت بهتر شود.

این جامعه شناس ادامه داد: جدای از بحث سلامت، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تعطیل شدن خیلی از مشاغل و کاهش درآمد گروهی از مردم، باید این مسئله را هم در نظر داشت که ممکن است میهمانان هم تمایلی به شرکت در مراسم عروسی نداشته باشند، چون قطعا شرکت در مراسم عروسی هزینه های زیادی تحت عنوان کادو عروسی، هزینه خرید لباس و... را برای خانواده‌ها در پی خواهد داشت.

پیری در ادامه اشاره ای هم به بالا گرفتن اختلاف بین برخی زوجین جوان و خانواده های آنها بر سر موضوعات پیش پا افتاده ای همچون برگزاری مراسم عروسی داشت و گفت: زوجین نباید بر سر چنین مسئله‌ای ذهن خود را درگیر کنند، چون برگزاری مراسم عروسی اگرچه یک رخداد خوشایند است، اما در شرایط فعلی که امکان برگزاری مراسم ازدواج مهیا نیست نباید خیلی خود را اذیت کرد چون می توان جشن عروسی را بعدا و در فرصتی مناسب با حضور عزیزان برگزار کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار