استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری خدمت بزرگی است، گفت: خوشحالیم که در حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری در کشور پیشتاز هستیم.
کد خبر: ۸۷۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 06 July 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،هوشنگ بازوند امروز(۱۶ تیر) در مراسم امضای تفاهم نامه تامین زمین و ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای ایثارگران استان با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان کرمانشاه، گفت: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی برای کاهش نرخ بیکاری استان انجام شده و نرخ بیکاری استان از 22 درصد به 15.4 درصد رسیده، اما همچنان بیشترین نرخ بیکاری را در کشور داریم.

وی اضافه کرد: برای کاهش نرخ بیکاری استان هدف‌گذاری کرده‌ایم سالانه 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شود.

بازوند خواستار افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی بنیاد شهید شد و افزود: باتوجه به نرخ بالای بیکاری استان انتظار داریم بنیاد شهید میزان تسهیلات اشتغالزایی خود در این استان را افزایش دهد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اخذ سه مصوبه مهم از دولت برای رسیدگی به امور ایثارگران در مدت کوتاه آغاز مدیریت آقای اوحدی در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: یکی از این مصوبات به تامین زمین و ساخت 20 هزار مسکن برای جامعه ایثارگری اختصاص دارد که تعهد ساخت پنج هزار واحد از این تعداد در استان کرمانشاه داده شده و پیگیر تخصیص زمین و شروع عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی برای ایثارگران استان در یک سال باقیمانده از عمر دولت هستیم.

وی با بیان اینکه حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری خدمت بزرگی به آنان است، گفت: خوشحالیم که در حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری پیشتاز هستیم.

بازوند در ادامه با اشاره به درخواست تعدادی از جانبازان استان برای افزایش درصد جانبازی، گفت: حدود 400 تا 450 نفر در نوبت هستند که امیدواریم رسیدگی به درخواست این عزیزان در مدت کوتاهی انجام شود. ضمن اینکه مستمری بگیرهای بنیاد شهید نیازمند توجه و عنایت ویژه هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به عدم پرداخت به موقع مطالبات مناطق جنگی از سوی سازمان برنامه و بودجه به جامعه ایثارگری، خواستار تسریع در پرداخت این مطالبات شد.

بازوند همچنین با بیان اینکه دولت حدود 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات بابت جبران خسارت وارده از کرونا به واحدهای تولیدی، اشتغالزایی و... در نظر گرفته، خواستار اختصاص بخشی از این تسهیلات به جامعه ایثارگری از سوی دولت شد.

وی سپس با بیان اینکه مدیون خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری هستیم، گفت: بعضی از جانبازان و ایثارگران از کرونا خسارت دیده اند و اگر بتوانیم در بحث کرونا به جامعه ایثارگری کمک کنیم خدمت ارزشمندی کرده‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار