مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: ۱۶۶۰ روستا از ۲۵۹۵ روستای استان کرمانشاه دارای دهیاری هستند.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 04 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امیرخسروانی امروز(14 تیر) به مناسبت آغاز هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بااشاره به وجود 2595 روستای دارای سکنه در استان، اظهار کرد: از این تعداد 1660 روستا با جمعیت 30 خانوار به بالا دارای دهیاری و 935 روستا هم فاقد دهیاری هستند.

وی بابیان اینکه تمامی روستاهای دارای دهیاری در استان طی سالهای گذشته درجه بندی شده‌اند، افزود: این روستاها براساس شاخص‌هایی همچون وسعت، جمعیت، درآمد، قابلیت گردشگری و مرکز دهستان بودن در شش درجه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان تصریح کرد: آخرین بروزرسانی درجه بندی روستاهای استان طی هفته گذشته انجام شده که در آن حدود 20 روستای استان که دارای دهیاری‌های بزرگ هستند، در درجه ششم قرار گرفته‌اند.

وی از برنامه ریزی برای ارتقاء این دهیاری‌ها خبرداد و گفت: طبق برنامه ریزی‌ها، مقرر شده تا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به روستاهای درجه ششم و پنجم چارت سازمانی ابلاغ کند تا تمرکز خدمات اداری، مالی، فنی، ایمنی و آتش نشانی و خدمات رفت و روب را در آنها داشته باشیم.

خسروانی اظهار کرد: همچنین براساس قولی که رئیس جمهور سال گذشته به دهیاران سراسر کشور دادند، برنامه امنیت شغلی دهیاران را با استخدام آنها در دستور کار داریم و این موضوع در حال رسیدگی است.

وی درادامه درخصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری‌های استان هم گفت: طی سال گذشته 40 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 60 میلیارد تومان هم از محل اعتبارات ملی به روستاهای استان اختصاص پیدا کرد که 60 درصد این اعتبارات صرف اجرای پروژه های عمرانی و 40 درصد آن صرف هزینه‌های جاری دهیاری‌ها شد.

این مسئول در بخش دیگری از این گفت وگو از اقداماتی که برای ماندگاری جمعیت در روستاهای استان طی چندسال اخیر انجام شده گفت و افزود: سال 1396 دولت با موافقت مقام معظم رهبری حدود یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی برداشت کرد که این ابتکار به ماندگاری بیشتر جمعیت در روستاهای کشور کمک کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان تصریح کرد: از این محل 500 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت و در کنار آن از محل اعتبارات زلزله نیز 600 میلیارد تومان دیگر برای اشتغال روستاهای استان اعتبار گرفتیم که با این منابع تسهیلات چهار و شش درصدی برای ایجاد اشتعال در روستاها پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ارائه این تسهیلات توانست کمک خوبی در ایجاد اشتعال پایدار در روستاهای استان بدنبال داشته باشد.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار