رئیس جمهور خبر داد:
رییس جمهور از تمدید محدودیت های اعمال شده درصورت نیاز پس از یک هفته و اجباری شدن استفاده از ماسک برای دریافت خدمات دولتی و اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 04 July 2020

تمدید محدودیت در شهرستان های قرمز در صورت نیاز/ دریافت خدمات دولتی و اجتماعی منوط به استفاده از ماسک است

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛حسن روحانی در جلسه ویدیو کنفرانس با استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰۰ تخت ویژه بیمارستانی اضافه شده است اظهار داشت: این تعداد تخت بیمارستانی تا پایان سال به ۸ هزار تخت افزایش می یابد.

ایشان خاطر نشان کرد:ارائه خدمات اجتماعی و اداری به مردم منوط به استفاده آن ها از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است؛ لذا قوه قضاییه درصورت عدم رعایت و تخلف باید به این موضوع ورود پیدا کند.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه اعمال محدودیت های شهرستان های قرمز حداقل یک هفته بوده و درصورت لزوم تمدید خواهد شد تصریح کرد: مکان خدمت باید بهداشتی بوده و خدمت دهنده و خدمت گیرنده باید تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. متاسفانه با کاهش یافتن حساسیت مردم شیوع ویروس کرونا همچون گذشته تسریع پیدا می کند؛ الزامی است از فردا مردم در مکان های اعلام شده از ماسک استفاده کنند.

روحانی با بیان اینکه حدود سه میلیارد نیروی کار در جهان وجود داشته که شغل ۸۱ درصد آن ها تحت تاثیر ویروس کردنا قرار گرفته است اظهار داشت: رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته در سال ۲۰۱۹، ۱/۷ بوده که در سال ۲۰۲۰ به منفی ۱۲/۸ رسیده است؛ لذا ویروس کرونا یک پدیده چندوجهی بوده که نه تنها به بهداشت بلکه حوزه های اقتصادی، فرهنگی و روابط بین الملل را تحت تاثیر قرار داده است.

 رییس جمهور با بیان اینکه این ویروس مهمان ناخوانده بلندمدت است خاطرنشان کرد: عید نوروز در اوج شیوع کرونا واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی به هیچ عنوان تعطیل نشده و تنها در بازه ی زمانی مشخص واحدهای تولیدی دیگر تعطیل شدند. متاسفانه ابتلا به کرونا تبدیل به معضل فرهنگی شده که نباید این چنین باشد؛ لذا باید فرهنگ مردم را بالابرد تا درصورت ابتلا به کرونا به راحتی آن را عنوان کنند و از ابتلا سایرین جلوگیری شود.

روحانی در پایان گفت: حساسیت مردم نباید کاهش یافته و مراسمات عزا و عروسی باید تعطیل شود؛ محدودیت های اعمال شده به مدت یک هفته خواهد بود. لازم به ذکر است که از زمان شیوع کرونا شرکت های دانش بنیان، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اقدامات لازم را انجام داده به نحویکه در ماه به طور متوسط ۲ خط تولید دارو اضافه می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار