رئیس ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه پیش بینی کرد: برای سال تحصیلی آینده بیش از ۳۳۲ هزار دانش‌آموز در مدارس استان ثبت‌نام شوند.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 04 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ناهید فضلی، با اشاره به پیش بینی افزایش 1.25 درصدی تعداد دانش‌آموزان استان کرمانشاه در سال تحصیلی آینده، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بالغ بر 332 هزار دانش‌آموز که بیش از 31 هزار نفر آنها پایه اولی هستند، در مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

فضلی با اشاره به روند خوب ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس استان، گفت: تنها دانش‌آموزان کلاس‌اولی و دانش‌آموزانی که به دلیل تغییر مقطع و یا تغییر محل زندگی نیاز به جابجایی پرونده دارند، باید برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: میان‌پایه‌ها نیازی به مراجعه به مدارس برای ثبت نام ندارند، چون ثبت نام این دانش‌آموزان از سوی مدیران مدارس انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام این دانش‌آموزان نیست.

وی در ادامه از خانواده ها خواست تا برای ثبت نام فرزندانشان در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود اقدام کرده و اصراری به ثبت نام در مدارس دورتر از محل زندگی خود نداشته باشند تا مجبور به استفاده از سرویس که هم هزینه های بیشتری را به خانواده تحمیل کرده و هم باعث خستگی دانش آموز می‌شود، نشوند.

فضلی با اشاره به ممنوعیت اخذ وجه از والدین هنگام ثبت نام ادامه داد: مدارس دولتی هنگام ثبت نام تنها مجاز به دریافت هزینه کتاب و حق بیمه هستند و حق دریافت هیچ وجهی تحت عنوان کمک های مردمی را ندارند. مدارس غیردولتی هم بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود می‌توانند به صورت توافقی نسبت به دریافت همه یا بخشی از شهریه اقدام کنند.

فضلی از والدینی که باید برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس اقدام کنند، خواست تا در سریعترین زمان ممکن این کار را انجام داده و ثبت نام را به تعویق نیاندازند.

والدین درخواست مردودی فرزندانشان را نداشته باشند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به وضعیت نامطلوب کارنامه تحصیلی برخی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی داشت و گفت: به جد پیگیر تداوم روند آموزش دانش‌آموزانی که در ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی معلمین به حد انتظار نرسیده‌اند، هستیم.

وی گفت: برای این دانش‌آموزان فعالیت‌های تکمیلی تابستانه چه از طریق شبکه شاد و چه از طریق راهبران آموزشی در مناطق محروم در دست تدوین است که امیدواریم با همکاری خانواده‌ها تمامی دانش‌آموزان بتوانند فرآیند آموزش خود را در تابستان تکمیل کنند.

فضلی اضافه کرد: بیش از 87 درصد دانش آموزان استان کرمانشاه در شبکه آموزشی دانش‌آموزی(شاد) عضویت دارند و دانش آموزانی هم که دسترسی به اینترنت و یا حتی تلویزیون ندارند، از دیگر روش ها مثل توزیع کاربرگ های آموزشی و از طریق راهبران آموزشی با معلم های خود در ارتباط هستند و هیچ نگرانی بابت تکمیل فرآیند آموزش دانش‌آموزان نرسیده به حد انتظار در فصل تابستان وجود ندارد.

وی به والدینی که فرزندانشان در ارزیابی های صورت گرفته از سوی مدارس به حد انتظار نرسیده اند، توصیه کرد: به هیچ عنوان درخواست مردودی فرزندانشان را با هدف تقویت پایه آنها نداشته باشند و تلاش کنند تا از طریق آموزش های تابستانه فرزندانشان را به حد انتظار برسانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار