شهردار کرمانشاه گفت: در ۱۶ ماه گذشته هزار مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در شهر کرمانشاه داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 01 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سعید طلوعی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که امروز (یازدهم تیر) در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به تشدید برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود هزار مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه انجام داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، طلوعی تصریح کرد: آمار بالای برخورد با ساخت و سازهی غیرمجزا طی 16 ماه گذشته درحالی است که در سال 1397 تنها 259 مورد برخورد و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در کرمانشاه انجام گرفته است.

شهردار کرمانشاه یکی از علل مهم افزایش برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در کرمانشاه را همراهی و تعامل دستگاه‌های ذیربط با شهرداری دانست و افزود: در شرایط فعلی همکاری خوبی بین دستگاه‌های مختلف برای مقابله با متخلفین ساخت و ساز در کرمانشاه وجود دارد و توانسته‌ایم در سایه این همراهی کارهای مهمی انجام دهیم.

وی با تاکید براینکه برای تداوم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باید این همکاری‌ها ادامه داشته باشد، اعلام کرد: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، شهرداری تنها موظف به تخریب واحدهای غیرمجاز ساخته شده است و وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت نیروهای شهرداری و نماینده دادستان هم صدور مجوزهای لازم است.

طلوعی خاطرنشان کرد: در هفته های اخیر که نیروی انتظامی و نماینده دادستان پای کار آمده و با شهرداری همکاری بسیار خوبی دارند، میزان عملکردمان بسیار بالا رفته و حتی نزدیک به 100 مورد تخریب را در یک روز داشته‌ایم.

وی در ادامه بابیان اینکه بیشتر ساخت و سازهای غیرمجازی که در کرمانشاه انجام می‌گیرد در زمین های وقفی و دولتی است، گفت: از دستگاه هایی همچون مسکن و شهرسازی و اوقاف که زمین‌های بلااستفاده‌ای در داخل شهر دارند، می‌خواهیم که اگر برنامه ای برای ساخت و ساز زمین هایشان ندارند، دور آنها را دیوار کشی کنند تا به محلی برای تخلیه زباله، اتراق معتادین متجاهر و ساخت و سازهای غیرمجاز تبدیل نشود.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد به منظور ساماندهی این اراضی، بصورت رایگان مجوز دیوارکشی آنها را برای دستگاه‌های ذیربط صادر کند.

وی در ادامه به وجود برخی خلاء‌های قانونی در امر پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: متاسفانه درحال حاضر اگر فردی ساخت و ساز غیرمجازی انجام دهد، می‌تواند از دستگاه های خدمات رسان انشعاب آب، برق، گاز و... بگیرد، درحال که انتظار داریم ابتدا از شهرداری استعلام بگیرند که آیا ملک مجوز ساخت و ساز دارد، یا نه.

طلوعی تاکید کرد: از دستگاه قضایی استان می‌خواهیم در این رابطه ورود داشته و دستگاه های خدمات رسان را مکلف کند تا برای دادن انشعاب به واحدهای تازه ساز  خصوصا در شهرک‌های حاشیه نشین از شهرداری استعلام بگیرند و اگر واحدی پروانه ساخت و ساز نداشت، از این خدمات محروم باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار