مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد، در سال جهش تولید با افزایش ۵۰۰ هزارقطعه‌ای، تولید ماهیان زینتی در استان به ۴.۵ میلیون قطعه برسد.
کد خبر: ۸۶۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 01 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سید فرزاد افضلی  با بیان اینکه استان کرمانشاه 50 مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی دارد، گفت: سال گذشته چهار میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این مراکز تولید شد که برآورد می‌شود امسال با افزایش 500 هزار قطعه‌ای، تولید ماهیان زینتی در استان به 4.5 میلیون قطعه برسد.

افضلی در ادامه با اشاره به برآورد افزایش دو هزار تنی تولیدات آبزیان استان کرمانشاه در سال جهش تولید، گفت: سال گذشته میزان کل تولیدات شیلاتی استان به 21 هزار و 510 تن رسید که برآورد می‌شود این میزان امسال به 23 هزار و 500 تن برسد.

افضلی با بیان اینکه سال گذشته 4480 تن انواع ماهیان گرمابی و 13 هزار و 430 تن انواع ماهیان سردابی در استان کرمانشاه تولید شد، گفت: پیش بینی می شود امسال میزان تولید ماهیان گرمابی و سردابی استان به ترتیب به بیش از 5500 و حدود 13 هزار و 845 تن برسد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سال گذشته بیش از 1150 تن آبزیان در پروژه های پرورش ماهی در قفس استان تولید شد، گفت: پیش بینی می شود امسال این میزان به حدود 1500 تن برسد.

وی ادامه داد: سال گذشته همچنین بیش از 2382 تن انواع آبزیان در آب های طبیعی و نیمه طبیعی استان تولید شد که احتمالا امسال این میزان به 2500 تن خواهد رسید.

 

افضلی با بیان اینکه تنها کارگاه تکثیر میگوی آب شیرین کشور در استان کرمانشاه قرار دارد، گفت: این کارگاه که تامین کننده پست لارو گونه روزنبرگی است، سال گذشته 13 تن تولیدات داشت که برآورد می‌شود امسال میزان تولیدات آن به 30 تن برسد.

وی با اشاره به تولید 50 تنی ماهیان خاویاری در استان طی سال گذشته، گفت: امسال میزان تولیدات ماهیان خاویاری استان به حدود 70 تن خواهد رسید.

مدیرکل شیلات کرمانشاه تحقق پیش‌بینی‌های مرتبط با افزایش تولیدات شیلاتی استان در سال جهش تولید را منوط به اجرایی شدن برنامه های حوزه شیلاتی استان چه از جهت تخصیص مجوزهای لازم و چه از جهت تامین اعتبارات و تسهیلات عنوان کرد.

 وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های مرتبط با افزایش تولیدات شیلاتی استان در سال جهش تولید به پروژه تکمیل برق‌رسانی مجتمع پرورش ماهی ریجاب در شهرستان دالاهو مربوط می‌شود که در صورت تکمیل این پروژه بحث مکانیزاسیون مجتمع تکمیل و افزایش قابل توجهی در میزان تولیدات مجتمع خواهیم داشت.

توسعه پرورش ماهی در قفس در سدهای مخزنی غیرشرب استان و ایجاد پروژه های پرورش ماهی در اراضی پایاب سدهای مخزنی غیرشرب استان مثل سدهای آزادی، زمکان، جامیشان و ... از دیگر پروژه های شیلاتی امسال کرمانشاه است که افضلی به آنها اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار