کد خبر: ۸۶۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 30 June 2020

از اخراج کارگران مسلمان به بهانه اشتغال بهائیان تا مشارکت در ترور مردم بی‌گناه

تابناک/نگاهی به لیست جنایت‌های آمریکا در ایران نشان می‌دهد از زمانی که این کشور حیات خلوط خود را در ایران از دست داده، تا امروز دست از دشمنی برنداشته است. گزارش‌ها و گفت‌وگوهای خبرنگاران استانی دانا، پرده از بخشی از دشمنی‌های این حکومت فاسد علیه ملت مقاوم و سربلند ایران اسلامی برداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته‌ حقوق بشر آمریکایی فرصت مغتنمی است برای بازخوانی جنایات رژیم ایالات‌متحده علیه ملت ایران و بشریت؛ ششم تا ۱۲ تیرماه که به همین منظور نام‌گذاری شده است برای مردم ایران همواره خاطرات تلخ را تداعی می‌کند و بخشی از پرحادثه‌ترین و سخت‌ترین روزها در تاریخ انقلاب اسلامی است.

دولت آمریکا که تا قبل از انقلاب به‌صورت مستقیم بر سرنوشت ملت ایران مسلط بود و از حکومت مطیع پهلوی نفع می‌برد بعد از انقلاب اسلامی اما هنگامی‌که دست خود را از منافعش و سلطه بر سرنوشت ملت ایران قطع‌شده می‌دید به سرمایه‌گذاری بر روی عوامل و مزدوران داخلی خود در ایران پرداخت و طی ۴ دهه‌ی گذشته همواره از راه‌های گوناگون به دنبال روزنه‌هایی برای نفوذ و ضربه زدن به‌نظام اسلامی بوده است.

اما همواره در رأس اقدامات خصمانه و فشارهایی که طی سال‌ها علیه مردم ایران شکل‌گرفته است ردپایی از دولت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی به چشم می‌خورد، هرچند شاید برخی به دنبال این باشند که این ردپا را نادیده بگیرند و چهره‌ی پلید آمریکا را بزک کنند ولی تاریخ گواه روشنی بر جنایات و توطئه‌های آمریکای مدعی حقوق بشر است.

حمایت‌های بی‌دریغ از جنایات گروهک‌های تروریستی به‌ویژه سازمان منفور منافقین و پشتیبانی از رژیم بعث عراق تا وضع انواع تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ملت ایران تنها بخشی از اقدامات دولتمردان آمریکایی برای بازدارندگی حرکت انقلابی مردم و تلاش برای فروپاشی نظام اسلامی بوده است.

فاجعه هفتم تیر (که در آن ۵گیلانی به شهادت رسید)، بمباران شیمیایی سردشت، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، راه انداختن جنگ تحمیلی گرفته تا ترور، قتل عام و کشتار زنان و کودکان و مردان بی دفاع، حمایت از تجزیه طلبی و تروریسم، حمایت آمریکا از سازمان تروریستی منافقین (مجاهدین خلق)، اختصاص بودجه برای براندازی و مشارکت نظامی مستقیم آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران و…نمونه های دیگری از مصادیق حقوق به اصطلاح بشر آمریکایی و یا به عبارتی جنایات ضد بشری استکبار جهانی علیه ملت ایران است.

نگاهی به لیست جنایت‌های آمریکا در ایران نشان می‌دهد از زمانی که این کشور حیات خلوط خود را در ایران از دست داده، تا امروز دست از دشمنی برنداشته است. گزارش‌ها و گفت‌وگوهای خبرنگاران استانی دانا که در ادامه می‌آید، پرده از بخشی از دشمنی‌های این حکومت فاسد علیه ملت مقاوم و سربلند ایران اسلامی برداشته است.

 

 «سردشت»، نماد عینی حقوق بشر آمریکایی/ مسئولان مسیری جز شعار برای همدردی با مردم سردشت ندارند

حکایت 33 ساله مظلومیت یک شهر/ «سردشت» نماد عینی حقوق بشر آمریکایی

به نقل از اروم‌نیوز، خاطره بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش بعثی عراق در تاریخ ۷ تیرماه ۶۶ و با بهره‌گیری از ۴ بمب شیمیایی در نقاط پرتردد این شهر بارها توسط جانبازان و خانواده شهدای این فاجعه جنگی بازگو شده و هر یک به روایت گوشه‌ای از آن روز شوم در تاریخ پرداخته‌اند.

در جریان بمباران شیمیایی سردشت ۱۱۰ نفر از مردم شهر شهید و بیش از ۸ هزار نفر نیز دچار عوارض گازهای سمی نظیر خردل شدند که تا امروز هم آثار این گازها بر پیکره سردشت ماندگار بوده است.

تولد نوزادانی دارای مشکلات ذهنی و جسمی خاص و ابتلای اهالی شهر به بیماری‌های تنفسی و روحی تنها گوشه ناچیزی از درد مردم سردشت است که در روزمره‌های زندگی ناپدید شده و از دید مسئولان و مدیران دولتی و سایر مسئولان به دور مانده است.

هرچند در این ماجرا ردپای رژیم بعثی عراق پررنگ‌تر از سایر دولت‌های حامی حقوق بشر دیده می‌شود، اما نباید نقش پشتیبانی نظامی و تجهیزاتی آلمان، فرانسه و آمریکا از صدام و رژیم بعثی عراق را در این بمباران نادیده گرفت.

 

آمریکایی‌ها در خراسان شمالی چه کردند/ از تاسیس انجمن "لاینز" تا اخراج ۱۶۰ کارگر مسلمان و استخدام بهائیان در کارخانه قند

به نقل از عصر اترک، شمال خراسان بخاطر همسایگی و مرز مشترک با روسیه واهمیت شنود از شوروی برای آمریکائیها منطقه ای مهم به شمار می رفت و همواره سعی داشتند با بهانه های مختلف در این منطقه حضور داشته باشند.

تاسیس مراکز نظامی و یا به اصطلاح ژاندارمری هایی در مرز ایران و روسیه و بازدید منظم، نظامیان آمریکایی از مرز غلامان و جمع آوری اطلاعات از طریق پایگاه های نظامی و یا جذب نیروها از طریق تاسیس انجمن هایی که در ظاهر فعالیت های برای گسترش نوع دوستی داشتند و یا اجرای طرح اصلاحات ارضی از جمله اقداماتی بود که به استعمار اجتماعی و فرهنگی مردم منجر شد.
 



 

تاسیس شعبه ای از انجمن "لاینز" یا با اصطلاح "شیرمردان و شیرزنان" در بجنورد که شاخه ای از باشگاه لاینز در شهر شیکاگو بود از جنایات آمریکائیها در شمال خراسان بود. هدف ظاهری باشگاه های لاینز، گسترش نوعدوستی و حمایت از حقوق بشر و کمک به انسان های ستم کشیده و از این قبیل عنوان می‌شد؛ ولی هدف واقعی و پشت پرده آنها ایجاد محفلی برای عضو گیری اعضای فرماسونری بود.

 


یک نمونه دیگر از جنایات آمرئیکا و صهیونیسم در شمال خراسان، اخراج 160 کارگر مسلمان از کارخانه قند شیروان توسط "هژبر یزدانی" مالک بهایی این کارخانه و جایگزینی بهائیانی بود که به این منطقه آورده شدند. بعد از انقلاب نیز سهامدار این کارخانه سر از تل آویو در می آورد. بهائیان در بجنورد داروخانه، عکاسی و فروشگاه های مختلف داشتند. محله خاصی هم به آنان اختصاص داشت. این افراد اتفاقاً با مردم خوش رفتار بودند و به انحاء مختلف سعی در جذب مردم خصوصاً جوانان داشتند. آنها در زمینه هایی مثل مقابله با بیماری های واگیر، اصلاح روش های کشاورزی و... هم فعالیت زیادی داشتند. در کنار این ها فعالیت های مورد نظر خود را نیز داشتند.

صهیونسیت ها و آمریکایی ها در منطقه فعلی خراسان شمالی حضور پررنگی داشتند وبرای زیر نظر گرفتن تحرکات روس ها در شمال بجنورد از جمله بابلند، چهل فتیر و اطراف روستاهای عبدل آباد ، پایگاه هایی در زیر کوه احداث کرده بودند و در اتاقک هایی که از سنگ ساخته بودند با استقرار دستگاه هایی حساس تحرکات روسها را شنود می کردند.

همچنین در سال 48 رادار مارکونی را در منطقه شهرآباد مانه و سملقان مستقر کردند و با حمایت از بهائیان بسیاری از زمین های منطقه را به نام آنان خریداری کردند و سعی در تغییر اوضاع و شرایط منطقه به نفع خود داشتند.




 

از دیگر اقدامات آمرئیکائیها در استان خراسان شمالی و مخصوصا منطقه آشخانه استقرار آمرئیکائیها تحت عنوان "سپاه صلح" بود که کارشناسان آمریکائی تحت این عنوان در این منطقه مستقر می شدند . هدف این افراد این بود که با خود نه فقط دانش و مهارت های جدید را به ارمغان آورند بلکه زمینه نفوذ فرهنگی امریکا در ایران را هم فراهم سازند و اطلاعاتی از تحرکات روسها و شوری را بدست بیاورند و انتقال دهند.

این ها هر یک به نوبه خود نوعی جنایت در حق مردم ایران و خراسان شمالی فعلی بوده است که مردم را از حقوق عادی شان منع می کردند.

 

جنایات‌ آمریکا از تحریم تا ترور دانشمند هسته‌ای زنجان

به نقل از موج رسا، مردم زنجان نیز طعم تلخ جنایت‌های آمریکا را چشیده‌اند. خباثت‌های آمریکا علیه مردم ایران و ترور شهدای هسته‌ای، دامن زنجانی‌ها را نیز گرفت و طراحی و عملیاتی کردن طرح ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله اقدامات پلید این کشور است که با همکاری سرویس‌های صهیونیستی با شهادت شهید شهریاری یکی از تلخ‌ترین روزها را برای مردم زنجان رقم زد. این شهید گرانقدر انقلاب اسلامی ایران را به توان غنی سازی 20 درصد رساند و ترس دشمن از اقدامات ایشان موجب شد تا نقشه ترور را روز هشتم آذرماه سال 89 عملیاتی کنند.

مردم زنجان نیز همچون مردم سایر استان‌های کشور از جنایت‌های آمریکا صدمات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را متحمل شده و در جریان فتنه‌گری‌های آمریکا، صدمات بیشماری را دیده‌اند.
 
محاصره و تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران جنایت دیگری است که مردم زنجان نیز از آن متاثر بوده و تحریم‌های دارویی این کشور موجب ایجاد مشکلات بسیاری برای بیماران شده است.
 
تحریم صنایع فولاد، آهن، مس و آلومینیوم از سوی رئیس جمهور آمریکا بزرگترین صنعت دست زنجانی را در تامین مواد اولیه و تولید مس دچار مشکل کرد و تولیدکنندگان بسیاری در این زمینه متضرر شده و جلوی توسعه صنعت مس گرفته شد.
 
تحریم‌های آمریکا علیه ایران موجب شد تا صنعت روی زنجان نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود تا جایی که مدیران این بخش لب به اعتراض گشوده و از کاهش ظرفیت در این صنعت سخن به میان آورند.
 
سرب و روی جزو معدود صنایع ایران است که در تامین مواد اولیه به دلیل افزایش تحریم‌ها با مشکل مواجه شده و تولید 700 هزار تنی آن با چالش مواجه شود.
 
تحریم‌ها موجب شد تا از همه ظرفیت روی استفاده نشده و بازار رقابت برای این صنعت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود اگر چه سیاست‌های نادرست داخلی نیز در این زمینه تاثیرگذار بود.
 
 
 

وقتی آمریکا با حمایت از صدام حق زندگی را از 602 شهروند بانه‌ای گرفت

 

وقتی آمریکا با حمایت از صدام حق زندگی را از 602 شهروند بانه‌ای گرفت

به نقل از کُردتودی، اگر چه در اوایل انقلاب اعضای گروهک‌های معاند ضمن آزار و اذیت مردم و شهادت فرزندان این مرز بوم، مانع بزرگی برای خدمات‌رسانی نظام به مردم کردستان بودند اما در سایه تلاش و همت نیروهای امنیتی و مخصوصا سپاه و پیشمرگان مسلمان کرد امنیتی پایدار در منطقه حاکم شد و اکنون سرمایه‌گذاران و بازرگانان در سایه چنین امنیتی فعالیت می‌کنند. 

جباری یکی از تاجران قدیمی بانه با اشاره به حقوق بشر آمریکایی که عامل ایجاد تفرقه درهمان اوایل انقلاب درکردستان بود گفت: در بهار سال 1359، پس از به‌ بن‌بست‌ رسیدن کامل مذاکرات هیات نمایندگی کرد با هیات حسن‌نیت، از شمال و جنوب کردستان، جنگ مجددی به جمهوری اسلامی تحمیل شد.
 
وی افزود: در شمال، حزب دمکرات به نیروهای ارتش و سپاه حمله کرد و جنگ سختی در گرفت و در جنوب کردستان نیز گروهک کومله راه را بر ستون نظامی بزرگی که از مسیر کامیاران آمده بود و قصد ورود به پادگان سنندج را داشت، سد کردند.
 
وی با بیان اینکه توجیه سرکردگان گروهک کومله فریب افکار عمومی بود، عنوان کرد: آنها طوری وانمود می کردند که این ستون مزبور برای اشغال شهر آمده است، هر چند طی مذاکراتی قرار شد این نیروها از راهی فرعی به پادگان دسترسی یابند، اما در بین راه، عوامل گروهکها به نیروهای ارتش حمله و عده‌ای را شهید و زخمی کردند و با این‌حال، این نیروها خود را به پادگان رساندند.
 
شریفی از کسبه های معتمد بانه با اشاره به جنایتهایی که در زیر سایه حقوق بشر آمریکایی در کردستان صورت گرفت اظهار کرد: در شهریور ماه سال۱۳۵۹، ستونی از نیروهای ارتش، با هدف رفتن به مناطق مرزی برای جلوگیری از اشغال منطقه توسط ارتش عراق، از بانه به سمت سردشت حرکت کرد، اما در تمام طول مسیر، همزمان با حمله نیروهای متجاوز عراق به خاک میهن و اشغال بخشهایی از آن، افراد حزب دمکرات و گروهک کومله به این نیروها حمله کردند.
 
صفری یکی از اعضای خانواده های شهید ترور عنوان کرد: حجم گسترده این خیانت‌ها که از سوی مدعیان حقوق کردها در میان گروه‌ها و به اصطلاح احزاب ورشکسته کرد از کومله و دمکرات با شعبه های گوناگون آن تا پ.ک.ک و پژاک و دیگران علیه مردم ایران و کردستان وارد می‌شود از حافظه مردم این سرزمین پاک نخواهد شد و همانگونه که در سالهای گذشته نتوانستند به امیال باطل خود دست یابند به لطف عنایت حضرت باری‌تعالی به زودی نابود خواهند شد. 
 
شهیدی یکی از بازاریان بانه جنایت پارک ۱۵ خرداد را با بیش از ۶۰۲ شهید و جانباز که حقوق بشر آمریکایی هیچ گاه از آن سخن نگفت را این چنین تشریح کرد: اقشار مختلف مردم شهر بانه از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان و کوچک بزرگ به همراه شماری از رزمندگان اسلام در روز 15 خرداد ماه سال 63 در پارک مرکزی شهرستان بانه جمع شده بودند تا در مراسمی یاد شهیدان 15 خرداد سال 42 را گرامی بدارند که ناگهان هشت فروند هواپیمای ارتش بعث عراق وارد حریم هوایی بانه شده و بارانی از بمب آتش زا و راکت و گلوله را در 10 نقطه شهر بر سر مردم بی دفاع فرو ریختند.
 
کامل اهل شهرستان سردشت که ساکن بانه ودر بازار این شهر مشغول به فعالیت تجاری است بیان کرد: فاجعه بزرگ انسانی بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط رژیم منفور بعثی سند توحش غرب، نماد حقوق بشر آمریکایی و بمباران شیمیایی سردشت صحنه رسوایی حامیان دروغین حقوق بشر و انفعال نهادهای بین‌المللی مدعی این عرصه به شمار رفته و گویاترین سند مظلومیت جمهوری اسلامی و ملت سربلند ایران است.
 
محمدی  مالک یکی از صرافی های بانه،  یکی از عوامل اصلی افول اقتصاد جهانی نیز نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی ها دانست و یادآور شد: آمریکا در تمامی مبادلات خود با دیگر کشورهای جهان از دلار که تنها یک کاغذ باطله است، سواستفاده می کند و بیشتر کشورهای دنیا را مجبور می کند که در مقابل معامله با آنها از دلار استفاده کنند و همین امر باعث فقر در بسیاری از این کشورها است.
 
و نکته پایانی اینکه؛ با توجه به تمام فعالیتهای نظامی و تروریستی و کمکهای بی شائبه رژیم بعث عراق ، آنان نتوانستند به اهداف ، سیاستها و برنامه های از پیش تعیین شده و دیکته شده بیگانگان دست یابندو در ادامه سازمان و تشکیلاتشان هر روز دچار اختلاف و انشعاب گردید و هم اکنون از وزن قابل توجه ای در میان اپوزیسیون برخوردار نیستند.
 
 

گیلان؛ زخم خورده شیطنت های آمریکایی ها؛

مواضع شفاف و صریح استاندار گیلان عامل کینه توزی منافقین/ ماجرای شهادت دانش آموز لنگرودی با ۱۸ضربه چاقو

به نقل از هشت دی، استان گیلان به عنوان استانی مردخیز، ولایتمدار و غیور از این رفتارهای فجیع و غیرانسانی منافقین در امان نبوده است. این گروهک افراد سرشناس بسیاری را ترور کردند که یکی از آن‌ها استاندار مردمی گیلان، شهید علی اخوین‌انصاری است. گیلان از لحاظ موقعیتی، مکانی مناسب برای فعالیت‌های منافقین بود و انتساب شهید علی انصاری به استانداری گیلان مصادف با اوضاع نابسامان گیلان به لحاظ امنیتی بود که در این راستا شهید انصاری با تمام ظرفیت در مبارزه با گروهک‌های منافقین مستقر در این استان نقشی بسزا و مؤثر داشت‌.

پس از شهادت دکتر بهشتی و یارانش، شهید انصاری پیراهن سیاه بر تن کرد و در شهرداری رشت با ابراز تأسف از شهادت دکتر بهشتی و یارانش، صریح و با صلابت درباره لزوم مبارزه با ضدانقلاب با مردم صحبت کرد.

شهیدانصاری: قلبم برای مردم می تپد و مغزم به خدا فکر می‌کند

منافقین بارها به روش‌های مختلف وی را تهدید کردند؛ اما او با شجاعت تمام خطاب به منافقین اذعان ‌‌داشت که ما از شهادت ترسی نداریم. وی همواره در محل کار با غسل شهادت حاضر می‌شد. شهید انصاری چند روز پیش از شهادت در سخنرانی خود در پاسخ به تهدیدهای منافقین با صراحت گفت: «ما مسئولین هر روز که سر کار می‌آییم، غسل شهادت می‌کنیم و آماده شهادتیم و از تهدید منافقین و استکبار جهانی ترس و واهمه‌ای نداریم.» و ادامه داد:«هر زمان خبر شهادت مرا شنیدید، مطمئن باشید که به دو جای بدنم شلیک خواهد شد. اول به قلبم، چون برای مردم می‌تپد و دوم به مغزم چون به خدا فکر می‌کنم.»

شهید مهندس علی اخوین‌انصاری در ۳ خرداد ۱۳۲۳ در شهرستان رودسر استان گیلان چشم به جهان گشود با گذراندن دوره تربیت‌معلم به استخدام آموزش‌و‌پرورش درآمد و مدت ۱۰ سال در شغل مقدس معلمی انجام وظیفه کرد. آخرین سمت وی در سال ۱۳۵۸ استانداری گیلان است.

شهید انصاری به همراه معاون خود شهید علیرضا نورانی در ۱۵تیر ۱۳۶۰ مصادف با چهارم ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و در سن۳۷ سالگی به مقام عالی شهادت نائل شد.

سخنرانی “مسعود رجوی” در رشت و شکل گیری هسته های منافقین در گیلان

چند هفته پس از پیروزی انقلاب هسته های شهرستانی منافقین تحت عنوان جنبش ملی مجاهدین در شهرها و بخش های مختلف استان گیلان شکل گرفت. سخنرانی سرکرده منافقین ـ مسعود رجوی ـ در استادیوم شهید عضدی رشت و متعاقب آن گسترش هسته ای تشکیلاتی این سازمان در شهرهای گیلان این سازمان را در گیلان مانند سایر استانها بتدریج در مقابل انقلاب قرار داد.

در مرداد ماه سال ۱۳۵۹مصادف با ماه مبارک رمضان اعضای این سازمان به فرمانداری لنگرود حمله ور شدند. اما نیروهای مذهبی به هنگام افطار از خانه های خود خارج شده و طی یک رشته درگیری با منافقین آنها را عقب راندند. در این حادثه یکی از نیروهای مومن و انقلابی لنگرود به نام سید جلال نورمحمدی از اعضای فعال حزب جمهوری اسلامی که راهی منزل بود مورد کمین ناجوانمردانه یک منافق قرار گرفته و با ضربه آهنی که بر سرش فرود آمد به شهادت رسید.

اعلام رسمی جنگ منافقین در ۳۰خرداد

با شروع سی ام خرداد و اعلام جنگ مسلحانه از سوی منافقین علیه جمهوری اسلامی منافقین گیلان نیز شروع به تحرکات نظامی کردند. در شهرستان رشت دو تن از نیروهای حزب الله به نام های «ثابت قدم» و «اسلام پرست» با نارنجک و سه راهی تروریست های منافق به شهادت رسیدند. شهید ثابت قدم به هنگام افطار با نارنجکی که به سوی او در خانه اش پرتاب شده بود به شهادت رسید.

در تابستان ۱۳۶۰تنی چند از منافقین ناجوانمردانه با اسلحه به قرارگاه هسته مقاومت بسیج روستای «لفمجان» لاهیجان حمله کردند و در طی آن هشت تن از بسیجیان متعهد را به شهادت رسانیدند.

شهادت دانش آموز لنگرودی با ۱۸ضربه کارد توسط منافقین

در شهرستان لنگرود دانش آموز شهید ایرج ترابی که از خانواده ای بسیار فقیر و مستمند بود در عملیاتی ناجوانمردانه و فریبکارانه به دست چند تن از منافقین با بیش از هیجده ضربه کارد و دشنه به شهادت رسید.

چند روز قبل از آن نیز شهید یعقوب مشایخی که یکی از کاسبان خرده پای لنگرود و از نیروهای مومن و متعهد منطقه بود توسط منافقین که خود را به عنوان مشتری مغازه جا زده بودند با ضربات کارد به شهادت رسید.

همین هسته تروریستی در ۱۳فروردین سال ۱۳۶۵ روحانی شهید حاج «ابوالحسن کریمی» را در حالی که بدون اسلحه از مسجد گلشاهی لاهیجان پس از ادای فریضه مغرب و عشا به منزل بر می گشت در خیابان به شهادت رسانید.

شهید ابوالحسن کریمی فرماندار شهید لاهیجان

شهید ابوالحسن کریمی از نیروهای محوری ضداستبدادی قبل از انقلاب بود، او چندین بار توسط ماموران ساواک زندانی شد. در زندان بدون توجه به شکنجه، شکنجه گران صبح ها اذان می گفت و سخت ترین شکنجه ها را تحمل می کرد. شهید کریمی در دوران تصدی اش به عنوان فرماندار لاهیجان هرگز حقوق دولتی نگرفت و از اموال دولتی استفاده شخصی نمی نمود.

او فردی ساده زیست، بی ریا و اندیشمند بود و به زبانهای انگلیسی و عربی کاملا تسلط داشت و قبل از انقلاب به طلبه های جوان حوزه علمیه قم زبان انگلیسی تدریس می کرد.
وی مظهر عدالت علوی بود و در اجرای عدالت دوست و دشمن نمی شناخت. در روز شهادت آن شهید روستائیان شالی کار با همان لباسهای گل آلود کشاورزی خود پس از شنیدن خبر شهادتش اشکبار خود را به لاهیجان رساندند.

از دیگر ترورهای کور مناقین در استان گیلان میتوان به ترور شهید «مخزن موسوی» از نیروهای متعهد و انقلابی رودبار، دو شهید روحانی مجاهد « خدادادی » معلم مدارس و نماینده امام (ره) در جهاد سازندگی بندرانزلی و شهید «عسکری» جهادگر پرتلاش کوچصفهانی اشاره کرد.

پرتاب نارنجک به منزل شهید مرتضی خدادادی

شهید خدادادی در روز شهادت شهید باهنر و شهید رجایی در فلکه شهر انزلی در میان جمع تظاهرکنندگان انقلابی توفنده ترین سخنان را علیه منافقین ایراد نمود و دو روز بعد نیز خود در حالی که در منزل خوابیده بود هدف نارنجک منافقین قرار گرفت و در دم به شهادت رسید. در این حمله ناجوانمردانه همسر این شهید جانباز سرفراز طاهره “صیاد ناهد” به شدت مجروح شد تا جایی که یک پای وی کاملا قطع گردید و پای دیگر تا ۵۰ درصد آسیب دید.لازم به ذکر است که قاتل شهید خدادادی بیشترین خدمت و کمک را از طرف این شهید دیده بود!

ترورهای منافقین با هدف جایگزینی مدیریت تجملی به جای مدیریت مکتبی

می توان دلایل خشم منافقین و ترورهای ناجوانمردانه توسط آنان را با هدف خارج ساختن نیروهای مکتبی و مقاوم از صحنه انقلاب، محروم ساختن سازمانهای دولتی از مدیران لایق کاردان و پرهیزکار تا در فرایند این محروم سازی نیروهای مسئله دار جایگزین آنها شوند و مدیریت مکتبی را به مدیریت تجملی تبدیل کنند و ضربه زدن به اسلام ولایی و آرمان گرا برای آماده سازی جامعه در پذیرش اسلام رفاه طلبانه و اندیشه های منحط سکولار عنوان کرد.

شستشوی مغزی و ترغیب جوانان توسط منافقین در جهت کشتن مذهبی ها

عناصر تروریست شامل سه گروه مرکزیت سازمان که توسط عناصر مزدوری چون رجوی اداره می شد، تئوریسین های شبکه منافقین (رجویست ها و امتی ها) در شهرها که این عناصر رهبری جوانان طرفدار گروهکها و مراحل گمراهی آنها را به عهده داشتند و نیز نیروهای طرفدار و عمل کننده این رهبران و تئوریسین های سیاست باز از احساسات پاک جوانان سواستفاده می کردند و با شستشوی مغزی آنها از این جوانان موجوداتی درنده و آدمکش می ساختند بطوریکه نیروهای مذهبی و حزب اللهی را موانع راه خدا و راه خلق می دانستند و کشتن آنها را واجب می شمردند.

“محمدرضا احمدی سنگری” نماینده مردم رشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با شهدای ترور در استان گیلان به شهید انصاری بعنوان استانداری انقلابی و ولایتمدار اشاره کرد و گفت: شهید انصاری در شرایط مختلف در میدان عمل حضور داشت و در کنار سایر افراد انقلابی و حزب الهی و با تمام وجود در جهت عمل به منویات رهبرمعظم انقلاب قد علم میکرد‌ و با تمام ظرفیت و داشته های خود حافظ حرمت خون شهدا بود.

وی با اشاره به اینکه شهید انصاری تنها استانداری است که به شهادت رسیده است درباره علل ترور وی توسط منافقین گفت: بیان مواضع شفاف و صریح شهید انصاری علیه گروهک های ضد انقلابی باعث کینه توزی منافقین و یکی ازدلایلی بود که باعث ترور و شهادت وی در خیابان لاکانی رشت شد.

ممنوعیت کامل هرگونه مذاکره با آمریکا

نماینده مردم شهر رشت در یازدهمین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز منافقین و در راس آنها امریکا از جنگ سخت و سرد به جنگ نرم و نفوذ تغییر موضع داده اند افزود: مجلس یازدهم مجلسی کاملا انقلابی است که امریکا، منافقین و گروه های مربوط به آنان را به خوبی می شناسد‌.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره دشمنی با امریکا ادامه داد: بر این اساس رئیس مجلس محمدباقر قالیباف نیز از امریکا بعنوان دشمن رسمی و ذاتی نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرده و هرگونه مذاکره با آمریکا به طور کل ممنوع است.

احمدی سنگری تصریح کرد: آقایونی که چشم امید به مذاکره با آمریکا داشتند دیدند که رهبرمعظم انقلاب، نمایندگان مجلس یازدهم و قوه قضاییه هیچگونه تمایلی برای مذاکره با امریکا ندارند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به فرمایش امام راحل که تا زمانی که انقلاب وجود دارد فتنه در اشکال مختلف ظاهر می شود گفت: پس از گذشت جنگ سرد، ۸سال جنگ تحمیلی، ترور های شخصیت های نظامی و دانشمندان هسته‌ای و…در این برحه از تاریخ انقلاب ایران با جنگ نرم بویژه تحریم های اقتصادی مواجه هستیم.

آمریکا کمترین اعتقادی به حقوق بشر ندارد

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: آمریکا به تنها چیزی که اعتقاد ندارد حقوق بشر است و تنها به فکر منافع خود است و با زور، چپاول، غارت گیری و ظلم در پی منافع خود اقدام میکند‌.

وی با بیان اینکه حقوق بشر امریکا تنها یک واژه تزییتی و توخالی برای آمریکا است ادامه داد: ظلم و چپاول امریکا نه تنها نسبت به ایران و دیگر کشورهای جهان است بلکه نارضایتی و تظاهرات شهروندان امریکایی و مقابله دولت امریکا با سلاح گرم و سرد در مقابل شهروندان خود نشان دهنده بی مصرف بودن حقوق بشر امریکایی است.

نماینده مردم شهررشت در یازدهمین مجلس از فلسطین و یمن و از سویی ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی بعنوان نمونه بارزی از حقوق به اصطلاح بشر آمریکایی یاد کرد و افزود: با شهادت سردار قاسم سلیمانی جبهه مقاومت وارد میدان شد و جواب محکمی به آمریکا داد و خود آمریکا باعث شد که همین جبهه مقاومت تا نابودی آمریکا و اسراییل در میدان پر قدرت حضور داشته باشد.

 

وقتی بمب شیمیایی "هناسه" ۷۲ شهید لرستان را برای همیشه خاموش کرد

هفتم تیر سال ۶۶ بود که  رژیم بعث عراق در پی شکست های پشت سرهمی در جبهه های جنگ با برنامه  ای از پیش تعیین شده و هماهنگی سردمداران غرب طرح بمب باران شیمیایی شهرهای ایران اسلامی را در دستور کار قرار دارد تا این بار حق بشریت را با بمب های آغشته به مواد شیمیایی و بستن راه نفس ۱۲هزار نفر از مردم بی دفاع و مظلوم سردشت بدهند.

می خواستند نفس استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت را بگیرند اما با سدی از جنس مردم مقاوم و متمدن ایران اسلامی مواجهه شدند؛ اگر سردشت را با مواد شیمیایی مسموم و نیمه جان کردند اما با دفاع جانانه رزمندگان  در مرزها و جبهه ها برای همیشه دستشان ازکیان ایران  اسلامی کوتاه شد.

حجت الله ناصرپور؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در  با اشاره به ظلم و جنایات رژیم بعث عراق به فرمان و تبعیت ازآمریکا و استکبار علیه ملت ایران اسلامی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه ضد انقلاب ها و عناصر وابسته به غرب و شرق علیه انقلاب شروع شد و از آن جایی که توطئه ها کارساز نبود جنگ تمام عیاری را با هدف فتح سه روزه و یک ماهه علیه ملت ما شروع کردند.

وی با بیان این که به گور رفتن آرزوی صدام برای حضور در تهران و فتح ایران در تاریخ جهان ثبت شده است، افزود: بیش از ۴۰ کشور دنیا با جنایات صدام همراه شدند؛ با نگاه مادی گرایانه شان، تجهیزات و مهمات اندک، ملت ایران را ضعیف جلوه می داد اما  بعد از سال ۶۰ و بویژه در عملیات بزرگ ثامن الائمه و بیت المقدس اراده، ایمان و قدرت درونی رزمندگان برای آن ها اثبات شد که قدرت رزمندگان ما به مراتب بیش تر از هزاران دستگاه مدرن دشمنان در منطقه است.

ناصرپور عنوان کرد: با وحدت و انسجامی که بین مردم مقاوم ما وجود داشت و پیروی از ولایت و گوش به فرمان بودن حضرت امام (ره) توانستیم دشمنان را شکست و سرزمین های اشغالی را از چنگال آن ها آزاد کنیم، لذا با آن همه تجهیزات و ادوات نظامی  در برابر اراده پولادین ملت ایران شکست خوردند.

رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: دشمن در این شرایط برای جبران شکست های پیاپی خود جنگ ناجوانمردانه ای را شروع کرد اگرچه در سال های ۵۹ و ۶۰ بصورت آزمایشی از مواد شیمیایی  که به واقع یک سلاح غیرانسانی استو می تواند حیات انسان را با مخاطره جدی مواجهه کند استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: و چون توان مقابله با اراده پولادین بچه حزب اللهی، بسیجی ها و نیروهای مسلح ما را نداشتند از همین رو به استفاده از ابزارها و مواد غیرانسانی مثل مواد شیمیایی پناه برده و درمجموع۳۷۸ مورد حمله شیمیایی، بیولوژیکی، میکروبی و رادیواکتیو در خطوط مقدم نظامی و غیرنظامی علیه رزمندگان و مردم بکار گرفت که موجب کشته و زخمی شدن ۱۵ هزار نفر شد.

ناصرپور با بیان این که آلمان عمده ترین کشور در تجهیز رژیم بعث عراق به مواد شیمیایی  بود، اذعان داشت: آن زمان که دشمنان با انواع توپ، موشک و بمباران مواد شیمیایی و سمی به مردم بی دفاع شهرهایایران حمله ور شدند مجامع بین المللی و کشورهای داعیه دار حقوق بشر همچون آمریکا نسبت به این موضوع  بی تفاوت بوده و از صدور یک بیانیه و اعلامیه به عنوان کمترین کاردریغ کردند.

وی با اشاره به استفاده گسترده  دشمن از مواد شیمیایی درعملیات های دشمن درعملیات والفجر ۲ ، ۴، ۸، کربلای ۸ ،خیبر، بدر و نبرد دوم فاو، گفت: در سال های جنگ تحمیل یشهرهای مرزی ما از جمله طلاییه، فکه، مهران، مریوان، پاوه و سردشت، آماج حملات گسترده مواد شیمیایی قرار گرفت و کشورهای مدعی حقوق بشر تنها نظاره گر بودند.

 ناصرپور یادآور شد: روزبمباران سردشت در۸ تیر سال ۶۶ با ۸ هزار زخمی و ۱۳۰ شهید را روز هیروشیمای ایران نامیدند امروز بعد از سه دهه هنوز مردم آن منطقه شاهد درد و رنج حاصل ازتاثیرات مواد شیمیایی هستند؛ همانطوری که بسیاری از رزمندگان ما امروز دچار آسیب جدی در ریه ،اعصاب،خون و پوستشان شده است.رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان این که رزمندگان لرستان از زمان آزاد سازی خرمشهر تا کربلای ۵ و سال ۶۷ در عملیات مرصاد و شکست منافقین بیش ترین سهم را در دوران دفاع مقدس داشته اند، عنوان کرد: بطور شاخص از دلاوران خطه لرستان ۷۲ شهید شیمیایی شناسایی شده است که برای حفظ و تثبیت انقلاب اسلامی نفس خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

 

 

یدالله اسدی؛ از جمله جانبازان لرستانی دفاع مقدس با اشاره به جراحات باقی مانده از مواد شیمیایی بر بدن جانبازان شیمیایی، اظهار داشت: از همان ابتدای جنگ در لابه لای بسیاری از سلاح های دشمنان مواد شیمیایی به کار گرفته می شد و بعد از مدتی اثرات آن ها بر روی جسم و بدن رزمندگان نمایان می شد.

وی افزود: در بحبوحه جنگ  تحمیلی، مجروحین به اسارت گرفته شده را برای درمان به کشورهایی همچون فرانسه و آلمان  منتقل می کردند درصورتی که هدف معالجه نبود بلکه اطلاع از میزان تاثیر مواد شیمیایی بر بدن رزمنده های ایرانی بود.

اسدی عنوان کرد: امروز هم دشمنانی که در محافل بین الملل از حقوق بشر صحبت می کنند با جنگ بیولوژیکی جان میلیون ها انسان را به خطر می اندازند؛همانطوری که به بهانه ویروس کرونا و کمک به بیماران قصد ورود به کشور و درواقع اطلاع از وضعیت بیماران ایرانی را داشتند اما با هوشیاری مسئولین این نقشه شوم عملی نشد.

 امروز بازخوانی این جنایات هرگونه سخن نظام سرمایه داری غرب پیرو حقوق بشر آمریکایی در محافل عمومی و بین المللی رد کرده و این حجم از جنایات برای هیچ ملتی پذیرفته نیست؛ آری استکبار سابقه ای طولانی در پا به گریبان گذاشتن ملت های آزاده و مستقل جهان دارد و هر کجا که تفکر و ندای آزادی خواهی و عدالت باشد سیل جنایت هایشان علیه مردمی بی دفاع به راه افتاده و حقوق بشرشان در میان امواج سهمگین قتل و آدم کشیشان گم می شود.

 
 

طعم تلخ حقوق بشر آمریکایی در کام مردم استان مرکزی

به نقل از دیار آفتاب، همواره یکی از ادعاهای مضحک دولت‌مردان آمریکا موضوع دفاع از حقوق بشر است اما پشتیبانی آن‌ها از گروهکی ضد بشری همچون منافقین که دستشان به خون هزاران نفر از مردم مظلوم ایران آلوده است نشان‌دهنده‌ی آن است آن‌ها فقط با این شعار به دنبال بهره‌برداری سیاسی و دستیابی به منافع خود هستند.

هم‌زمان با شروع درگیری‌های مسلحانه منافقین به‌منظور ایجاد رعب و وحشت بین مردم و تضعیف نظام، شهر اراک نیز با عملیات های تروریستی عوامل این گروهک مواجه بود، در مردادماه سال ۶۰ بود که شهید تقی مهدی سلطانی فرمانده وقت کمیته انقلاب اسلامی اراک مقابل منزلش در تقاطع خیابان امام (ره) و خیابان سبحانی با اصابت چند گلوله کلت ۴۵ به شهادت رسید.

پس‌ از شهید سلطانی، مهندس مصطفی حق‌شناس مدیرعامل شرکت خانه‌سازی سکایی اراک فرماندهی کمیته را به عهده گرفت که او نیز در ۳ شهریور ۱۳۶۱ توسط منافقین در مقابل محل کارش در شهر صنعتی اراک با همان نوع اسلحه ترور شد و به شهادت رسید.

علاوه بر این دو شهید که فرمانده کمیته بودند شهیدان اصغر عسگری (معروف به اصغر چرخ‌ساز) و غلامرضا پور ملایری که از شهروندان عادی بودند هم صرفاً به خاطر حزب‌اللهی بودن با کینه‌توزی منافقین ترور شدند.

حسین شیخی مهرآبادی، یحیی سعیدی، حسین سعیدی، محمد مسافر و علی امیدی نیز از دیگر شهدای ترور شهرستان اراک هستند که ناجوانمردانه توسط منافقان و دشمنان نظام به شهادت رسیدند.

حملات هوایی رژیم بعث به اراک با تجهیزات و پشتیبانی آمریکا

نقش آمریکایی‌ها در حمله‌ی رژیم بعث عراق به ایران و شروع جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست و امروز همگان می‌دانند که کلیه تجهیزات، تسلیحات و امکانات پشتیبانی ارتش عراق در طول جنگ ۸ ساله از سوی آمریکا و کشورهای غربی تأمین شد و حتی آمریکایی‌ها از بُعد حمایت‌های اطلاعاتی نیز برای صدام کم نگذاشتند.

بدون تردید آمریکا مسئول تمام جنایات جنگی و ضد بشری است که از سوی رژیم بعث در ابعاد وسیعی رقم خورد و هزاران زن، مرد و کودک مظلوم در بمباران‌های شیمیایی و هوایی جنگنده های عراق در شهرهای مختلف به شهادت رسیدند.

بر اساس آمارهای موجود استان مرکزی و به‌ویژه شهر اراک به لحاظ موقعیت استراتژیک صنایع آن در جنگ ۷۷ بار مورد تجاوز هواپیماهای بعثی عراق قرار گرفت و ۸۹۵ نفر از مردم مظلوم در بمباران‌های هوایی به شهادت رسیدند.

عراق علاوه بر اراک به شهرستان‌های شازند، تفرش، آشتیان و خمین حمله کرد، عمده‌ترین عملیات هوایی عراق بمباران سه کارخانه مهم و استراتژیک در اراک ازجمله کارخانه آذرآب، واگن پارس و آلومینیوم بود که در مجموع ۷۸ نفر از پرسنل این واحدها به شهادت رسیدند که ۴۰ شهید از کارخانه واگن‌پارس، ۳۳ شهید کارخانه آلومینیوم و ۵ شهید از کارخانه آذرآب بود، همچنین بیش از ۴۰۰ نفر در این حملات مجروح و جانباز شدند.

تحریم‌ ظالمانه صنایع استان مرکزی توسط آمریکا

آمریکا و هم‌پیمانانش در راستای سیاست‌های فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب و به‌خصوص طی سال‌های اخیر برنامه‌ی اعمال تحریم‌های سنگین اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنند و استان مرکزی نیز در این‌ بین به لحاظ موقعیت تأثیرگذار صنعتی و اقتصادی در کشور در کانون توجه جنگ اقتصادی دشمن قرار دارد.

تحریم ظالمانه‌ی بسیاری از صنایع بزرگ استان مرکزی اعم از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، شرکت ماشین‌سازی اراک، شرکت آلومینیوم سازی اراک، تأسیسات راکتور آب‌سنگین اراک و ... با بهانه های واهی تنها بخشی از کارشکنی و نمود دشمنی آمریکا در قبال جلوگیری از حرکت روبه رشد ملت ایران است، هرچند که با تکیه‌بر توانمندی‌های داخل همواره شاهد آن بوده‌ایم که می‌توانیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

همراهی آمریکا و منافقین در پرونده هسته‌ای و آب‌سنگین اراک

مطرح‌شدن پرونده هسته‌ای ایران در سطح جهانی و متهم شدن جمهوری اسلامی به تلاش برای ساخت بمب اتمی را می‌توان مهم‌ترین بهانه خارجی در نزدیک به ۲ دهه گذشته جهت فشار بین‌المللی به ایران و تهدیدهای زنجیره‌ای پیرامون حمله نظامی و وضع تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی دانست.

آغاز حملات نظامی ایالات‌متحده آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر نام ایران را به یکی از گزینه‌های احتمالی جنگ تبدیل کرد و در این برهه دولت آمریکا تلاش‌های زیادی کرد تا با تبدیل مسئله هسته‌ای به بهانه‌ای برای فشار جهانی علیه کشورمان، فضایی جدید علیه جمهوری اسلامی ایجاد کند که در این میان گزارش غیر مستند اما جنجالی منافقین مزید بر علت شد.

بر این اساس در ۲۳ مرداد ۱۳۸۱، «علیرضا جعفر زاده» سخنگوی سازمان مجاهدین خلق نتیجه‌ جاسوسی‌های سازمان خود را با ارائه‌ تصاویری از سایت نیروگاه‌های اتمی نطنز و اراک افشا و اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در نطنز و اراک تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم و رآکتور آب‌سنگین ساخته است.

وی طی نشستی با خبرنگاران رسانه‌های مختلف در هتل ویلارد واشنگتن که باهدف افشاگری علیه برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی ایران طراحی‌شده بود، باعث شد کلیدواژه ساخت «بمب اتمی»، ایران را درگیر فشاری جهانی کند.

چهار ماه بعد از این گزارش در آذر ۱۳۸۱ دولت آمریکا ایران را به تلاش برای تولید تسلیحات اتمی متهم و تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرد که تأسیسات اتمی در نطنز و اراک را نشان می‌داد بلافاصله پس از این اتفاق، شبکه‌ CNN در برنامه‌ای خبری که بر مبنای گزارش مؤسسه‌ «علم و امنیت بین‌المللی در آمریکا» تنظیم‌شده بود، چهره‌ای مخوف از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به تصویر کشید و با سوق دادن این فعالیت‌ها به سمت تولید تسلیحات اتمی، شانتاژ گسترده‌ای به راه انداخت که پس‌ازآن البرادعی دبیرکل وقت آژانس انرژی اتمی در مصاحبه به اظهارات منافقین اشاره کرد و از ایران خواست به پروتکل الحاقی ۲+۹۳ بپیوندد.

اما در حال حاضر مروری بر کارنامه‌ی سیاسی و عملکرد دولت‌های مختلف ایالات‌متحده اعم از جمهوری‌خواه و دمکرات در ابعاد مختلف بین‌المللی و به‌طور ملموس‌تر در کشورهایی که در همسایگی ما قرار دارند اثبات می‌کند که سردمداری شعارهای حقوق بشری توسط آمریکا در این مقطع صرفاً یک نمایش در مجامع جهانی برای پوشاندن جنایاتی است که در نقاط مختلف دنیا با حمایت و اعمال نفوذ آمریکا صورت می‌گیرد، لذا ملت ایران با درک تمام دشمنی‌های آمریکا فریب شعارها و ادعاهای رنگارنگ آن‌ها را نخواهند خورد.

 
 

از بمباران ورزشگاه قدس همدان تا ترورهای منافقین

استان همدان به عنوان یکی از مناطق جریان ساز و اثرگذار بر روی اتفاقات و رویدادهای مهم تاریخی و اجتماعی، در کشور همواره به عنوان پیشرو‌ و ‌پیشگام بسیاری از حرکت های ضد استبدادی و استعماری در تاریخ معاصر شناخته شده است.

این پیشگامی موجب شده است تا مردم همدان طعم دخالت‌ها و خیانت‌های رژیم آمریکا به عنوان حامی اصلی استبداد و استعمار در کشور را بهتر بچشند و درک کنند.

اگر کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ را به عنوان یکی از نخستین جنایت های آمریکا و یکی از مهمترین آنان بدانیم شاهد دخالت مستقیم سرویس جاسوسی آمریکا در براندازی حکومت ملی و مردمی مصدق هستیم.

در این براندازی اراذل و اوباش به رهبری شعبان جعفری که یکی از مهمترین ابزارهای سرویس جاسوسی آمریکا و انگلیس بودند به ملت خود خیانت کردند.

شعبان جعفری یا شعبان بی مخ علاوه بر عوامل خود در تهران در سایر نقاط کشور نیز دارای شبکه ای از افراد سازماندهی شده و اجیر شده است که برای سرکوب مردم وارد میدان شدند تا کودتا پیروز شود.

یکی از مهمترین افرادی که از سردسته های اغتشاشات در همدان بود علی وکیل است.

علی وکیلی شخصی است که اسناد از ارتباط سازمان یافته او با شعبان جعفری برای سرکوب دولت ملی و حمایت از شاه و کودتا توسط او خبر می دهد.

برای برسی بیشتر موضوع و آشنایی بهتر با حقوق بشر آمریکایی گفتگویی با معاون مرکز اسناد و کتابخانه همدان و مدیر تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان داشتیم که در ادامه می خوانید.

معاون مرکز اسناد و کتابخانه همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: ما همواره در طول تاریخ معاصر شاهد دخالت‌های آشکار و نهان ابرقدرت ها و بخصوص آمریکا و انگلیس در کشورمان بوده ایم.

یزدانی با بیان اینکه این دخالت‌ها همواره به نفع استبداد و استعمار بوده است،ادامه داد:با دخالت‌های افرادی نظیر شعبان جعفری و وعلی وکیلی، در تهران و همدان دولت ملی مصدق سقوط کرد.

وی با اشاره به حمایت مستقیم آمریکا از کودتا و ارتباط مستقیم با شعبان جعفری و شبکه اراذل در کشور افزود: این فرد در همدان در جریان کودتای ۲۸ مرداد با ایجاد بلوا به شکست دولت ملی و پیروزی کودتا کمک کرد.

معاون مرکز اسناد و کتابخانه همدان با اشاره به حمایت‌های آمریکا و سازمان های امنیتی آن از ساواک، گفت: شکنجه و رفتارهای غیر انسانی این سازمان و سایر دستگاه های امنیتی رژیم شاه در حق مبارزان همدانی نیز یکی از مواردی است که با حمایت ها و آموزش های مستقیم آمریکا شکل گرفته است.

یزدانی تحریک عراق توسط آمریکا در حمله به ایران را نمونه ای دیگر از رویارویی و حمایت‌های غیر مستقیم آمریکا از جنایت در حق ملت ایران بصورت عام و مردم همدان بصورت خاص، دانست و اظهار کرد: کودتای نوژه و نمونه های دیگر نیز با اعمال نظر آمریکا و همکاری افراد نفوذی و خائن صورت گرفته است.

در ادامه مدیر تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه هدف کودتای نوژه برای ساقط کردن انقلاب اسلامی بود، گفت: این کودتا به قدری دقیق طرح‌ریزی شده بود که طراحان موفقیت آن را قطعی می‌دانستند و حتی اعلامیه‌های پیروزی آن آماده و در منازل برخی از کودتاچیان انبار شده بود.

محمد صادق منصور با اشاره به پیچیدگی موضوع، افزود: نقشه کودتا بر این اساس  قرار بود که بختیار آخرین نخست‌وزیر رژیم پهلوی به همراه غلامعلی اویسی از نظامیان نزدیک به محمدرضا پهلوی با هماهنگی برخی عناصر در داخل کشور درصدد برآمدند نظر آمریکا را درباره طرح یک کودتا و ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی جویا شوند.

وی با اشاره به تدارک کودتا، با اهداف و زمان مشخص، ادامه داد: کودتا در دستور کار بنی‌عامری، رهبر شاخه نظامی این گروه قرار گرفت و سازمان نقاب (نجات قیام ایران بزرگ) برای مطالعه در خصوص بررسی راه‌های موفقیت کودتا در ستاد بختیار تشکیل شد.

منصور با اشاره به اضلاع و ابعاد این کودتا گفت: مثلث ریاست این سازمان به این صورت شکل گرفت که شاخه نظامی به رهبری بنی‌عامری، سیاسی به رهبری قادسی و تدارکات به رهبری منوچهر قربانی‌فر باشد. اکثر اعضای شاخه سیاسی، اعضای حزب ایران و هواداران بختیار بودند.

مدیر تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان بمباران ورزشگاه قدس توسط رژیم بعثی تحت حمایت آمریکا را دیگر جنایت صورت گرفته در همدان دانست و عنوان کرد: حمایت آمریکا از رژیم صدام یکی از دلایل اصلی ادامه جنگ ظالمانه علیه ملت ایران بود که به شهادت بسیاری در طول دفاع مقدس و بمباران مکان هایی همچون ورزشگاه قدس منجر شد.

وی ترورهای سازمان منافقین مورد حمایت غرب و آمریکا در همدان را یکی از خاطرات تلخ مردم شهر برشمرد و بیان کرد: منافقین بدون حمایت دولت های غربی و بخصوص رژیم آمریکا هرگز توان این حجم از جنایت را نداشتند.

منصور با اشاره به ترورها و عملیات‌های کور منافقین در استان همدان گفت: این استان در راه مبارزه با سازمان منافقین شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.

 

گفتگو با جانباز شیمیایی

علمدار غلامی، جانباز 70 درصد شیمیایی:

آمریکا، انگلیس و آلمان که فریاد حقوق بشر سر می دهند، اصلا انسانیت را درک نکرده اند

به نقل از شیرازه، در تقویم هشتم تیر ماه به عنوان روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی نامگذاری شده است. در جنگ تحمیلی عراق با ایران، رژیم بعث عراق چندین نوبت به طور ظالمانه از سلاح های شیمیایی بر علیه رزمندگان ایرانی در جبهه ها و شهر ها استفاده نمود. در 25 اسفند 1366 شهر حلبچه در کردستان عراق به دلیل استقبال از نیرو های ایرانی بمباران شیمیایی شد و نزدیک به 5 هزار نفر قربانی این اقدام خسمانه شدند.

به همین مناسبت، شیرازه با یکی از جانبازان شیمیایی استان فارسی دفاع مقدس گفتگویی داشته است.

خودتان را برای مخاطبین معرفی کنید

اینجانب علمدار غلامی جانباز 70 درصد شیمیایی استان فارس هستم و تقریبا 17 سال سن داشتم که به عنوان رزمنده بسیجی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدم.

چهار ماه در منطقه بودم که به شیراز برگشتم و برای پاسدار افتخاری ثبت نام کرده و به دوره آموزشی رزم و غواصی رفتم. پس از حدود 2 ماه آموزش به اهواز و منطقه برگشتم.

در منطقه رسته مان مهندس رزمی بود و برای عبور رزمندگان پل های شناور آماده و نصب می کردیم. یک ماه قبل از شروع عملیات بدر به خط سوم جهت استقرار و برای نصب پل اعزام شدیم. به دلیل اهمیت کار و دید دشمن در روز، شب ها تقریبا از ساعت 21 الی 1 نیمه شب کارمان را انجام می دادیم.

خیلی از بچه ها به دلیل بمب و خمپاره در همین عملیات نصب پل شهید می شدند. اگر کسی آموزش لازم مثل غواصی را ندیده بود یقینا نمی توانست ماموریت خود را به خوبی انجام دهد

شب قبل از عملیات بدر، کار خود را به اتمام رساندیم و تمامی پل ها را با هر مشقتی که بود نصب کردیم. عملیات که تمام شد به خط دوم که فاصله ای تقریبا 2 کیلومتری با خط مقدم داشت برگشتیم. یک روز صبح با دوستان در سنگر مشغول صرف صبحانه بودیم که صدای عبور یک جت جنگی دشمن به گوش رسید و بمبی را در نزدیکی محل استقرار ما رها کرد.

چون برایمان این صدا ها عادی بود به صبحانه ادامه دادیم و فقط دیدیم که گرد و غباری به داخل سنگر روانه شد. چشم هایم شروع به سوزش کرد اما چون کم بود اهمیتی ندادم. بوی سیر و پیاز به مشامم می رسید اما فکر می کردیم از تن ماهی است که در حال استفاده بودیم.

اصلا به مخیله ما خطور نمی کرد که بمب شیمیایی در آنجا زده باشند! یک دفعه ماشینی با تانکر و تجهیزات خاص به سمت ما آمد و به ما اطلاع داد که بمب شیمیایی در اینجا زده شده و هرچه سریع تر این محل را ترک کنید. یک موتور سیکلت تریل داشتم و به یک درمانگاه صحرایی که در حدود3 کیلومتری ما قرار داشت مراجعه کردیم. دکتر به من گفت " آتروپین" را استفاده کرده اید؟ گفتیم: نه دکتر بلافاصله آتروپین را به من تزریق کرد و به محل اسکان برگشتیم.

دو ساعت پس از آن ماجرا، حمام رفتم و آماده برگشت به اهواز برای سفر به شیراز شدم. موقع بستن زیپ کوله، متوجه بی حالی و ناتوانی خودم شدم و گیجی خاصی به من دست میداد.

رفیقم نیز همین حالت را داشت، با وجود حالت خاصی که داشتم اما با کمک رفیقم به سمت درمانگاه رفتیم و آنجا دیگر جانی در بدن نداشتم و بیهوش نقش بر زمین شدم. همان رفیقم نیز می گوید پس از بیهوشی تو من هم تلاش برای جابجایی تو داشتم که چشمانم سیاهی رفت و در کنار تو افتادم.

آن زمان ماسک تنفسی نداشتید؟

از شانس ما، اولین بمب شیمیایی در جنگ نصیب ما شد و آن زمان اصلا نمی دانستیم شیمیایی چیست و چند نوع دارد و چگونه کار می کند. ماسک هم داشتیم اما جنبه آموزشی بود.

از اینجا را برایم تعریف کرده اند که با بالگرد ما را به اهواز منتقل کردند. تمام بدنم پر از تاول شده بود و از درد گاهی فریاد می زدم و سپس برای ادامه درمان به تهران فرستاده شدیم. نوع شیمیایی تاول زا و اعصاب تشخیص داده بودند. چشمانم تا 4 ماه نابینا بود و به دلیل سوختگی در قسمت دهان زیاد نمی توانستم صحبت کنم و فقط گوش می کردم.

در بیمارستان رازی تهران بستری شدم و به دلیل اینکه تمام بدنم زخم داشت، ملافه ای دور ما پیچیده بودند. با مراقبت پرستاران چند ماه بعد تقریبا خوب شدم.

گفتگو با جانباز شیمیایی

بمب اتم بدتر است یا شیمیایی؟

به نظرم بمب شیمیایی، بمب اتم لااقل در همان لحظه تکلیف انسان را مشخص می کند. اما من 35 سال است که درگیر عارضه های مختلف هستم. من خودم مشکلی با این درد ندارم چون به من یادآوری می کند که کی هستم اما برای افراد خانواده دشوار است.

آمریکا، انگلیس و آلمان که فریاد حقوق بشر سر می دهد، اصلا انسانیت را درک نکرده اند که این بمب ها را ساختند و در دسترس صدام قرار دادند تا علیه کودکان، زنان و مرد ها استفاده کند. در یک روز چندین هزار نفر در حلبچه به وسیله بمب شیمیایی شهید شدند.

 

چند بار برای شرکت در مجمع بین المللی که با حضور برخی از قربانیان سلاح های شیمیایی و سیاست مداران کشور ها و سازندگان بمب های شیمیایی در لاهه تشکیل می شود، حضور یافته ام. فقط چند کشور هستند که پروتکل منع گسترش و استفاده از سلاح های شیمیایی را امضا نکرده اند.

به جانبازان شیمیایی مظلوم می گویند

مشکل تمامی جانبازان یکی است، اما به جانباز شیمیایی مظلوم می گویند. چون وقتی افراد با ما مواجه می شوند فکر می کنند مشکلی نداریم و سالم هستیم می گویند این که خوب می گردد، می خورند و می خوابند اسم شان هم گذاشتند جانباز! اما خبر ندارند که از درون اعضایمان در حال سوختن است. جانبازان شیمیایی دیده نمی شوند.

در سال چند ماه در بیمارستان بستری می شوم بدون کپسول هوا نفس کشیدن امکان پذیر نیست و چندین سال است که کپسول را همراهم به اینجا و آنجا می کشم.

به دلیل جابجایی کپسول های هوا، تاندون های رباط دست هایم کِش آمد

همسر آقای غلامی معتقد است که در زندگی با یک جانباز شیمیایی باید صبور بود و وقتی عصبی می شوند و درد می کشند ما هم به تبع آن ناراحت می شویم اما باید صبر کنیم خیلی ها جانبازان را درک نمی کنند و خاطره ما از یک جانباز شیمیایی فقط درد هایش است.

دلهره من این است که اگر کپسول هوا همسرم تمام شد سریع آن را تامین کنم و صبح تا صبح باید استرس کپسول هوا داشته باشم. برای مهمان شدن در خانه اقوام باید حداقل 3 کپسول را به آنجا می بردیم که خودش مشقت های بسیاری را به همراه داشت. به دلیل جابجایی کپسول های هوا، تاندون های رباط دست هایم کش آمد و کارم به فیزیوتراپی کشید.

آقای غلامی در ادامه می گوید: بعضا می شود که فرزندم از بیرون به خانه می آید و به من از داشته های دیگران و موفقیت هایشان می گوید. چگونه می توانم او را نصیحت کنم وقتی داشته ای نیست. برخی از فرزندان جانبازان و شهدا با وجود داشتن تحصیلات عالی بیکار هستند واقعا این مورد به یکی از دغدغه های من تبدیل شده است.

بنیاد شهید توانسته است تمامی نیاز های شما را تامین کند؟

خیر، به طور مثال یک اسپری خاص است که آن را باید چند نوبت استفاده کنم اما به صورت آزاد باید تهیه کنم. کل هزینه درمان را بعضا باید خودمان بدهیم و بعد با رفت آمد بسیار چند درصدی را کم کنند و بقیه را برگردانند. بیشتر دارو ها را که دکتر تجویز می کند باید به صورت آزاد تهیه کنیم.

دارو های بیماران شیمیایی در همه جا یافت نمی شود به خاطر اینکه بیمه دی بدهکاری اش را به داروخانه ها نمی دهد آن ها هم یا دارو را نمی آورند و یا به صورت آزاد عرضه می کنند.

بعضی اوقات چون می دانم هزینه ها پس از چندین ماه هم از طریق بیمه بر نمی گردد، کاغذ ها و صورتحساب را پاره می کنم. الان 8 ماه است که از ارائه مدارک پزشکی ام به بیمه می گذرد اما خبری نشد.

متاسفانه قرار داد بنیاد شهید و بیمه دی مطلوب نیست و به نفع جامعه هدف بنیاد تمام نمی شود. بنیاد شهید در طول این 35 سال و از اولین روزی که شیمیایی شده ام تا کنون 2 تا 3 بار برای دیدار آمده اند.

مجموعه ایثار در باغ جنت شیراز برای جامعه ایثارگری ساخته شد اما وقتی پسر جانباز به آنجا می رود به نحوی به او نگاه می کنند که دیگر پایش را در آنجا نمی گذارد.

 

دبیر حزب مؤتلفه استان قزوین:

پیش از انقلاب ورود اسرائیل به قزوین در پوشش کشاورزی بود/ ایرانی‌ها ضدیت با حقوق بشر امریکا را به‌خوبی حس کرده‌اند

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره جنایات امریکا در ایران در طول تاریخ اظهار کرد: براساس آنچه که در تاریخ ثبت و ضبط شده، مردم ایران از زمان ورود امریکا به کشور جز بدبختی و غارت چیزی ندیدند.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط بین المللی به دلیل تغییراتی که جنگ جهانی دوم ایجاد کرده بود انگلستان از استعمارگری شکست خورده و مسئولیت به عهده امریکا واگذار شد.

دبیر حزب مؤتلفه استان قزوین ابراز کرد: درواقع به محض کمرنگ شدن انگلیس، امریکا جای آن را گرفت و در دوره محمدرضا پهلوی جنایات زیادی را مرتکب شد که به مراتب بیشتر از انگلستان بود.

وی افزود: بازگرداندن محمدرضا پهلوی، غارت منابع ملی و نفت، استقرار دست نشاندگانی که در سایه رژیم شاه 37 سال در مملکت حکومت کردند از جمله جنایات امریکا در حق ملت ایران است.

این مقام مسئول تاکید کرد: این سابقه تلخ و سیاه هرگز از یاد نمی‌رود و همین انبوه ظلم و جنایات عامل ایجاد دیوار بی‌اعتمادی ما نسبت به آن‌ها است.

وی تصریح کرد: نفوذ مستشاران امریکایی و تسلط بر منابع استراتژیک ایران‌، عدم اجازه به شکوفایی استعدادهای جوان و فعالیت آن‌ها در مناصب مختلف نیز از دیگر ظلم‌های امریکا در حق ایران پیش از پیروزی انقلاب است.

شفیعی‌ها با اشاره به ظلم‌های امریکا پس از پیروزی انقلاب گفت: پس از انقلاب مردم به این موضوع پی بردند که جز در سایه مقاومت نمی‌توان به آزادی و استقلال رسید، اما امریکا از این انقلاب درس نگرفت و خوی استکباری خود را ادامه داد.

وی عنوان کرد: امریکا از هیچ اقدامی برای ضربه به ایران و مردم ما کوتاهی نکرده که اغتشاش در نقاط مرزی و راه‌اندازی جنگ تحمیلی از جمله آن‌ها است؛ زیرا امروز اسنادی وجود دارد که امریکا در تحریک و تشویق صدام موثر بود.

دبیر حزب مؤتلفه استان قزوین افزود: دولت مردان امریکا پس از دفاع مقدس نیز هیچ گاه از جنایات خود دست برنداشتند؛ تابلو و ویترین امریکا ضدیت با حقوق بشر و دست اندازی به منافع ملت‌ها برای رسیدن و حفظ جایگاه ابرقدرتی در دنیا است.

شفیعی‌ها عنوان کرد: تنفر و مبارزه با خوی استکباری امریکا در ایران هرگز براساس صرف احساسات و جریان روانی نیست؛ بلکه به این دلیل است که ما با پوست و گوشت خود ضدیت با حقوق بشر امریکا را حس کرده‌ایم و این جریان تا زمانی که ماهیت خوی استکباری تغییر پیدا نکند‌ ادامه داشته و فریب توطئه و نیرنگ آن‌ها را نمی‌خوریم.

وی افزود: کشته شدن یک انسان سیاه پوست توسط پلیس سفید پوست در امریکا مشخص کرد که این افراد حاضر نیستند حتی حقوق ملت رنگین پوست خود را به رسمیت بشناسند.

شفیعی‌ها گفت: امروز خود مردم امریکا نیز به این سطح از آگاهی رسیده‌اند که باید مقابل این رویکرد بایستند و حرکات یک ماهه اخیر نشان دهنده این موضوع بود.

دبیر حزب مؤتلفه استان قزوین بیان کرد: امروز مردم امریکا پی بردند که منفور بودن امریکا در دنیا به خاطر این واقعیت و حقیقت است که به حاکمیت حاکمان مستکبر که حتی نسبت به خود نیز رحمی ندارند، تن داده‌اند.

وی ادامه داد: در پی این آگاهی بزودی تغییراتی ایجاد می‌شود؛ البته این به معنای انقلاب و تغییر عمیق نیست اما کنترل حاکمان و عدم اجازه برای انجام هر رفتاری از طرف حاکمان در امریکا به نوعی ارمغان و نتایج گسترش انقلاب اسلامی در جهان است.

این مقام مسئول درباره جنایات امریکا در استان قزوین گفت: پیش از انقلاب در حوزه کشاورزی، میدان دادن برای حضور اسرائیل در دشت قزوین یکی از جنایات امریکا بود که با ترفندهایی در قالب اصلاحات ارضی در زمان شاه زمینه حضور اسرائیلی‌ها را در قزوین فراهم کرد.

وی ادامه داد: در دهه‌های چهل، کشاورزی و سازمان عمران استان توسط اسرائیلی‌ها سامان داده شد‌ البته ظاهر آن فعالیت کشاورزی بود، اما واقعیت این بود که با ترفند فریبکارانه برنامه‌های فراوانی برای استقرار و تسلط در استان داشتند و یکی از نقاط استراتژیک و راهبردی خود را در پرده فعالیت کشاورزی در همین منطقه قرار داده بودند.

شفیعی‌ها در پایان گفت: کشتار مردم و فرزندان قزوین در اواخر دوران پهلوی در سایه حمایت‌های امریکا بود؛ درمجموع قزوین به‌عنوان استانی از ایران، طعم جنایاتی که امریکا در حق کشور انجام داده و تبعات آن را چشیده که از دست دادن عزیزان و شهدا در دوران جنگ تحمیلی نیز از جمله آن‌ها بوده و به پای جنایات و خباثت‌های امریکا است و ما این اتفاقات را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

 

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان:

شهدای ترور در قزوین، سندی محکم از جنایات امریکاست/ فروپاشی استکبار نزدیک است

صفت الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به هفته حقوق بشر امریکایی اظهار کرد: مسلما علت اصلی خشونت‌های امریکا علیه ایران، به وجود آمدن جمهوری اسلامی در سال 1357 بود.

وی افزود: عملا در آن زمان قدرت‌ها به شرق و غرب (امریکا و شوروی سابق) منتهی می‌شد و بروز و ظهور انقلاب اسلامی باعث شد که قدرت جدیدی در منطقه به وجود بیاید.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قزوین ادامه داد: انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات از پیش ترسیم شده استکبار به سرکردگی امریکا را برهم زد و ویژگی اصلی انقلاب ما بحث دینی بودن و مردمی بودن، بود.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: امریکا صرفا نگران انقلاب نبود بلکه نگران خیزش عمومی ملت‌هایی بود که زیر بار استکبار در تمام دنیا بودند؛ لذا از هر ابزاری برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند.

صالحی بیان کرد: یکی از عوامل عمده امریکا در داخل کشور، منافقین و برخی از گروهک‌ها بودند که در سال‌های اولیه انقلاب در مناطق مختلف شاهد جنایت‌های این گروه‌ها بودیم.

وی بیان کرد: منافقین در بحث ترورها، آلت دست امریکایی‌ها قرار گرفتند، به ویژه در استان قزوین هم چندین نفر را به شهادت رساندند که شهید تفرشی، شهید حصاری، شهید آقائی، شهید قدرت الله چگینی از آن جمله بودند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قزوین عنوان کرد: شهادت برخی از شهدای ترور استان را هم خودم شاهد بودم، به طوری که شهید قاسم نقدی در خیابان مولوی و شهید محمدعلی مشاطان که در همسایگی ما زندگی می‌کرد نیز در مقابل چشمانم به شهادت رسیدند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تمام کشور از جنایات امریکا آسیب دیدند، اضافه کرد: این موارد تنها گوشه‌ای از جنایاتی بود که در کل کشور و استان قزوین از سوی امریکا و دست نشانده‌هایش در داخل اتفاق می‌افتاد و ما شاهد آن بودیم.

صالحی با اشاره به افول سیاست‌های امریکا افزود: باتوجه به وضعیت کرونایی که پیش آمد، پوشالی بودن قدرت امریکا را در دنیا و خود امریکا نشان داد و ما شاهد هستیم که بیشترین اعتراضات و اغتشاشات در این کشور اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: اکنون بیشترین تلاش امریکا این است که خودش را حفظ کند، اما مردم این کشور بیشترین آسیب را از جنایت‌های امریکا دیدند و به زودی شاهد اضمحلال امریکا در دنیا خواهیم بود.

 

قتل رئیس شهربانی کرمان ارمغان آمریکایی‌ها برای دیار کریمان/ به آتش کشیده شدن مغازه‌ها در جریان کودتا 28مرداد

سیدمحمدعلی گلاب‌زاده در گفتگو با راه آرمان گفت: هیچ زمانی آمریکا نه تنها با ما بلکه با تمام کشورهایی که تلاش خود را معطوف به استقلال خود داشته اند، بر سر مهر نبوده است و این مسئله از جنگ ویتنام تا جنگ های کذایی دیگر کاملا مشهود و همه این موارد مکتوب است.

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 1332 توسط آمریکایی ها بیان کرد: این امر بدیهی است که این کودتا لطمه قابل توجهی به تمامیت ارضی، استقلال و ارزش های ملی ما زد اما مردم کرمان نیز در این رهگذر بی نصیب نبودند؛ چرا که اگر این کودتا صورت نمی گرفت، قتل سرگرد سخایی رئیس شهربانی کرمان که نماینده تام الاختیار مصدق بود در کرمان صورت نمی گرفت.

این تاریخ شناس کرمانی ادامه داد: اگر این کودتا اتفاق نمی افتاد؛ فرماندهی لشکر کرمان در مقابل رئیس شهربانی سرگرد سخایی آن برخورد زشت و بد را نداشت و زمینه ای به وجود نمی آمد که تعداد زیادی از مغازه ها و مطب ها در چهار راه کاظمی شهر کرمان به آتش کشیده شوند و حوادث دیگر موجب لطمه قابل توجه به مردم کرمان نمی شد.

گلاب زاده با تأکید بر برخوردهای کلان آمریکا در عرصه های سیاسی و امنیتی ابراز کرد: این دولت معمولا از کل به جز می رود به این معنی که اول ایران را نشانه می گیرد و بعد تسلط خود را بر جاهای مختلف اعمال می کند؛ بنابراین مشاهده می کنیم که اقدامات کلان آمریکا حتی تأثیر مستقیم و جز بر مسائل کرمان می گذارد و کرمان نیز در این زمینه آسیب قابل توجهی می بینید.

وی تصریح کرد: اگر چه آمریکا نسبت به کشورمان نظر سو داشت تا چوب لای چرخ انقلاب بگذارد اما آفتاب انقلاب به گونه ای بود که این شمع کوچک و ناچیز در مقابل آن تاب و مقاومت نیاورد و اینگونه بود که در روزهای آخر آمریکایی ها تسلیم شدند و انقلاب پا گرفت.

این تاریخ شناس کرمانی اظهار کرد: قبل از انقلاب مداخلات آمریکا در ایران به صورت مستمر وجود داشت که البته این ارتباط یک طرفه بود؛ به این معنی که آنها در تلاش بودند که بر منابع ما تسلط پیدا کنند تا زمینه ای را به وجود بیاورند که ایران جزیره آرامش آنها باشد.

گلاب زاده با بیان اینکه مستشاران متعدد آمریکایی در ایران بودند که همواره تلاش آنان بر این بود که در مسائل ایران دخالت داشته باشند و به همین دلیل حضور آنان در جاهای مختلف کاملا محسوس بود، گفت: پس از انقلاب آمریکایی ها دست از شیطنت خود بر نداشتند و طرح های مختلفی را به منظور سرکوب و شکست انقلاب طراحی کردند؛ اما نتوانستند آرامشی را برای خود حفظ کنند.

 

بازخوانی پرونده جنایت‌های مزدوران آمریکایی در کرمانشاه/ از انجام بیش از 41 ترور تا تجاوز وحشیانه در مرصاد

بازخوانی پرونده جنایت‌های مزدوران آمریکایی در کرمانشاه/ از انجام بیش از 41 ترور تا تجاوز وحشیانه در مرصاد

کرمانشاه که مفتخر به عنوان «سینه ستبر ایران اسلامی» است، یکی از قربانیان جنایات بی‌شمار مستقیم و غیرمستقیم آمریکاست که بارها مورد تجاوز قرار گرفته است.

از همان زمان اوایل انقلاب گروهک‌های تروریستی کوچک و بزرگ ساخته و پرداخته و مورد حمایت آمریکا از جمله کومله و دموکرات و منافقین برای تصاحب خاک ایران و با تفرقه‌افکنی هرجنایتی که می‌توانستند در این دیار انجام دادند و مردم بسیاری را دادغدار کردند.

بعد از آن با وقوع جنگ تحمیلی جنایات رژیم بعث هم به آنها اضافه شد و آمریکایی که داعیه دار حقوق بشر بود در این میان با حمایت از این گروهک‌ها و رژیم صدام جنایتی علیه مردمان کُرد باقی نماند که نکرده باشد.

شهدای ترور مصداق بازر دیگری از جنایاتی است که آمریکایی‌ها به دست شقی‌ترین دشمنان این مرز و بوم انجام داد و کرمانشاه در این حوزه هم بیش از 41 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

حالا امروز همانی که دستشان به خون جوانان این مرز و بوم آغشته است مظلوم‌نمایی می‌کنند و می‌خواهند ذهن نسل جوانی که این جنایات را ندیده منحرف کنند.

به بهانه این هفته با دکتر محمد کرمی‌راد که یکی از سرداران دوران دفاع مقدس و از شاهدان عینی جنایات آمریکا در استان کرمانشاه است به گفتگو پرداختیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد ضمن بازخوانی خیانت‌ها و جنایت‌های گروهک تروریستی تحت حمایت آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ماهیت سازمان منافقین را افرادی چون شهید مطهری و شهید لاجوردی که برخی از منافقین را در زندان به خوبی شناختند و عقاید التقاطی و انحرفی آن‌ها ثابت شده است.

وی افزود: بنی صدر سرکرده سازمان منافقین که دستش به خون بخش زیادی از مردم ایران آغشته بود پس از غائله اسفند ۵۹ با لباس زنانه به فرانسه فرار کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حدود ۱۹ هزار شهید ترور در کشور داریم، گفت: سپاه و به ویژه نیروهای اطلاعات در مبارزه با منافقین زحمات زیادی کشیدند.

کرمی راد تصریح کرد: امام راحل یاران وفادار و صدیقی در ارگانهای نظام داشتند که منافقین که برای سلاح و امکانات مورد نیازشان از سوی اربابانشان تجهیز می‌شدند اقدام به ترور آنها کردند.

وی افزود: منافقین، شهید اشرفی اصفهانی را در نماز جمعه به شهادت رساندند همچنین شهید بهاءالدین محمدی عراقی نخستین کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیز توسط آنها شهید شد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: منافقین افرادی را در لیست خود داشتند که اگر به مجلس نفوذ می‌کردند خطرناک بودند، برهمین مبنا حزب الله با اشغال فرمانداری اجازه برگزاری انتخابات را ندهد.

وی با بیان اینکه شهید بهاءالدین عراقی و پدر وی آقا بزرگ امام جمعه کنگاور نیز توسط منافقین به شهادت رسیدند، عنوان کرد: شهید رضا یوسف پور محافظ شهید بهاءالدین عراقی همچنین شهید معطری فرمانده سپاه کنگاور نیز توسط منافقین به شهادت رسیدند.

کرمی راد تصریح کرد: شهید ممتاز غیرتمند از نیروهای اطلاعات و شهدای شاهنده که دو برادر بودند هم توسط منافقین شهید شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نیروهای اطلاعات در مبارزه با منافقین بسیار موثر واقع شدند، افزود: منافقین با کارگزاری بمب در نماز جمعه مردم بی گناه را شهید کردند و در اوایل پیروزی انقلاب نیز نیروهای حزب الهی را به شهادت می‌رساندند.

کرمی راد با بیان اینکه شخصیت‌های آمریکایی و اروپایی حامی منافقین بودند، گفت: منافقین گوش به فرمان صدام دشمن خون خوار جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بودند.

وی با بیان اینکه ما شاهد جنایات وحشیانه منافقین در پایان جنگ تحمیلی بودیم، گفت: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی ایران، عراق منافقین را روانه ایران کرد به زعم اینکه سپاه و ارتش بعد از هشت سال جنگ و درگیری در مناطق مرزی تضعیف شده اند، اما لطف خداوند شامل حال ما شد و در عملیات مرصاد بر آنها پیروز شدیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: منافقین هم همان وعده های صدام را که سه چهار روزه پایتخت را تصرف می کنیم سر دادند اما با ایستادگی سپاه، نیروی انتظامی، هوانیروز و ارتش مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه ماهیت منافقین که سرسپرده آمریکا و غرب بودند برای همه اثبات شد، عنوان کرد: آنها به اسم مجاهدین خلق مردم را در کوچه و خیابان به شهادت می رساندند و به فکر براندازی نظام بودند.

کرمی راد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۰ سال فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و با اقتدار در منطقه به عنوان محور مقاومت مطرح است و نقشه های عبری-عربی-غربی دشمنان را خنثی کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ادامه دار بودن توطئه‌های شوم آمریکا گفت: حاج قاسم سلیمانی نیز در خنثی سازی پروژه از نیل تا فرات و و نابودی داعش بسیار موثر واقع شد.

وی افزود: داعش می خواست سیطره خود بر افغانستان و پاکستان را افزایش دهد و ایران را تهدید می‌کرد اما شهدای مدافع حرم نگذاشتند کوچک‌ترین ضربه‌ای به نظام وارد شود.

 

نمایش حقوق بشر آمریکایی در جنوب شرق کشور کامل است/از حادثه تاسوکی تا انفجار بمب در مسجد جامع و امام علی(ع) ‏زاهدان ‏

به نقل از عصر هامون، همه ساله تیرماه یادآور وقایعی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که روزهای 6 تا 12 آن را به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در تقویم زرین کشور نام نهاده اند.

تبعیض نژادی،فاجعه هیروشیما، ناکازاکی،جنایت های جنگ دوم جهانی،  اشغال پاناما، عملیات  طوفان صحرا، تجاوز و اشغال افغانستان، بیش از یک میلیون کشته در تجاوز واشغال عراق و ... تنها بخش اندکی از جنایت های این شیطان بزرگ در اقصی نقاط دنیا است.

تیرماه در برگ تاریخ ایران یادآور جنایات آمریکا با عنوان حقوق بشر آمریکایی است. گواه این امر ترور نافرجام مقام معظم رهبری در 6تیرماه سال 60، انفجار تروریستی هفتم تیرماه و شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از مسئولان نظام، بمباران شیمیایی سردشت، شهادت آیت الله صدئقی چهارمین شهید محراب، حمله ناوهای آمریکا به هواپیمای مسافری ایرباس و ... می باشد.
 
در این میان اما قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی نقض فاحش حقوق بشر به شمار می رود. جنایتی که بسیار فجیع و دلخراش بود و احساسات بسیار زیادی را نه تنها در داخل آمریکا بلکه سایر کشورها نسبت به قتل یک انسان برانگیخت.

با این تفاسیر سیستان وبلوچستان نیز همواره دستخوش عملیات های تروریستی بوده که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا پشت پرده این حوادث به تسلیح و تجهیز پرداخته است.

شهادت یکی از محافظان محمود احمدی نژاد در جریان سفر به سیستان و بلوچستان‎ ‎‏ بیست و سوم آذرماه سال ۸۴‏، حادثه تاسوکی بیست و پنجم اسفندماه84‏، انفجار یک خودروی حامل بمب در مسیر اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در بلوار ثارالله زاهدان بهمن 84‏، حادثه روستای دومک در منطقه کورین زاهدان تیرماه85‏، حمله اشرار مسلح به چند خودرو در جاده چابهار- ایرانشهر و گروگانگیری اواخر خرداد85‏، انفجار بمبی در مسجد علی بن ابی طالب در زاهدان7خرداد1387‏، بمب‌گذاری انتحاری در پیشین ۲۶‏‎ ‎مهر ۱۳۸۸‏، دو انفجار انتحاری درمقابل مسجد جامع زاهدان 24تیر89‏، قهرمان شمشیربازی ایران 10اردیبهشت 93‏، کمین در مسیر نیروهای مرزبانی منطقه نگور ‏‎ ‎‏17فروردین 94‏، تله انفجاری در مناطق کوهستانی شهرستان نیکشهرآذر 94‏، ربودن 5مرزبان ایرانی بهمن92‏، حادثه تروریستی سراوان 3آبان 92‏، ترور دادستان زابل15آبان 92‏، حمله به ماموران انتظامی 12بهمن 85‏، حمله به کاروان انتقال رئیس جمهوردر سال 84، حمله به پاسگاه مرزی گدار ناهوک سراوان درسال 84، انفجار بمب صوتی زاهدان در سال 85، ترور مهدی توکلی روحانی شیعه‎ شهرستان خاش در سال86،‏ بمب‌گذاری در مراسم تاسوعا در چابهار  سال 89، ترور فرمانده گردان بخش "کورین" از توابع شهرستان زاهدان 22فروردین96‏، حمله انتحاری به پاسگاه مرزی سراوان 20اسفند96‏ و غیره برخی از حوادث تروریستی استان سیستان و بلوچستان به شمار می روند.

 

دست آمریکا به خون کودک 2 ساله شهید بهشتی نژاد آلوده است

محمود معلمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه ایالات متحده امریکا حدود 250 سال بر خون و کشتار تاسیس شده است، گفت: امریکایی که با عنوان حقوق بشر انواع جنایت ها و فشارها را انجام داده، وجود خود بر خلاف حقوق بشر است. آنها در حین جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی ایران را تحریم می کنند؛ هواپیمای مسافربری را مورد هدف موشک قرار دادند و نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه به مسئول جنایت مدال افتخار داده می شود.

پناه دادن به گروه های تروریستی که خون هزاران نفر به دست آن ها آلوده است، یکی دیگر از جنایت های امریکا است،؛ یکی دیگر از جنایت های امریکا به شهادت رسیدن کودک اصفهانی با نام بهشتی نژاد است؛ غربی ها که هر روز از حقوق بشر دم می زنند قاتلان هزاران نفر از مردم مظلوم ایران را پناه دادند. امریکا در مسئله حقوق بشر پرونده سیاهی دارد و همین حقوق بشر نصف و نیمه که در سازمان ملل است و به دلیل تامین نشد درخواستهایش از آن خارج شد.

معلمی با بیان اینکه امریکا در حدود 250 سال گذشته جز جنایت و خون ریزی، چیزی از آن ها ندیدیم، خاطر نشان کرد: در جریان اخیر کشتن یک سیاه پوست، می بینیم که جلوی همه دوربین های جهان این جنایت هولناک را انجام می دهد.

وی تأکید کرد: امریکا هیچ پابندی به حقوق بشر ندارد و سیاه پوستان و سرخ پوستان شهروند درجه یک محسوس نمی شوند و حقوق آن ها پایمال و به راحتی کشته می شوند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه امریکایی ها از ابتدای انقلاب تاکنون انواع تحریم را علیه ایران وضع کردند، افزود: امریکایی هایی که دم از حقوق بشر می زنند نه تنها در بحث های اقتصادی بلکه در حوزه های معیشتی و دارویی ایران را تحریم کردند که جان هزاران نفر در مرگ است.

وی بیان کرد: حقوق بشر امریکایی چیزی جز جنایت و خون ریزی و وحشی گری نیست؛ عناوینی که با اسم حقوق بشر است چیزی جز شعار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار