حمید شاکری‌صفت گفت: هیئت امنا جمع ۲۰۰ نفره‌ای هستند که این افراد هیئت مدیره مجمع را برای مدت دو سال انتخاب می‌کنند و در حال حاضر دکتر محمدصادق صبا، متخصص اطفال و کودکان ریاست هیئت مدیره استان را به عهده دارند.
کد خبر: ۸۶۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 29 June 2020
مسئول واحد مشارکت‌های مردمی و مددکاری مجمع خیرین سلامت استان همدان از ساخت یک خوابگاه متأهلین برای اقامت بی دغدغه پزشکان در همدان به منظور گذراندن دوره دستیاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، شاکری‌صفت مجمع خیرین سلامت همدان در اوایل سال ۸۹ به تبع از مجمع خیرین سلامت کشور تأسیس شد، مطرح کرد: این مجمع ساختاری دارد که در رأس ساختار تشکیلاتی مجمع نماینده، ولی فقیه در استان به عنوان رئیس هیئت امنا قرار دارد.

وی ادامه داد: هیئت امنا جمع ۲۰۰ نفره‌ای هستند که این افراد هیئت مدیره مجمع را برای مدت دو سال انتخاب می‌کنند و در حال حاضر دکتر محمدصادق صبا، متخصص اطفال و کودکان ریاست هیئت مدیره استان را به عهده دارند.

شاکری‌صفت افزود: هیئت مدیره کار سیاستگذاری و تعیین خط مشی مجمع را انجام می‌دهند و امکان انجام کار اجرایی را ندارند به همین علت در سطوح مختلف افرادی هستند که به صورت داوطلبانه این کار‌ها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت، مجمع مردمی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی، غیرحزبی، غیرجناحی و عام المنفعه است، خاطرنشان کرد: اعضای مجمع عمومی به صورت افتخاری و داوطلبانه فعالیت می‌کنند و افرادی هستند که فقط به خاطر خدمت به مردم و کار خیر وارد این مجموعه شدند.

مسئول واحد مشارکت‌های مردمی و مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان در رابطه با اهداف مجمع توضیح داد: مجمع خیرین سلامت طبق اساسنامه‌ای که در اختیار ما قرار داده شده سه وظیفه عمده به عهده دارد که این مجامع هر کدام از وظایفی که توانستند را انجام می‌دهند. این اهداف با این شعار که نیات خیرین و نیکوکاران را با نیاز‌های سلامت جامعه هماهنگ کنند، به وجود آمدند.

وی با بیان اینکه نخستین هدف ساخت، تعمیر و تجهیز مراکز درمانی بنا به درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان است که مجمع با هماهنگی خیر و دانشگاه این کار را انجام می‌دهد، اضافه کرد: دومین هدف، آموزش خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری‌های حاد و خطرناک است تا مردم دچار بیماری سخت درمان یعنی بیماری‌های نادر، هزینه بر و بیماری‌هایی که سیر درمانی طولانی دارند، نشوند.

شاکری صفت در رابطه با هدف سوم مطرح کرد: مددکاری عالمانه به بیماران سخت درمان، سومین هدف مجمع است، این کار صرفاً برای بیماران نیازمندی است که تحت پوشش سازمان حمایتی دیگری نیست و در صورت تشخیص مجمع، صرفاً هزینه‌های درمان آن افراد پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: این سه هدف عمده مجمع خیرین است که در استان همدان به عنوان یکی از استان‌های شاخص در این عرصه خوشبختانه در سه هدف هم اقداماتی انجام شده است.

شاکری صفت در رابطه با اقدامات بخش مددکاری نیز توضیح داد: در بخش مددکاری شش گروه را تحت پوشش قرار داده ایم، این شش گروه تحت حمایت هیچ خیریه یا سازمان مردم نهادی در همدان نیستند.

وی ادامه داد: این گروه‌ها عبارتند از: بیماران مبتلا به سرطان بزرگسال، کودکانی که مشکل شاخص شنوایی دارند و باید کاشت حلزون یا جراحی‌های سنگین گوش انجام دهند، کودکانی که مادرزادی دچار بیماری قلبی هستند، کودکانی که مشکل غدد دارند، کودکانی که مشکل حاد چشمی دارند و اگر عمل جراحی انجام ندهند منجر به نابینایی می‌شود و کودکانی که شکاف لب و کام دارند.

وی در رابطه با اقدامات و طرح‌های این مجمع بیان کرد: در چهارچوب کمک‌هایی که به این گروه‌ها انجام می‌شود طرح‌هایی داریم مانند طرح «سخاوت»، در این طرح برای بیماران که اولویت یک ما هستند یعنی از نظر استطاعت مالی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر کمک‌هایی که می‌کنیم یک حامی نیز درنظر می‌گیریم که این حامی با توجه به نظر خود یک فرد را انتخاب و ماهیانه بابت آن بیمار به حساب مجمع پول واریز می‌کند و ما ماهیانه آن پول را برای تهیه دارو و درمان آن بیمار هزینه می‌کنیم.

شاکری صفت افزود: ۱۴۰۰ بیمار در این شش طیف مورد حمایت ما وجود دارند که ۵۰۰ نفر اولویت یک ما هستند و از این تعداد ۳۵۰ نفر حامی دارند یعنی هیچ دغدغه‌ای برای تأمین مالی دارو ندارند. طرح «سخاوت» در ماه مبارک رمضان سال ۹۴ تشکیل شد و طرح شاخص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بین ۳۳۰ طرح در میان سمن‌ها شناخته شد.

وی درباره دیگر طرح‌های این مجمع توضیح داد: در ماه مبارک رمضان سال ۹۵ نیز طرح «طعم مهربانی» را آغاز کردیم. خیلی از بیماران سخت درمان مانند افراد مبتلا به سرطان پس از طی روند درمان و مصرف دارو دچار ضعف جسمانی می‌شوند، نیروی جسمانی آن‌ها تحلیل می‌رود و عوارض جانبی دارو‌ها مشکلات دیگری برای آن‌ها ایجاد می‌کند. این افراد باید از رژیم غذایی خاصی مانند ماهی دریایی که مملو از امگا ۳ است، استفاده کنند. ما با پزشکان متخصص تغذیه و گوارش جلساتی را برگزار کردیم و این افراد یک برنامه مواد غذایی دادند که بیماران چه چیزی مصرف کنند، بهتر است و به صورت ماهیانه این مواد غذایی را به این افراد می‌دهیم.

وی ادامه داد: در ۲۵ اسفند، ۳۱ فروردین و شب ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز در قالب طرح کمک مؤمنانه در مجموع ۸۰۰ سبد مواد غذایی به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان به این افراد توسط خیرین اهدا شد که باید از نیکوکاران تشکر کنیم که این همکاری را در مجمع داشتند و دست ما را در کمک رسانی بازگذاشتند.

شاکری صفت با بیان وجود طرح‌های متعدد در این مجمع توضیح داد: طرح «مشق مهربانی» تحت عنوان برگزاری کلاس تقویتی و مشاور تحصیلی برای دانش آموزانی که در خانواده خود عضوی دارند که تحت پوشش مجمع است تا کمک کنند این افراد افت تحصیلی پیدا نکنند.

وی ادامه داد: طرح «زیارت» نیز به منظور بالا بردن روحیه بیماران سخت درمان است و هر ساله تعدادی از بیماران که زیارت اولی هستند یا بیش از ۱۰ سال است به مشهد مقدس نرفته اند برای زیارت می‌فرستیم تا از نظر روحی و روانی تقویت شوند.

شاکری صفت یادآور شد: در بحث زلزله کرمانشاه و سیل لرستان نیز ما استان معین بودیم و در بحث تهیه اقلام بهداشتی فعالیت داشتیم و با هماهنگی یک خیر خانه بهداشتی در یکی از روستا‌های کرمانشاه ساختیم.

وی مطرح کرد: در بحث مقابله با کرونا نیز با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی در ارتباط بودیم و برای آن‌ها با کمک خیرین منابعی را تأمین کردیم تا وسایل مورد نظر مانند گان، ماسک، دستکش و دستگاه اکسیژن را تهیه کنند.

شاکری صفت بیان کرد: در بخش تحصیلات تکمیلی دستیاران پزشکی در حال ساخت یک خوابگاه هستیم که ۳۰ واحد آن با زحمات خانواده خیر مرحوم فرشچیان و دیگر خیرین تکمیل شده و ۸۰ واحد دیگر نیز در حال ساخت است.

وی ادامه داد: این خوابگاه برای پزشکان متأهلی که به همدان می‌آیند تا دوره دستیاری پزشکی را بگذرانند، ساخته می‌شود که در این چند سال دغدغه مسکن نداشته باشند و پس از آن نیز در همدان بمانند تا ما در شهرستان‌های استان دغدغه کمبود پزشک نداشته باشیم.

شاکری صفت اظهار کرد: همشهریانی که می‌خواهند به طرق مختلف با مجمع همکاری داشته باشند می‌توانند به دفتر مجمع خیرین سلامت همدان واقع در خیابان مهدیه، ساختمان سابق بیمارستان مباشر کاشانی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که قصد کمک مالی به مجمع را دارند نیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۶۸۴۷۱۵۵۰۰۹ یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۸۰۹۶ بانک ملی پرداخت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار