فصل داغ امتحانات دانشجویان از راه رسیده و بسیاری از دانشگاه‌ها درحال برگزاری و یا در تدارک برگزاری امتحانات پایان ترمشان هستند.
کد خبر: ۸۶۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 29 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شیوع بیماری کرونا در ماه‌های گذشته نیم فصل متفاوتی را برای دانشگاه‌ها رقم زد و تداوم این بیماری باعث شد تا اکثر دانشگاه‌ها برای حفظ سلامت دانشجویانش و کاهش زنجیره انتقال ویروس کووید 19 به برگزاری امتحانات غیرحضوری رضایت بدهند.

با وجود اینکه دانشگاه‌های مختلف کرمانشاه به دانشجویانش اعلام کرده‌اندامتحانات را غیرحضوری برگزار می‌کنند، اما دانشگاه علمی کاربردی راه متفاوتی را در پیش گرفته و از برگزاری حضوری امتحانات خبر داده که همین مسئله اعتراض جمعی از دانشجویان این دانشگاه را بدنبال داشته است.

دانشجویان معترض معتقدند با توجه به وضعیت قرمز کرمانشاه به لحاظ شیوع بیماری کرونا، برگزاری حضوری امتحانات می‌تواند برای آنها خطرآفرین باشد و از این بابت ابراز نگرانی کرده‌اند.

مزدک راد ملکشاهی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه در پاسخ به اعتراض این دانشجویان و آخرین تصمیمات دانشگاه برای برگزاری امتحاناتش به خبرنگار ایسنا، گفت: برگزاری حضوری امتحانات تصمیمی است که از سوی دانشگاه علمی کاربردی کشور گرفته شده و طی بخشنامه‌ای هم به استان ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: البته این تصمیم هنوز قطعی نیست و این احتمال وجود دارد که تغییر کند، با این حال تا این لحظه تصمیم به برگزاری حضوری امتحانات گرفته شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه افزود: باتوجه به شرایط قرمز استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در تلاشیم تا بتوانیم در استان امتحانات را بصورت غیرحضوری برگزار کنیم و برای همین هم نامه‌ای به استانداری ارسال کرده‌ایم تا ستاد استانی مقابله با کرونا در این رابطه اظهار نظر کند.

وی اعلام کرد: درصورتی که در این ستاد تاکید شود که امتحانات باید به شکل غیرحضوری برگزار شود، نظر ستاد استانی مقابله با کرونا را به دانشگاه علمی کاربردی کشور ارسال خواهیم کرد.

رادملکشاهی درادامه تاکید کرد: حتی اگر قطعی شود که امتحانات این دانشگاه باید به شکل حضوری برگزار شود، با توجه به اینکه وضعیت دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، امکان برگزاری امتحانات را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی داریم.

وی به شرایط متفاوت دانشجویان این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: تقریبا همه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بومی هستند و برای همین برخلاف دیگر دانشگاه‌های بزرگ استان خوابگاه و غذاخوری نداریم که نگرانی از بابت بازگشت دانشجویان و شیوع بیماری در بین آنها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآورشد: از سوی دیگر تعداد دانشجویان ما به نسبت دیگر دانشگاه‌های استان کمتر است، بگونه‌ای که در هر مرکز حدود 300 دانشجو داریم. در زمان امتحان هم قرار نیست همه دانشجویان مرکز با هم برای امتحان حضور پیدا کنند، بلکه برنامه برگزاری امتحانات به شکلی چیده می‌شود که در زمان امتحان تجمع بسیار کم دانشجویان را داشته باشیم.

وی افزود: امتحانات این دانشگاه از 21 تیر تا 17 مرداد به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار