استاندار ایلام تاکید کرد: مناطق دارای وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا با محدویت تردد روبرو می شوند.
کد خبر: ۸۶۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 29 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس استانداران با رییس جمهوری از اعمال محدودیت ها در مناطق قرمز کرونا خبر داد و گفت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، هر شهرستانی که به وضعیت قرمز می رسد ستاد استانی می تواند برای محدودیت یک هفته ای به وزیران بهداشت و کشور پیشنهاد بدهد تا در نهایت با تصویب رییس جمهوری به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی افزود: همچنین از ۱۵ تیرماه، زدن ماسک در تمام محل های تجمع الزامی می شود.

استاندار ایلام از دیگر تصمیمات ستاد ملی کرونا گفت و یادآور شد: طبق مصوبه ستاد کرونا از فردا اضافه اجاره بها نسبت به سال قبل نباید در تهران بیشتر از ۲۵ درصد، در کلان شهرها بیشتر از ۲۰ و در بقیه شهرها بیشتر از ۱۵ درصد باشد.

وی با اشاره به این مطلب که در شرایط فعلی راهی جز مدیریت کرونا نداریم، گفت: برای مقابله با کرونا همه باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم و فعلا راه دومی هم در کار نیست.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در شرایط پیش رو همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به هم کمک کنیم، اضافه کرد: در روند مقابله با بیماری کرونا باید مراقب سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند، باشیم.

وی با هشدار اینکه خطر ابتلا به کرونا در کمین شهروندان است، یادآور شد: باید به شدت مراقبت کرد چراکه حضور در تجمعات، گردهمایی ها، مراسمات جشن و عزا بصورت گروهی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های اجتماعی و محل کار و عدم استفاده از ماسک حرکت در جهت ابتلا به بیماری کرونا محسوب می شود و تاوان سختی برای کسانی که به این هدف خطرناک می رسند، متصور است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداست، استان ایلام در وضعیت هشدار کرونا و در محاصره استانهای قرمز کرونا قرار دارد و سه شهرستان این استان شامل آبدانان، بدره و دهلران در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۸ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۱۴۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۸۳ هزار و ۳۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۹۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۱۰ هزار و ۸۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استانهای بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار