ارییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اعلام کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۶۵ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 28 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم شکیبابا اشاره به شروع پویش«من ماسک می زنم» در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور به منظور کنترل بیماری کرونا، گفت: این بیماری فعلا واکسن و درمان خاصی ندارد و تنها راه ممکن برای مقابله با این بیماری پیشگیری از ابتلا به آن است.

وی افزود: اقلام محافظتی و راهکارهای بهداشتی در خصوص پیشگیری از این بیماری عنوان شده که موثرترین و مهمترین آن استفاده از ماسک است.

وی با اشاره به وجود انواع ماسک، گفت: ماسک های سه لایه و N95 و N99 بیشتر برای کادر بهداشت و درمان توصیه میشود و مردم در سطح جامعه می توانند از ماسک های معمولی استفاده کنند.

شکیبا تصریح کرد: ماسک های پارچه ای به شرط آنکه از پارچه کتان تهیه شده باشد هم می‌تواند تا حدی در زمینه پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کنار استفاده از ماسک، افراد باید رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در اجتماعات و ... راهم رعایت کرده و تنها به زدن ماسک اکتفا نکنند.

شکیبا خاطرنشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته خوشبختانه 65 درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند و این انتظار است که 35 درصد مابقی هم برای حفظ جان خود و دیگران استفاده از ماسک را در اولویت قرار داده و هنگام حضور در جامعه حتما از ماسک استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار