بوکسور ملی پوش کرمانشاهی وزن ۹۱ کیلوگرم گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد امیدوارم بتوانم در رقابت‌های جهانی سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنم.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 28 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پوریا امیری  با اشاره به شیوع بیماری کرونا و توقف چندین ماهه تمرینات تیم ملی بوکس کشورمان، اظهار کرد: تا پیش از اینکه این بیماری شیوع پیدا کند، اردوهای تیم ملی به منظور حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه که جنبه انتخابی المپیک داشت، بصورت منظم برگزار می‌شد و خود را برای شرکت در این رقابت‌ها آماده می‌کردیم.

وی تصریح کرد: هرچند همه مقدمات سفر به فرانسه را انجام داده بودیم، اما با شیوع بیماری کرونا اردوهای تیم ملی لغو شد و رقابت‌های جهانی هم به تعویق افتاد.

این ملی پوش بوکس افزود: پس از لغو اردوهای تیم ملی به کرمانشاه بازگشتم و علیرغم اینکه همه باشگاه‌ها تعطیل بود، برای اینکه از سطح آمادگی دور نشوم، در باشگاه یکی از دوستانم بصورت انفرادی تمریناتم را ادامه دادم.

وی تاکید کرد: در هفته های اخیر هم تمریناتم را با شدت بیشتری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر نظر مربی‌ام آقای اسفندیار محمدی ادامه می‌دهم، اما مشکلی که در این مدت داشته‌ام، عدم وجود حریف تمرینی بود که بتواند در حد بالایی ظاهر شود.

امیری در پاسخ به اینکه آیا شانس کسب سهیمه المپیک در رقابت‌های جهانی را دارد، گفت: در رقابت‌های آسیایی که اواخر سال گذشته در کشور اردن برگزار شد، تیم ملی کشورمان دو سهمیه کسب کرد. کسب این سهمیه‌ها درحالی بود که در رقابت‌های آسیایی با حریفان قدرتمندی روبرو شدیم.

وی بااشاره به قدرت رشته بوکس در آسیا، اضافه کرد: باتوجه به اینکه حریفان قدرتمند ما در رقابت‌های آسیایی اردن سهمیه‌های خود را تا حد زیادی کسب کرده‌اند، برای همین در رقابت‌های جهانی مشکل چندانی پیش رو نداریم و 70 تا 80 درصد امید دارم بتوانم در این رقابت‌ها سهمیه المپیک را بگیرم.

ملی پوش کرمانشاهی بوکس ایران تصریح کرد: البته از آنجایی که فرانسه از میزبانی رقابت‌های جهانی انصراف داده، باید منتظر باشیم که چه کشوری برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی می‌کند و ما نیز تا آن زمان تمرینات خود را ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه به احتمال برگزاری رقابت‌های لیگ بوکس ایران پس از حدود یک دهه اشاره کرد و گفت: برگزاری این رقابت‌ها فرصت خوبی است تا سطح آمادگی بوکسورها بالا بماند.

امیری افزود: هرچند بوکس کرمانشاه این قابلیت را دارد که یک تیم را راهی این رقابت‌ها کند، اما متاسفانه مشکلات مالی باعث شده تا هیات برنامه‌ای برای حضور یک تیم در این رقابت‌ها نداشته باشد.

وی تاکید کرد: بوکس کرمانشاه طی سالهای اخیر دچار چند دستگی‌هایی شده که آن را دچار مشکلاتی کرده است. زمانی در بوکس کرمانشاه همه همدل و یکدست بودند، اما اکنون گروها و باندهای مختلفی تشکیل شده که همه ضد هم هستند و این بوکس کرمانشاه را از در اوج بودن دور می‌کند.

بوکسور 91 کیلوگرم تیم ملی کشورمان افزود: بوکس کرمانشاه به حمایت مسئولین استان نیاز دارد. نمایندگانی هم که تا پیش از انتخابات برای انجام تبلیغاتشان به باشگاه‌ها می‌آمدند و وعده‌هایی برای حمایت از ملی پوشان می‌دادند، اکنون وقت آن است که به وعده‌هایشان عمل کنند.

وی بابیان اینکه ملی پوشان کرمانشاهی چندان در استان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، گفت: بخاطر بوکس نه درسم را ادامه دادم و نه شغلی دارم. پیشنهادهای شغلی که داشتم را نیز برای اینکه بتوانم بوکسم را ادامه دهم، قبول نکردم.

امیری افزود: یک ورزشکار ملی پوش برای اینکه بتواند به سطح بالایی از آمادگی برسد باید در کنار تغذیه مناسب، مصرف مکمل هم داشته باشد که به دلیل عدم حمایت و مشکلات مالی، نه مصرف مکملی داشته‌ام و نه اینکه تغذیه ام طبق برنامه بوده است. زمانی هم که در رقابتی نتیجه ای نمی‌گیریم، نمی‌گویند رسیدگی نکرده‌ایم، بلکه همه چیز را به پای کم کاری ورزشکار می‌نویسند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار