مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱ روستای زیر ۱۰ خانوار این استان تا پایان سال جاری از نعمت برق برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲ 27 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ اکبر حسن‌بگلو در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوار هستند.

وی ادامه داد: در مجموع یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۱۱ مشترک برق در این استان وجود دارد که توسط ۲۰ مدیریت توزیع برق فعال، هدایت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰.۶ درصد مشترکان این استان را مشترک خانگی تشکیل می‌دهد که ۳۸.۹ درصد انرژی توسط آنها مصرف می‌شود.

حسن‌بگلو بیان کرد: ۲.۷ درصد مشترکان عمومی هستند که هشت درصد انرژی را مصرف می‌کنند.

وی تاکید کرد: مشترکان کشاورزی ۱.۷ درصد مشترکان را تشکل می‌دهند که این تعداد ۲۳ درصد میانگین مصرف برق را در تمام سال به خود اختصاص می‌دهند، که ۳۳ درصد از مصرف برق آذربایجان‌غربی در ساعات پیک مربوط به مشترکان بخش کشاورزی است.

وی اظهار داشت: مشترکان صنعتی، تجاری و روشنایی معابر هرکدام به ترتیب ۱۸.۲ درصد، ۸.۷ درصد . ۶ درصد مصرف برق آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های کشاورزی که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر که ساعات پیک مصرف است، پمپاژ و موتورهای آب خود را خاموش و زمان آبیاری خود را به ساعات پایانی شب موکول کنند، رایگان محاسبه می‌شود.

حسن‌بگلو تاکید کرد: یعنی این مشترکان به ازای چهار ساعت کاهش مصرف، از ۲۰ ساعت مصرف رایگان برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: همچنین شرکت برق برای مشترکانی که در این مدت همکاری لازم را با این شرکت داشته اند، پاداشی در نظر گرفته است که نرخ تعرفه اوج بار و مقدار انرژی کاهش یافته جمع می‌شوند و به عنوان پاداش در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

وی گفت: استفاده از لامپ‌های ال ای دی و کم مصرف به جای لامپ‌های رشته‌ای در تامین روشنایی، استفاده از سیستم آبیاری جدید، برخورداری از الکتروپمپ‌های شناور و پربازده به جای الکترو پمپ‌های شف و غلاف و سرویس و بازدید دوره‌ای از تجهیزات الکتریکی راه‌کارهای مناسب برای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی مشترکان و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می‌توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان بخش کشاورزی و خانگی استان برداشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون حدود ۹۹ درصد از مشترکان برق استان در راستای اجرای «طرح ملی قبض سبز» نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کرده‌اند.

حسن‌بگلو اظهار داشت: مشترکان برق استان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی /۱۰۰۰۰۴۴۱۱۲۱ / یا مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ICT  روستایی‌ دفاتر خدمات فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی برای اعلام شماره همراه و شماره اشتراک از دیگر روش‌های ثبت شماره در سامانه شرکت برق است.

وی بیان کرد: با حذف قبوض کاغذی صورت‌حساب برق مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال می‌شود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: همچنین براساس آمارهای به دست آمده ۳۰ درصد مشترکان برق آذربایجان‌غربی از اپلیکیشن اداره برق برای دریافت خدمات استفاده می‌کنند.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند.

یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار