کد خبر: ۸۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 27 June 2020
 
نوجوانان گیلانی گوی شرکت در رویداد کتابخوانی رضوی را ربوده اند

تابناک/مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بیان کرد: بیش از ۳۱ هزار گیلانی در جشنواره کتابخوان رضوی شرکت کردند و ۷۰ درصد شرکت کنندگان در این رویداد کتابخوانی را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.

پریسا کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان این موضوع که بدلیل استقبال جوانان و نوجوانان ،جشنواره یادشده تا پایان تیرماه تمدید شده است افزود: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی متضمن آینده ای روشن برای فردای کشور است؛ لذا در پی  برنامه‌ریزی مثمرتری برای بهره ‌گیری جوانان و نوجوانان از فضای فرهنگی کتابخانه‌ها هستیم.
وی ادامه داد: خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ببرند.

کرمی ،با بیان اینکه کتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد و داشتن کودکان کتاب خوان سبب می‌شود که دیگر نگران آینده جامعه نباشیم  اظهار داشت: به رغم تعطیلی چهارماهه کتابخانه های عمومی در بحران کرونا ، فعالیت کتابداران تعطیل نشد و برنامه‌های فرهنگی آنان بطور مداوم در قالب شبکه‌های مجازی اجرا می شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین با اشاره به بازگشایی کتابخانه ها و حضور فیزیکی اعضاء از ابتدای تیرماه افزود: تمهیدات لازم درباره دستورالعمل‌های ابلاغی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مراجعان و کتابداران انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه ها به مراکز پویای فرهنگی تبدیل شده اند، گفت: با توجه به فعالیت کتابداران دارای تخصص و دانش بالا شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی جدید و خلاقانه در کتابخانه‌ها هستیم.
دهمین جشنواره رضوی در سه بخش فردی، گروهی، خانوادگی به دو روش مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود؛علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی  در این جشنواره شرکت کنند.
علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس‌های www.samakpl.ir یا www.razavi.iranpl.ir  برای دریافت فایل کتاب‌ها اقدام و یا برای دریافت امانی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.  
دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی، هنری بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین (ع)، به‌ ویژه حضرت امام رضا (ع) و افزوده شدن منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره همزمان با ایام فرخنده دهه ‌ولایت برگزار می‌شود.
بیش از ۶۵ هزار نفر عضو فعال ۱۰۰ کتابخانه عمومی در گیلان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار