آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل که از ظهر روز پنجشنبه (پنجم تیر) آغاز شده، با گذشت نزدیک به ۴۸ ساعت، همچنان ادامه دارد و بعد از مهار چند باره، آتش دوباره شعله‌ور است.
کد خبر: ۸۶۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 27 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آزاد شیخ ویسی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه درباره جزییات این آتش‌سوزی گفت: حریق در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل از ظهر روز پنجشنبه آغاز شد و با گذشت دو روز با وجود همه تلاش‌هایی که برای اطفا حریق انجام شده، هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: اگرچه چند بار شعله‌های آتش فروکش کرد، اما شاهد شعله‌ور شدن مجدد آن بودیم.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، هم اکنون نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و مردم بومی منطقه برای مهار آتش پای کار هستند و تلاش‌ها با وجود صعب‌العبور بودن منطقه همچنان ادامه دارد.

شیخ ویسی اضافه کرد: برای استفاده از بالگرد هم درخواست دادیم، اما گفته شده به دلیل شیب زیاد منطقه امکان استفاده از بالگرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست عامل آتش‌سوزی چه چیزی بوده، تاکید کرد: وسعت دقیقی که در آتش سوخته نیز هنوز برآورد نشده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با پای کار بودن نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و مردم منطقه امیدواریم هرچه زودتر آتش فروکش کند.

شیخ ویسی با اشاره به وسعت حدود 27 هزار هکتاری منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل، یادآور شد: این منطقه دارای پوشش گیاهی و جانوری غنی و زیستگاه برخی گونه‌ها از جمله گوزن شوکا، پلنگ و... است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال سه مورد آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان داشتیم که یک مورد بزرگ دیگر آن با وسعت 350 هکتار مربوط به همین منطقه بوزین و مره‌خیل بود و سایر موارد در زمان کوتاهی مهار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار