مدرسه سازی جزو آن دسته از کارهای ماندگار و خیری است که با بالا بردن سطح دانش و فرهنگ جامعه در ارتباط بوده و از این حیث اغلب مورد توجه خیرین قرار می گیرد. اکنون فرصتی فراهم شده که همه افراد جامعه با هر سطح درآمدی می توانند در این امر خیر مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 27 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،طرح "آجر به آجر" طرح جدیدی است که این روزها برای سهیم کردن اقشار مختلف جامعه در امر مدرسه سازی در حال اجرا است و بر اساس آن هر فردی حتی به اندازه هزینه خرید یک آجر می تواند در ساخت مدرسه با دیگر خیرین همراه شود.

مرزبان نظری مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با دعوت از خیرین برای شرکت در طرح "آجر به آجر " برای سهیم شدن در امر مدرسه سازی،از این طرح به عنوان یک طرح تحولی یاد کرد و افزود: اجرای این طرح مشارکت مردمی و حضور بیشتر خیرین را در احداث و تجهیز فضاهای آموزشی استان به همراه خواهد داشت.

به گفته نظری حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز، حذف مدارس مخروبه روستایی، بازسازی مدارس شهری با تراکم بالای جمعیتی و ... از جمله اهداف اجرای پویش آجر به آجر است.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان جهت عملیاتی شدن طرح تحولی آجر به آجر تاکید کرد و گفت: در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های استان برای حضور پررنگتر خیرین در امر مدرسه‌سازی استفاده شود.

نظری ادامه داد: در این پویش عموم شهروندان با هر میزان درآمد و توانایی مالی که دارند می‌توانند ماهانه به هر میزان که تمایل دارند، در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

نظری گفت: راه های مختلفی برای شرکت در این کمپین مثل پرداخت از طریق درگاه‌های اینترنتی با مراجعه به سایت اداره کل نوسازی مدارس و یا مشارکت از طریق مجمع خیرین مدرسه ساز استان وجود دارد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به مشارکت خوب خیرین در جریان زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال 96 استان کرمانشاه داشت و گفت: پس از این زلزله خیرین ۲۳۳ مدرسه با ۹۰۰ کلاس درس در استان ساختند.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه پس از زلزله ۱۲۲ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در استان کرمانشاه کمک کردند که رقم قابل توجهی است.

نظری سپس با اینکه ۷۵ مدرسه دیگر نیز با حدود ۱۷۰ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز در دست ساخت است، ابراز امیدواری کرد: بخش عمده‌ای از این کلاس‌ها تا مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار