معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تخصیص و جذب اعتبارات طرح اشتغال روستایی می‌تواند بیکاری روستاییان را کاهش دهد، افزود: اشتغال، پایه و اساس توسعه روستایی است و روستاییان با تولید و اشتغال عجین هستند.
کد خبر: ۸۶۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 27 June 2020

به گزارش تابناک ایلام،ظهار کرد: برنامه اصلی معاونت توسعه روستایی، توسعه روستاها با کمک مردم محلی است یعنی استفاده از صندوق‌های خرد کارآفرینی بسیار مورد تاکید معاونت توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص و جذب اعتبارات طرح اشتغال روستایی می‌تواند بیکاری روستاییان را کاهش دهد، افزود: اشتغال، پایه و اساس توسعه روستایی است و روستاییان با تولید و اشتغال عجین هستند.

امید با بیان اینکه علاوه بر زیرساخت‌های روستاها باید به زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنها توجه شود، افزود: بر اساس آمارهایی که امروز در دست است شرایط روستاهای کشور با گذشته قابل مقایسه نیست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار کرد: آمارها و بررسی‌های اولیه از اجرای طرح اشتغال روستایی نشان می‌دهد که مهاجرت معکوس شکل گرفته و وضعیت جمعیتی روستاها در کشور بهتر از گذشته شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بسیار خوب اشتغال روستایی در ایلام، افزود: علاوه بر زیرساخت‌ها، بحث اشتغالزایی روستایی و شهرهای کوچک در دستور کار قرار دارد که باید بررسی‌های لازم در این خصوص در استان انجام شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف ی مثل کشاورزی، فناوری محصولات، گردشگری، و صنعت در استان وجود دارد و در تلاش هستیم با تخصیص اعتبار در سال جهش تولید شاهد اتفاقات خوبی در استان در زمینه اشتغالزایی جوانان باشیم.

امید با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بدره، افزود: در روستاهای شهرستان بدره ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری در حوزه سد سیمره وجود دارد که باید هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها برای اشتغالزایی بهره برد./ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار