معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: فعالیت ورزش‌های همگانی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در قالب گروه‌های 50 نفره در کرمانشاه از سرگرفته شد.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 25 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلال عزیزی ، بااشاره به توقف چندماهه ورزش‌های همگانی به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: شیوع این بیماری همانند سایر حوزه‌ها، بر ورزش هم اثرگذاری چشمگیری داشت و در ماه‌های گذشته خسارت زیادی را بویژه در بخش ورزش همگانی شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه بسیاری از رشته‌های ورزشی درحوزه قهرمانی در یکی دو ماه اخیر فعالیت‌های خود را از سرگرفته‌اند، اما ورزش‌های همگانی در این مدت کماکان غیرفعال بود و تنها از طریق فضای مجازی برنامه‌هایی برای مردم اجرا می‌کردیم.

معاون ورزش و جوانان کرمانشاه افزود: هرچند برنامه‌های ورزش همگانی که از طریق فضای مجازی برای عموم مردم اجرا می‌شد مخاطبینی داشت، اما در مجموع در شرایط کنونی که اغلب مردم در فضای آپارتمانی زندگی می‌کنند، بسیاری از ورزش‌ها را نمی‌توان به مانند فضای باز انجام داد.

وی اضافه کرد: زمانی می‌توانیم بگوئیم فردی ورزش انجام می‌دهد که ضربان قلب او در هر دقیقه از عدد 100 عبور کند، تعریق داشته باشد و متابولیسم بدنش بالا برود، درحالی که در فضای آپارتمانی شرایط برای رسیدن به این شرایط کاملا فراهم نیست.

عزیزی درادامه گفت: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا، تلاش کردیم برنامه ورزش‌های همگانی را با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان شروع کنیم.

وی افزود: با ابلاغ معاون توسعه ورزش وزارتخانه به استان، ما هم به تمام شهرستان‌ها اعلام کرده ایم که می توانند فعالیت ورزش‌های همگانی خود را از سرگیرند.

معاون ورزش و جوانان استان عنوان کرد: البته طبق ابلاغی که به شهرستان‌ها داشته‌ایم، تاکید کرده‌ایم که فعالیت ورزش‌های همگانی با تعداد نفرات کم و شرایط کاملا مناسب برای تهویه در فضاهای بسته و برای فضاهای باز هم تعداد نفرات نباید بیشتر از گروه های 50 نفره باشد.

وی در ادامه اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم ورزش‌های همگانی را در سطح استان توسعه دهیم، امسال برنامه‌های خوبی را اجرا خواهیم کرد، همچنین از همه اماکن ورزشی تحت نظر اداره کل و سایر ادارات خواسته ایم تا ساعت 6 تا 8 صبح را بصورت رایگان برای انجام ورزش‌های همگانی در اختیار مردم قرار دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار