صید محمد قاسمی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های کشنده و خطرناک ویروسی (نایروویروس) مشترک بین انسان و دام است.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 24 June 2020

صید محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:مبارزه با انگل‌های خارجی‌دام و بیماری مشترک تب‌خونریزی دهنده کریمه کنگو رادر دستور کار قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد:این بیماری در دام بجز تب خفیف علائم چندان مشخصی ندارد، اما انسان در اثر استفاده از گوشت دام آلوده و گزش کنه‌های آلوده به این بیماری مبتلا خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب افزود:در راستای مبارزه با این بیماری در فصل بهار ۹۹ اقدامات لازم را انجام دادهو علاوه بر آموزش دامداران مقدار ۲۱۰ لیتر سم به صورت رایگان در دهستان های حومه‌شمالی و منصوری برای مبارزه با این بیماری با همکاری دهیاران به صورت سمپاشی استفاده شده است.

قاسمی تصریح کرد:سال جاری طرح سمپاشی تعداد یک هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین و ۵۹ هزار و ۲۵۰ راس دام سبک و ۸۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع جایگاه دام در این منطقه انجام گرفت

وی تاکید کرد:مردم از خرید و مصرف گوشت‌های حاصل از کشتار غیرمجاز خودداری کنند و حتما از گوشت‌هایی استفاده شود، که در کشتارگاه ذبح شده و مهمور به مهر دامپزشکی باشد و از دست زدن به کنه‌ها و کشتن آن‌ها با دست خودداری شود و گوشت حاصل از ذبح را بعد از کشتار به مدت ۲۴ ساعت و دل وجگر ۷۲ ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری کنند، تا عامل بیماری از بین رود و سپس استفاده کنند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار