بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران شرایط جوی استان تا پایان این هفته آفتابی و نیمه‌ابری خواهد بود و با وجود جریان‌های جنوبی، گرمای هوا ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 23 June 2020

بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی مازندران ، امروز دوشنبه در گرم ترین ساعت دمای هوادر مناطق شرقی و مرکزی به حدود ۳۵ و در مناطق غربی استان تا ۳۳ درجه افزایش می یابد.

طبق پیش بینی هواشناسی، هوای استان برای سه‌شنبه و چهارشنبه به عنوان گرم‌ترین روز هفته نیز کاملا آفتابی و صاف پیش بینی شده است و دمای هوا نیز در این روزها با یک درجه افزایش به ۳۶ درجه خواهد رسید.

مازندرانی ها روز پنج شنبه را نیز با آسمانی نیمه ابری همراه با گرما احساس خواهند کرد اما دمای هوا در این روز نسبتا به روز چهارشنبه حدود چهار درجه کاهش می یابد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت : از روز جمعه مازندران میزبان جریانات شمالی است که منجر به نیمه ابری و برخی مواقع ابری شدن آسمان استان می شود.

سعید غلامپور با بیان اینکه از روز جمعه تا شنبه هفته آینده شاهد کاهش محسوس دما در استان خواهیم بود افزود: دمای هوا در ابتدای هفته آینده تا هشت درجه نسبت به گرم ترین روز این هفته کاهش می یابد.

وی همچنین اظهار داشت: پایان هفته مردم مازندران با بارش پراکنده باران و همچنین وزش باد خنک مواجه خواهند شد.

به گفته این کارشناس هواشناسی در حال حاضر نیز دمای هوای مرکز مازندران ۳۴ درجه سانتیگراد بوده و بلده نور با ۱۹ درجه خنک ترین ایستگاه هواشناسی استان می باشد.

گرمای هوای استان مازندران که از هفته پیش آغاز شد ، به دلیل افزایش مصرف سامانه های سرمایشی و کولرها تقریبا مصرف برق استان را ۲ برابر کرده است .

بر اساس گزارش شرکت های توزیع برق مازندران و غرب استان پیک مصرف روز های اخیر از مرز ۲ هزارو ۲۰۰ مگاوات نیز عبور کرده است که در برخی مناطق استان موجب قطعی های مکرر ناشی از فول باری خطوط توزیع شده است.

قطعی موقتی برق این روزها در حالی است که به گفته مسئولان شرکت توزیع برق صرف جویی ۱۰ درصدی مشترکین خانگی و اداری می تواند از قطعی برق جلوگیری کند.

 

برچسب ها: هوای مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار