اخبار کامل انتظامی استان مازندران در دوم تیر
اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در دوم تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۶۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵ 23 June 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در دوم تیر ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز دوم تیر بشرح زیر است :

 

هشدار جدی پلیس مازندران به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت 

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی از وظایف ذاتی و قانونی پلیس است، گفت: امنیت اجتماعی و اخلاقی خط قرمز پلیس است و در این خصوص با کسی تعارف نداریم. 

سردار" مرتضی میرزایی" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این مطلب، گفت: دشمنان و معاندان نظام همواره در جنگ نرم علیه کشور بهترين راهكار براي نفوذ بر يك جامعه را تغيير در نگاه، باورها و اعتقادات دینی افراد آن به ویژه ارزش‌ هاي زنان به عنوان نيمه تأثيرگذار جامعه می دانند و در این راستا با استفاده از ابزار جنگ نرم، اقدامات گسترده ای در فضای عمومی و مجازی جامعه داشته اند.

فرمانده انتظامی استان مازندارن با اشاره به اینکه 26 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند، افزود: مصوبه عفاف و حجاب در راستای مقابله با عملیات روانی دشمن و براساس مطالبه عمومي به تصويب رسيده و تكاليف همه دستگاه‌ ها را در بحث عفاف و حجاب به عنوان يك نماد فرهنگي روشن كرده است.

سردار میرزایی، یکی از تهدیدات و آسیب های جدی در ایام تعطیلات تابستان در تفرجگاه ها و سواحل دریا در مازندران را پدیده بدپوششی و بروز ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی دانست و افزود: متاسفانه برخی افراد به بهانه نشاط و شادابي با حضور در اماکن تفریحی و توریستی استان به ارزشها و هنجارهاي اجتماعي بي حرمتي و بي اعتنايي می کنند که این موضوع زیبنده این استان ولایتمدار نیست و مقابله با این پدیده به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه نیروی انتظامی نهادی انقلابی و مردمی است، تاکید کرد: ناجا همواره در مسیر حفظ ارزش ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار مردم با آنها و برای مردم و اعتلای نظام مقدس اسلامی گام برداشته و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی، برخورد با هرگونه هنجارشکنی را از وظایف ذاتی و قانونی پلیس در جامعه دانست و تاکید کرد: ماموران پلیس موظف اند با هرگونه پدیده بدحجابی و یا کشف حجاب برابر قانون برخورد کنند که در این خصوص با اجرای طرح ناظر گام های موثری در حوزه مقابله با این پدیده برداشته شده است.

سردار میرزایی اضافه کرد: در حوزه مقابله با مظاهر علنی فساد نیز پلیس با اقتدار و با همکاری دستگاه قضائی برابر قانون با هرگونه مظاهر علنی فساد و حتی غیر علنی آن در جامعه که امنیت اخلاقی را تهدید می کند، برخورد خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی، اظهار کرد: پلیس در کنار اقدامات امنیتی، انتظامی و ترافیکی با توجه به وظایف ذاتی و ماموریت های محوله در حوزه فرهنگی و اجتماعی، اقدامات گسترده ای در تفرجگاه ها و سواحل دریا برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با هدف پیشگیری اجتماعی از جرایم و حوادث داشته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به فعالیت پلیس در حوزه تولید محتوا در رسانه ها و شبکه های اجتماعی پرمخاطب،گفت: استفاده از ابزار رسانه و هنر در ارائه هشدارهای پلیسی و اجتماعی یکی از راهکاری موثر در کاهش و پیشگیری اجتماعی از جرایم و تخلفات است.#

 

31 شهریورماه مهلت معرفي مشمولان فارغ التحصيل 

معاون وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی استان مازندران مهلت معرفی کليه مشمولان فارغ التحصیل (دانش آموزان و يا دانشجويان) که در ماه هاي خرداد، تير، مرداد و شهريور سال 98 در سال مشموليت (سال تولد + 18 ) فارغ التحصيل شده اند را 31 شهریورماه سال 99 اعلام کرد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "وحید بریمانی" با اعلام این خبر، گفت: در راستاي تبصره یک ماده 2 آيين نامه اجرايي معافيت تحصيلي، کليه مشمولان (دانش آموزان و يا دانشجويان) که در ماه هاي خرداد، تير، مرداد و شهريور سال 98 در سال مشموليت (سال تولد + 18 ) فارغ التحصيل شده اند يک سال تحصيلي يعني تا تاريخ 31 شهریورماه سال 1399 مهلت معرفي براي درخواست هاي اعزام، پزشکي، معافيت کفالت، معافيت تحصيلي و... خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه برای مثال دانش آموز و دانشجویي که در سنوات مجاز تحصيلي بعد از 18 سالگي در تاريخ 31 خردادماه سال 1398 از دانشگاه (در هر يک از مقاطع دانشگاهي) فارغ التحصيل شده، آخرين مهلت معرفي وي براي کليه درخواست ها (از قبيل درخواست اعزام، کفالت، پزشکي، تحصيلي و...) تا تاريخ 31 شهریورماه سال 1399 خواهد بود.

سرهنگ وحيد بريماني، افزود: افرادي که قبل از سن مشموليت و در سن 17 سالگي (سال تولد+17) يا قبل از آن در مقطع ديپلم يا پيش دانشگاهي فارغ التحصيل مي شوند پس از رسيدن به 18 سالگي تمام، شش ماه مهلت معرفي خواهند داشت.

وی اظهار کرد : برای مثال دانش آموز متولد 10مردادماه سال 1380 که در تاريخ 31 شهریورماه سال 1397 در مقطع ديپلم يا پيش دانشگاهي فارغ التحصيل شده تا 10بهمن ماه 1398 مهلت معرفي داشته است و از تاريخ 11 بهمن ماه سال 1398 به بعد وارد دوره غيبت شده است.

وی تاکيد کرد: متقاضيان در صورت نياز به اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان وظيفه عمومي به نشاني www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گويا به شماره096480 و يا سامانه به شماره 110206010 از آخرين اخبار مربوط به قانون خدمت وظيفه عمومي مطلع شوند.

 

 

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در سوادکوه 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 6 کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبداله اکبری در تشريح اين خبر گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با هدایت عملیاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصريح کرد: پس از يکسري اقدامات اطلاعاتي ، ماموران موفق شدند متهم را که قصد توزیع مواد مخدر در این شهرستان را داشت شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ اکبری، خاطرشنان کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی، متهم را دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 6کیلو گرم تریاک کشف کردند .

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای امن با پلیس همکاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و افراد مشکوک، مراتب را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 با پليس در ميان بگذارند.

 

دستگیری 2 موبایل قاپ حرفه ای در ساری 

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری 2 موبایل قاپ حرفه ای با 23 فقره سرقت در ساری خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مسعود تقدیسی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این سرقت ها شدند.

سرهنگ تقدیسی، تصریح کرد: متهمان با معرفی خود به عنوان بازاریاب یکی از مارک های معروف گوشی همراه، با جابجایی گوشی همراه عابران با ماکت گوشی هایی که در اختیار داشتند از محل متواری می شدند.

وی، در ادامه اظهار داشت: در اقدامی عملیاتی متهمان دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 23 فقره موبایل قاپی از افراد در سطح شهرستان ساری اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، خاطرنشان کرد: این دو سارق حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

 

انهدام باند سارقان اماکن خصوصی در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری باند سارقان حرفه ای اماکن خصوصی با 30 فقره سرقت، در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسن عنایتی گنجی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی درشهرستان بهشهر، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداراه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی بهشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند 4 نفره سرقت در این شهرستان شدند.

سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: متهمان که دارای سابقه سرقت نیز بوده اند پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند .

عنایتی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 30 فقره سرقت شامل 28 فقره سرقت اماکن خصوصی و 2 فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.

وی اظهار داشت : متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

 

کشف 26 فقره سرقت در تنکابن 

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 26 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد صادق شاه نظری در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 41 سارق، مالخر اموال مسروقه و عاملان افیونی در این شهرستان شدند.

سرهنگ شاه نظری با اشاره به کشف یک کیلو و 540 گرم انواع مواد مخدر، و 26 فقره سرقت در بازجویی از متهمان، اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات 59 موتور سیکلت و خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.

 

 

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف یک کیلو و600گرم تریاک در این شهرستان خبر داد . 

 سرهنگ محمود حسین زاده در باره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت .

سرهنگ حسین زاده، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران متهم که اهل یکی از استان های جنوب غربی کشور و ساکن در این شهرستان بوده را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند .

وی از کشف یک کیلو و 600 گرم تریاک در بازرسی از محل فعالیت متهم خبر داد و اظهار داشت: این عامل افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن مراقبت از فرزندان خود، برای پیشگیری از ابتلاء آنان به مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

 

 

کشف 18 فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی کشف 18فقره سرقت و دستگیری 11 نفر در این شهرستان خبر داد . 

 سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی ، مقابله با عاملان افیونی،سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود: در اجرای این طرح با انجام اقدامات اطلاعاتی 11 نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند .

سرهنگ هاشم پور از توقیف 35 خودرو و 28 موتورسیکلت متخلف در این طرح خبر داد و اظهار داشت : کشف 18فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

دستگیری سارق باغات در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی سوادکوه شمالی، از شناسايي و دستگيري سارق باغات با 5 فقره سرقت خبر داد . 

سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی در سوادکوه شمالی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سوادکوه شمالی، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند .

وی، در ادامه تصريح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر و در بازجويي‌هاي به عمل آمده به 5 فقره سرقت محصولات و تجهیزات از باغات و مزارع کشاورزی اعتراف کرد.

سرهنگ فرهودی در پايان ضمن هشدار به صاحبان باغات و مزارع کشاورزی از آنان،خواست: تا حد ممکن از قرار دادن وسایل و تجهیزات کشاورزی در مزارع و باغات خودداری کرده و آنها را در محلی امن قرار دهند.

 

 

دستگيري سارق اموال داخل خودرو در بابلسر 

فرماندهی انتظامی شهرستان بابلسر از دستگيري سارق اموال داخل خودرو با 6 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین اسدی " اظهار كرد: در پي وقوع چندین فقره سرقت اموال داخل خودرو در شهرستان بابلسر موضوع در دستور كار ماموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت .

سرهنگ اسدی، افزود: ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی سارق را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف سارق به 6 فقره سرقت محتویات و لوازم داخل خودرو خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر به شهروندان توصيه كرد: به منظور پيشگيري از سرقت داخل خودرو وجه نقد ، اشياء قيمتي و غیره را در داخل خودرو قرار نداده و خودرو را به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت مجهز كنند.

 

 

چگونه با احساس کسالت و بي حوصلگي مبارزه کنيم 

هر انساني در طول زندگي خود، دوراني از ناخشنودي و بي حوصلگي را تجربه مي کند و انسان بايد بداند چگونه با احساس کسالت و بي حوصلگي مبارزه کند... 

همه ما در در طول زندگي خود، دوراني از ناخشنودي و بي حوصلگي را تجربه مي کنيم که در بسياري موارد اين احساسات زودگذر بوده و به سرعت برطرف مي شوند ولي در برخي موارد، منجر به افسردگي، تنهايي، کسالت، نااميدي، درماندگي و اضطراب مي شود که هر يک از آنها در نوع خود، عواقب ناگواري را به دنبال دارد.

به منظور اجتناب از موارد فوق الذکر، بايستي نسبت به علائم اين احساسات هوشيار بوده و برای برطرف شدن آن ها سريعاً اقدام کرد.

به هنگام بروز چنين مواردي به نکات زير توجه کنيد:

1- ارتباط خود را با افراد بيشتر کنيد

– براي ديدن دوستي که بيشتر مايل به ديدنش هستيد برنامه ريزي کنيد.

– به مکان هاي ورزشي ، کتابخانه ، پارک و ... برويد.

– براي فردي که نيازمند کمکي است کاري انجام دهيد.

2- براي خودتان کار دلپذيري وخوشاید انجام دهيد

– به مطالعه کتاب و موسيقي مورد علاقه خود گوش دهيد.

– غذاي مورد علاقه خود را تهيه کنيد.

– به تماشاي فيلمي که مدت ها خواهان ديدارش بوده ايد، بنشينيد.

3- نيمه پر ليوان را ببينيد

– از چيزهاي خوبي که در زندگي تان وجود دارد فهرستي تهيه کنيد.

– از ويژگي ها و صفات مثبتي که در شما وجود دارد فهرستي تهيه کنيد.

– جملات و واژه هاي منطقي و دلگرم کننده را با خود تکرار کنيد.

4- آرامش خود را به دست آوريد:

– با خداي خويش راز و نياز کنيد و به او توکل کنيد.

– درباره روياها، خاطرات و مسائل شيرين زندگي خود و يا آرزوهاي خود تصاوير دلپذيري بسازيد.

– نسبت به مشکلات زندگي واقع بين باشيد.

تهيه و تنظيم : سیدمطهره هاشمی کارشناس ارشد مشاوره خانواده و مددکار اجتماعی کلانتری میاندورود

خبر: سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار