فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: هم‌اکنون ۴۲ بیمار کرونایی در بیمارستان این شهرستان بستری هستند در واقع بخشی که برای ایزوله بیماران کرونایی پیش‌بینی شده بود، پر شده است.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،جهانبخش حیدری امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونا در شهرستان اسلام‌آباد غرب، اظهار داشت: وضع استان به تبع شهرستان‌ها خوب نیست و یک گرفتاری است که در این مقطع زمانی با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه کرونا سلامتی جامعه را هدف قرار داده است، تصریح کرد: کرونا میان اقشار مختلف جامعه نفوذ پیدا کرده و این سبب فراهم شدن زمینه شیوع بیشتر آن در سطح جامعه شده که باید برای مقابله با آن پروتکل‌های بهداشتی را در کنار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین زدن ماسک رعایت کنیم که متاسفانه در بین شهروندان این موارد کمرنگ شده است.

فرمانداری اسلام‌آباد غرب برگزاری مراسم ترحیم را یکی از رفتارهای پرخطر در شیوع بالای کرونا در اقصی نقاط استان به ویژه این شهرستان، دانست و گفت: انتظار عبور از ضعیت فعلی را داریم تا به شرایط مطلوب‌تری برسیم و این امر مشارکت بیشتر مردم، نقش‌آفرینی نخبگان، بزرگان و آگاهان اجتماع در هدایت و رهبری افکار عمومی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های ما شرایط پذیرش و بستری کردن بیماران کرونایی را ندارند تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است و کسانی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند از یک خستگی مفرط رنج می‌برند.

حیدری با بیان اینکه تا به امروز 527 نفر مبتلا شده‌اند، گفت: 42 نفر از این تعداد هم‌اکنون بستری هستند در واقع بخشی که برای ایزوله بیماران کرونایی پیش‌بینی شده بود، پر شده است.

وی تصریح کرد: 16 خانواده تاکنون به علت بیماری ویروس کرونا عزادار شد‌ه‌اند، ولی با این وجود همچنان می‌بینیم که در عرصه اجتماع مردم همچنان اصرار به برگزاری اجتماعات و مجالس ترحیم که سلامتی جامعه را تهدید می‌کند، دارند.

حیدری با اشاره به برگزاری حدود 21 جلسه شهرستانی مبارزه با کرونا، اظهار داشت: اهم مسائلی که باید به صوت میدانی در سطح جامعه پیگیری شود در قالب مصوبات اجرا می‌شود، همه دستگاه‌ها و مدیران پای کار هستند.

وی تصریح کرد: تیم نظارتی ما در همه عرصه‌ها نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارد، 80 درصد موفقیت برنامه‌ها در دست مردم است؛ اگر مردم رعایت کنند از این پیک عبور می‌کنیم و به شرایط بهتری می‌رسیم.

حیدری در پایان، یادآور شد: برای آگاه‌سازی مردم روزانه با سیستم صوتی در سطح شهرها و روستاها، آخرین هشدارها و وضعیت قرمز را به آگاهی مردم می‌رسانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار