مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد معتادان تحت درمان در مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر استان را بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر عبدالرحمن پرنا، امروز (2 تیر) در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در بحث درمان اعتیاد، از فعالیت 127 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در سطح استان خبر داد.

وی افزود: از این تعداد 116 مرکز خصوصی و یازده مرکز بصورت دولتی فعالیت دارند.

پرنا تعداد بیماران تحت درمان در این مراکز را بیش از 17 هزار و 400 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 95 درصد مرد و پنج درصد زن هستند.

وی افزود: در این مراکز افراد معتاد تحت درمان سه دارو قرار می گیرند که در درمان بیش از 87 درصد آنها از "متادون" استفاده می شود.

پرنا تصریح کرد: در این مراکز در کنار درمانهای دارویی، خدمات مشاوره فردی و خانوادگی و درمان های شناختی و رفتاری مانند کنترل خشم، وسوسه و استرس توسط روانشناسان ارائه می شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت چهار مرکز DIC در استان، گفت: این مراکز مخصوص درمان معتادان کارتون خواب است. در این مراکز از متادون با دوز پایین برای درمان استفاده می شود و مخصوص افرادی است که مصرف مواد کمتری دارند.

وی افزود: در این مراکز درکنار بحث درمان، غذا و استحمام و توزیع وسایل بهداشتی و پیشگیری هم در اختیار معتادان کارتون خواب قرار می گیرد.

پرنا همچنین با اشاره به فعالیت دو مرکز ترک الکل در استان، گفت: این مراکز چندان مورد استقبال نیستند و پذیرش چندانی ندارند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت دو مرکز ویژه درمان بیماران HIV مثبت هم در استان خبر داد و افزود: این مراکز با ظرفیت های 250 و 150 نفر فعالیت دارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار