امام جمعه کرمانشاه گفت: سلامت و صلابت در کار قضاوت از اهمیت بالایی برخوردار است، بگونه ای که مردم به محض ورود به محاکم قضایی باید احساس آرامش کنند.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آیت الله مصطفی علما در نشست با رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری قوه قضائیه را از مهمترین ارکان حکومت می دانند و این رکن رکین در راس کارها قرار دارد، چرا که در وقت مشکل مراجعه همه مردم به دستگاه قضایی است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: رسالت اصلی دادگستری همان گونه که از نامش پیداست گسترش عدل و داد میان جامعه و مردم است و به عنوان یک مرجع اصلی همه باید به آن متکی باشند، چرا که آخرین نقطه ای است که مردم در مشکلات به آن مراجعه می کنند. بنابراین باید از این نقطه اتکا به خوبی حفاظت کرد و اعتبار آن با انجام درست امور حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه کار قضا و قضاوت همواره مشکل بوده و این به دلیل اهمیت کار قضاوت است، افزود: سلامت و صلابت در کار قضا از اهمیت بالایی برخوردار است، بگونه ای که مردم به محض ورود به محاکم قضائی باید احساس آرامش کنند، چرا که دادگستری به عنوان تنها ملجا و مرجع و پناهگاه مردم است که به آن مراجعه می شود.

وی گفت: رسالت ملجا بودن باید به خوبی انجام شود و این مهم میسر نمی شود مگر با احقاق حق و گسترش عدالت توسط دستگاه قضایی، بگونه ای که برای مردم ملموس و محسوس باشد.

آیت الله علماء در ادامه با بیان اینکه امروز در راس قوه قضائیه فردی دلسوز حضور دارد و فضای خوبی حاکم است، تصریح کرد: تلاش رئیس قوه قضائیه برای آرامش مردم است و با دلسوزی کارها را دنبال می کند و توانسته سلامت خود را حفظ کند و این می تواند الگوی خوبی برای همکاران دستگاه قضائی باشد.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در این نشست خدمت به مردم و در دسترس بودن را از اولویت های کاری دستگاه قضائی استان دانست و افزود: به تاسی از مفاد ابلاغ مقام معظم رهبری برای ریاست قوه قضائیه بر آنیم مردمی کردن دستگاه قضائی، مبارزه با فساد در درون و بیرون از دستگاه و نیز احترام به همکاران را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری استان گفت: با وجود اینکه با حجم زیاد مراجعات مردمی و انباشت مشکلات آنها مواجهیم، بگونه ای که سال گذشته حدود سه میلیون و 800 هزار نفر به دادگستری مراجعه کردند، اما درعین حال تلاش خواهیم کرد برای حل مشکلات مردم از حداکثر توان خود بهره گیریم.

وی ادامه داد: صلح و سازش بین مردم در دستور کار ما قرار دارد و تمامی پرونده ها را در این راستا هدایت می کنیم و به گفته رییس قوه قضائیه هر برنامه ای که منتهی به سازش شود از آن حمایت خواهیم کرد.

توسلی زاده گفت: به همه قضات و مراجع انتظامی توصیه کرده ایم که هر اختلافی را مدیریت کنند تا به اختلاف جدی تبدیل نشود و سعی کنند در بین مردم سازش را رواج دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار