امیر شاه آبادی در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان هرسین گفت:با اجرای طرح سحاب زمینه توسعه و اشتغال در این شهرستان ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 21 June 2020

امیر شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:این شهرستان بعنوان یکی‌ از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور اقدامات مهمی در راستای مباحث توسعه صورت گرفته است .

وی خاطر نشان: انعقاد تفاهمنامه بین استانداری و بنیاد برکت به منظور اجرای طرح سحاب در شهرستان هرسین زمینه توسعه و اشتغال در این شهرستان را ایجاد شده است و بر همین اساس مقرر شد ۶۰ روستا در سالهای ۹۸ و ۹۹ تحت پوشش حمایت های بنیاد برکت قرار گیرند.

فرماندار شهرستان هرسین افزود:روستاهایی که فاقد زمین های کشاورزی مرغوب هستند و یا محرومیت بیشتری دارند می بایست در پرداخت تسهیلات در اولویت قرار گیرند.

شاه آبادی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی به منظور تشکیل صندوق های خرد روستایی در مناطق روستایی شهرستان هرسین خواستار الگوبرداری و استفاده از تجارب شهرهای موفق در این راستا شد.

وی اظهار داشت:باید مراحل آسیب شناسی صندوق های خرد روستایی انجام شود و مردم باید از مزایای تشکیل این صندوق ها آگاه شوند و تعیین محدودیت ها در برداشت پول از صندوق های خرد روستایی می‌تواند از آسیب های وارده به این صندوق ها بکاهد.

فرماندار شهرستان هرسین ابراز داشت:در مرحله انتخاب روستاها به منظور اجرای طرح های بنیاد برکت حتما می بایست روستاهای محروم در اولویت قرار گیرندو در راستای اجرای طرح های بنیاد برکت ، تسهیل گران این ستاد که در شهرستان حضور دارند می بایست در قبل از اجرای طرح ها نشست های تخصصی با مدیران ادارات مرتبط با نوع طرح برگزار نمایند در قبل از تشکیل پرونده ، استعلامات مالی و سایر استعلامات از اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در روند تشکیل پرونده ها اخذ شود.

شاه آبادی اذعان داشت:توسط بنیاد برکت در سال گذشته و سه ماهه نخست سالجاری ۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۲۲۸ طرح اشتغالزایی به ۳۸۸ نفر از اهالی ۱۰ روستای بخش های مرکزی و بیستون شهرستان هرسین پرداخت شده است و همچنین ۴ صندوق خرد روستایی با عضویت حدود ۱۰۰ نفر تشکیل شده است.

وی در پایان گفت:برگزاری ۲۷ کارگروه توسعه اشتغال در روستاهای چشمه کبود ، تمرگ ، پریده ، الیاسوند سفلی ، چمبطان علیا ، نجوبران ، سرماج حسین خانی ، شادآباد علیا و سفلی و سیردوله از دیگر اقدامات تسهیل گران بنیاد برکت در شهرستان هرسین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار