اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 31 خرداد
اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 31 خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۶۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ 20 June 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 31 خرداد ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 31 خرداد بشرح زیر است :

باند سارقان منزل با 63 فقره سرقت در نوشهر متلاشی شد 

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند سارقان منزل و کشف 63 فقره سرقت در شهرستان نوشهر، خبر داد . 

سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد منزل در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نوشهر با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک باند 3 نفره سرقت شدند.

سردار میرزایی، افزود: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف شد.

وی با اشاره به این که متهمان در بازجویی ها تاکنون به 63 فقره سرقت از منزل، اماکن خصوصی، مغازه و محتویات داخل خودرو در این شهرستان اعتراف کردند، بیان داشت: این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

پرداخت خسارت مالي ناشي از تصادفات بدون کروکی تا سقف 110 میلیون ریال 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از پرداخت خسارت مالي ناشي از تصادفات بدون اخذ گزارش پلیس و کروکی تا سقف 110 میلیون ریال از سوی شرکت های بیمه ای در سال 99 خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا قدمی با اعلام این خبر، گفت: بر اساس ماده 52 قانون "بيمه اجباري خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه" ميزان ديه در سال 1399 از سوی قوه قضائیه تعيين و ابلاغ شد .

وی تصریح کرد: بر اين اساس و در اجراي ماده 40 قانون مذکور، شرکت هاي بيمه مکلف هستند در صورتي که وسايل نقليه مسبب و زيان ديده در زمان حادثه داراي بيمه نامه معتبر باشند و بين طرفين حادثه اختلافي وجود نداشته باشد، خسارت هاي مالي ناشي از حوادث رانندگي در سال 1399 را تا سقف 110 ميليون ريال ( معادل 11 ميليون تومان) بدون اخذ گزارش انتظامي و کروکی پرداخت کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: برای جلوگیری از تشدید حادثه و یا انسداد مسیر در زمان وقوع حوادث رانندگی خسارتی در جاده ها و داخل شهرها از انسداد مسیر جدا خودداری و وسایل نقلیه خود را تا قبل از حضور پلیس به منتهی الیه سمت راست جاده و نقطه بی خطر منتقل کنند.

سرهنگ قدمی تاکید کرد: قبل از انتقال خودروها به منطقه بی خطر، محل استقرار چرخ های وسایل نقلیه علامت گذاری یا از زوایای مختلف محل وقوع حادثه ( وسایل نقلیه درگیر در تصادف، آثار و علائم انعکاسی، قطعات متلاشی شده و....) عکسبرداری یا فیلم برداری شود.

 

غرق شدن دو نوجوان 10 و 16 ساله در رودخانه 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از حادثه غریق و مرگ 2 نوجوان 10 و 16 ساله در شهرستان تنکابن خبر داد . 

 سرهنگ سید جعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع 2 حادثه غریق در شهرستان تنکابن ماموران انتظامی سریعاً به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، افزود: در این حادثه ها که روز گذشته در رودخانه های "دوهزار و نشتارود" آن شهرستان به وقوع پیوست، دو نوجوان 10 و 16 ساله که برای شنا به رودخانه رفته بودند به علت عدم آشنایی به فنون شنا در آب غرق شدند.

وی همچنین اظهار داشت: با حضور عوامل امدادی، جسد نامبردگان کشف و به سردخانه منتقل شد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که شنا در مناطق دور دست نظیر رودخانه ها و خارج از طرح های سالمسازی دریا استقبال از مرگ است به مردم و مسافران توصیه کرد: از حضور در حاشیه رودخانه ها و شنا در مناطق فاقد اجرای طرح سالمسازی و رودخانه ها خودداری کنند.

 

کشف میلیاردی کالای قاچاق در مازندران 

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف 24 میلیاردی کالای قاچاق در طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان خبر داد . 

 سرهنگ مسعود تقدیسی در تشریح این خبر، گفت: به منظور مقابله با ورود و عرضه انواع کالای قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا به مدت 2 روز در سطح استان به اجرا در آمد.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندان، تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان های تابعه با هدایت عملیاتی کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی استان موفق به شناسایی عاملان عرضه کالاهای قاچاق در سطح استان شدند.

سرهنگ تقدیسی، خاطرنشان کرد: ماموران ضمن بازدید از واحدهای صنفی شناسایی شده، با اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی در مجموع موفق به کشف 87 دستگاه انواع لوازم خانگی، 130 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، 38 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، 10 تن برنج و 58 دستگاه تولید ارز دیجیتال در سطح استان شدند.

تقدیسی ارز کالاهای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 24 میلیارد و 906 میلیون و 100 هزار ریال عنوان کرد و اظهار داشت: کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیلی استان تحویل و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در خاتمه عرضه کالای قاچاق را ضربه نظام اقتصادی کشور عدم رونق تولیدات داخلی و در نتیجه باعث فرسودگی کارخانجات تولیدی و بیکار جوانان جامعه برشمرد .

وی همچنین از مردم خواست: ضمن خوئدداری از خرید و یا مصرف کالاهای خارجی که معمولا از مسائل بهداشتی و استانداردهای لازم برخوردار نمی باشند، در صورت مواجهه با عرضه کنندگان انواع کالاهای خارجی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

غرق شدن کودک 8 ساله در آب بندان 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از غرق شدن کودک 8ساله در یک آب بندان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع " در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر حادثه غریق در آب بندان یکی از روستاهای این شهرستان،بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعرام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: در این حادثه که بر اثر سقوط کودکی 8 ساله به داخل آب بندان به وقوع پیوست، با حضور عوامل امداد و نجات، جسد نامبرده از داخل آب کشف شد.

سرهنگ زارع نتصریح کرد: جسد نامبرده به سردخانه منتقل شد و علت تامه این حادثه در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه با اشاره به پرآب بودن آب بندان ها و رودخانه ها در فصل کشاورزی، از مردم خواست: ضمن خودداری از شنا در آب بندان ها و رودخانه ها مراقب فرزندان خود باشند و از حضور آنان در این مناطق جلوگیری کنند.

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در ساری 

فرماندهی انتظامی شهرستان ساری از دستگیری 26 سارق و کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز حوزه کلانتری 11 امیر مازندرانی ساري اجرا شد .

وي،افزود: در اجراي اين طرح ماموران انتظامي اين فرماندهي با هماهنگي قضائي و در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 36 متهم به سرقت، 16 عانل تهیه و توزیع مواد مخدر ،3 نفر از ارازل و اوباش و 154نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در سطح حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ صفرپور، تصریح کرد: در اجرا این طرح 3 کیلوگرم مواد مخدر، 30 راس احشام سرقتی، ،2 دستگاه موتور سیکلت، 115 عدد شیر آلات ، 15 دستگاه گوشی تلفن همراه ، 10 عدد ابزار و وسایل منازل مسکونی،5 قیضه اسلحه شکاری غیر مجاز، 500 متر کابل برق سرقتی کشف شد .

فرمانده انتظامی ساری در پايان از توقیف 57 دستگاه خودرو 31 دستگاه موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده، ايجاد امنيت پايدار و ايجاد آسايش و آرامش براي مردم است.

 

 

توقیف 17 وسیله نقلیه متخلف در طرح ارتقائ امنیت اجتماعی سوادکوه 

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از توقیف 17دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله اکبری" با اعلام این خبر، گفت: در راستاي مبارزه و مقابله با جرایم و ناهنجاری های اجتماعی، طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران انتظامی این فرماندهی با تشکیل تیم های اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان عرضه مواد مخدر در این شهرستان شدند .

سرهنگ اکبری از دستگیری 25 نفر از عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی های به عمل آمده از محل اختفاء عاملان سودجوی مواد مخدر در این شهرستان در مجموع 2 کیلو و 292 گرم انواع مواد مخدر کشف شد .

وی از کشف 2 تن چوب قاچاق و 10 قطعه شیء تاریخی در اجرای این طرح نیز خبر داد و گفت: اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی از دیگر اقدامات پلیس در این شهرستان شوده است .

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه در خاتمه افزود: توقيف 7 خودرو و 10دستگاه موتورسيکلت به دلیل نداشتن مدارک شناسایی، مزاحمت برای نوامیس مردم و تخطی از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از دیگر اقدامات انجام شده در اجرای این طرح بوده است.

 

 

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در بهشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از توقيف یک خودروی نیسان با 3 تن چوب جنگلي قاچاق، در اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری از اداره منابع طبیعی شهرستان بهشهر مبني بر تردد مشکوک یک خودروی نیسان در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر، افزود: ماموران کلانتری 12 با هماهنگي قضايي ،خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن مقدار 3 تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .

سرهنگ "عنایتی " با اشاره به دستگیری راننده خودرو و معرفی وی به مرجع قضائي ، تصريح کرد: چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد.

فرمانده انتظامي شهرستان درخاتمه ضمن تشکر از همکاری تنگاتنگ اداره منابع طبیعی در مبارزه با قاچاق فراورده هاي جنگلي، از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

 

کشف 46 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی گلوگاه 

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 46فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت پایدار و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 35سارق و مالخر اموال اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ حسن زاده، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون 46فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل، اموال و قطعات خودرو و ...در این شهرستان اعتراف کردند.

وی همچنین اظهار داشت: پلمپ 10واحدصنفی متخلف و توقیف 100دستگاه وسیله نقلیه متخلف از دیگراقدامات ماموران انتظامی این فرماندهی در اجرای این طرح بوده است.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ضمن قدرداني ازمشارکت مردم و دستگاه های دولتی باتاکید بر افزایش ضریب ایمنی و امنیتی ازشهروندان خواست: هشدارها و آموزش پلیسی را جدی گرفته و درصورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب راسریعا با پلیس110در میان بگذارند و پلیس را درتامین وحفظ امنیت پایدار درجامعه یاری کنند.

 

 

حادثه رانندگی با یک کشته و یک مصدوم در گلوگاه 

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از وقوع حادثه رانندگی با یک کشته و یک مصدوم در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اسماعیل حسن زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه کلباد به محل حادثه اعزام شدند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: در این حادثه که در جاده سراسری به وقوع پیوست، یک خودروی پراید با 2 سرنشین مرد با یک دستگاه تریلی برخورد کرد.

سرهنگ حسین زاده، با اشاره به این که این حادثه منجر به مرگ یکی از سرنشینان خودروی پراید شد، اظهار داشت: راننده این خودرو نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان این که علت تامه وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است به رانندگان توصیه کرد: ضمن رعایت سرعت مطمئنه، با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی امنیت و آرامش را برای خود و سایر افراد همراه خود فراهم کنند.

خبر: سلمان مهدوی خبرنگار تابناک

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار