مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه گفت: همه باید برای حفاظت از منابع طبیعی پای کار باشند.
کد خبر: ۸۶۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 19 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یادگار غالبی ، با اشاره به مشارکت خوب خیرین شهرستان پاوه در حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی،گفت: سطح بالای مشارکت آنها در امر اطفای حریق در مواقع بحرانی نشان از حساس بودن آن دارد.

وی ادامه داد: با مشارکت خوب مردم و NGOها در امر اطفای حریق در طول چند سال گذشته آتش سوزی بحرانی در شهرستان پاوه نداشته‌ایم، چون به محض وقوع کوچکترین حریق، همه مردم شهرستان برای اطفای حریق پای کار هستند و به آتش مجال شعله ور شدن نمی‌دهند.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه با اشاره به اهمیت پای کار بودن مردم در حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، گفت: هرچه حساسیت مردم در حراست از عرصه‌های منابع طبیعی بالاتر باشد، بهتر می‌توان از منابع طبیعی به عنوان سرمایه های خدادادی مراقبت کرد.

غالبی با اشاره به حساس شدن بیشتر پاوه‌ای‌ها در امر حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی در طول سالیان گذشته،حساسیت کُردها را در حراست از عرصه‌های منابع طبیعی ستودنی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: خیرین شهرستان پاوه در طول دو سه سال گذشته 29 دستگاه دمنده را که برای اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی کاربرد دارد، به منابع طبیعی شهرستان اهدا کرده‌اند که این امر نشان از حساسیت بالای آنها در حراست از عرصه های منابع طبیعی دارد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اقدامات پیشگیرانه در شهرستان پاوه در برابر حریق داشت و گفت: امسال 20 نفر دیده بان را برای مراقبت از منابع طبیعی شهرستان در برابر حریق بکارگیری کرده‌ایم، ضمن اینکه در سه نقطه شهرستان پایگاه اطفای حریق 24 ساعته دایر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات خوب صورت گرفته در امر پیشگیری و مقابله با حریق و با مشارکت خوب مردم شاهد وقوع هیچ حریقی در حوزه شهرستان پاوه نباشیم.

وی در ادامه سطح منابع طبیعی شهرستان پاوه را 73 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: این شهرستان 48 هزار هکتار جنگل دارد که عمده جنگلها آن جزو جنگلهای متراکم هستند و منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با 23 هزار هکتار سطح که تحت مدیریت محیط زیست است، در این شهرستان قرار دارد.

غالبی گفت: 92 درصد حوزه استحفاظی شهرستان پاوه را اراضی منابع ملی تشکیل می‌دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار