مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: هرچند از حدود یک دهه پیش اهمیت توجه به اپلیکیشن ها و برنامه های اندرویدی برای راحت تر شدن زندگی در دنیا بیشتر شده، اما از چندماه قبل و با شیوع بیماری کرونا، بازار این برنامه‌ها هم داغ‌تر از قبل شده، برای همین روی طراحی و تولید این برنامه‌ها تمرکز زیادتری داریم.
کد خبر: ۸۶۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 19 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رضا همتی، بااشاره به رشد تجارت‌های آنلاین در 10 سال اخیر، اظهارکرد: در این سالها تجارت‌ها از شیوه کلاسیک به سمت آنلاین پیش رفته و شرکت‌های فروش بزرگ آنلاین در دنیا شکل گرفته و به قطب‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: در چند ماه اخیر هم که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، اهمیت توجه به این نوع از تجارت بیش از قبل شده و حوزه‌های مختلف زندگی بشر به سمت فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها رفته‌ است.

مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه اضافه کرد: از سوی دیگر، نسل کنونی هم بدنبال راحت‌ترین و سریعترین راه برای دستیابی به اطلاعات و کارهایی است که می‌خواهد در بستر فضای مجازی انجام دهد، بنابراین به جای جستجوی طولانی مدت در سایت‌های مختلف، به نصب اپلیکیشن ها و نرم افزارها و شبکه‌های اجتماعی روی می آورد تا با یک کلیک ساده حجم زیادی از اطلاعات‌ها را بدست آورد.

وی افزود: با توجه به این مسائل، از حدود دوسال پیش آزمایشگاه اندروید دانشگاه صنعتی را راه اندازی کردیم تا در آن طراحی و تولید جدیدترین اپلیکیشن‌ها و نرم افزاهای حوزه‌های پزشکی، اجتماعی، تجاری، اداری، فرهنگی، محیط زیستی، آموزشی و فنی را داشته باشیم.

همتی بابیان اینکه در این آزمایشگاه اپلیکیشن‌هایی براساس نیاز جامعه توسط اساتید و دانشجویان طراحی و تولید می‌شود، عنوان کرد: طی مدت دوسال گذشته بیش از 20 برنامه اندرویدی را در این آزمایشگاه طراحی و تولید کرده‌ایم که برخی از آنها بسیار شاخص هستند، قابلیت تجاری سازی دارند و به فروش هم رسیده‌اند.

وی به نمونه‌هایی از اپلیکیشن‌های تولید شده در این آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت و پزشکی اپلیکیشن های مهمی از قبل طراحی کرده‌ایم که برخی از آنها در روزهای کرونایی که مردم امکان دسترسی به برخی اماکن ورزشی و پزشکی را ندارند، کاربردهای خوبی دارند.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: یکی از اپلیکیشن‌های طراحی شده"تشخیص زانو پرانتزی" است. بدون آنکه فرد نیاز داشته باشد سی تی اسکن انجام دهد، با گرفتن یک عکس از زانوهای خود دراین اپلیکیشن می‌تواند درصد پرانتزی بودن زانوها و اینکه در چه مرحله ای از مشکل قرار دارند را بفهمد.

مدیرامور پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه طراحی اپلیکیشن " قدم شمار" را از دیگر دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه برشمرد و گفت: این اپلیکیشن قادر است، فعالیت‌های مختلف روزانه فرد مانند پیاده روی، از پله بالا رفتن و پایین آمدن و... را ثبت کند و در پایان روز میزان فعالیت‌های انجام شده را با برخی اطلاعات دیگر اعلام کند.

وی افزود: همچنین در حوزه پزشکی اپلیکیشن دیگری طراحی کرده‌ایم که اطلاعاتی مانند لیست تمام پزشکان، داروخانه و آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌های سطح استان در آن وجود دارد و البته برای اینکه بتوانیم این برنامه را توسعه دهیم به همکاری دانشگاه علوم پزشکی نیاز داریم.

همتی در ادامه با تاکید براینکه آزمایشگاه اندروید دانشگاه صنعتی کرمانشاه قادر به تامین نیازهای اندرویدی دستگاه‌های مختلف استان است، اعلام کرد: ما این قابلیت را داریم که سالانه 60 برنامه اندرویدی را برای دستگاه‌های مختلف و مردم استان در آزمایشگاه اندروید دانشگاه صنعتی طراحی و تولید کنیم.

وی بابیان اینکه این دانشگاه حمایت‌های لازم مالی و معنوی را از دانشجویانی که دارای طرح‌های اندرویدی داشته باشند، دارد، عنوان کرد: اگر هم طرحی سطح بسیار بالایی داشته باشد، بگونه ای که قابلیت تجاری سازی داشته باشد، براساس تفاهمی که با پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی داریم، آن را به پارک معرفی می‌کنیم تا با حمایت‌های بیشتر از طراح زمینه توسعه برنامه فراهم شود.

مدیرامور پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه یادآورشد: البته تعدادی از برنامه‌های اندرویدی که در این آزمایشگاه تولید می‌شود، جنبه فرهنگی دارد و بیشتر بدنبال معرفی استان از طریق آنها هستیم تا اینکه آنها را به فروش برسانیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار