امروز برای چندمین بار خبر تاسف بار تصادف دو وسیله نقلیه در جاده ارتباطی امام زاده حاجی حاضر به ایوان در فضای مجازی دست به دست شد ،ماحصل این تصادف که بین یک دستگاه سواری پژو و تریلی کشنده روی داد ،روح معلمی دلسوز وزحمتکش از کالبدش پر کشید تا جاده های ایوان همچنان نشان دهند میزبان فرشته مرگند !
کد خبر: ۸۶۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 17 June 2020

تابناک ایلام::اغلب مردمی که از زاویه سنتی به امور می نگرند ،اتفاقات ،رویدادها و حتی مرگ را به پای تقدیر می نویسند . هر چند با تکیه بر اصول وعقاید دینی ومذهبی ،نمی توان نقش تقدیر و قضا وقدر را در زندگی انسانها نادیده گرفت ،اما به همان اندازه که می شود با دعا وصدقه مسیر قضاوقدر را تغییر داد ،می توان با درایت ،مدیریت واصلاح برخی عوامل موثر در شکل گیری حوادث ،تقدیری بهتر از مرگ را برای انسانها رقم زد .

وقتی در احداث یک جاده افق و چشم انداز لحاظ نشود ،وقتی یک راه پرد از نقطه آغازین تا انتهایش سرشار از نقاط حادثه خیز باشد و حضور رانندگان عجولی که  بر قوانین ومقررات وحقوق اولیه انسانها کمترین وقعی نمی گذارند،نتیجه اش این می شود که در آن راه حتی "فرشته مرگ " فرصت سر خاراندن پیدا نمی کند ،قبرستانها سرشار می شود از انسانهایی که برای زندگی خود برنامه ها داشته اند . قطعا نمی شود این وضعیت را پای تقدیر نوشت ،اگردر چنین شرایطی کسی متوسل تقدیر شد بدانید که پرچم سفید تسلیم را بر افراشته است و کاری از دستش بر نمی آید!

امروز برای چندمین بار خبر تاسف بار تصادف دو وسیله نقلیه در جاده ارتباطی امام زاده حاجی حاضر به ایوان در فضای مجازی دست به دست شد ،ماحصل این تصادف که بین یک دستگاه سواری پژو و تریلی کشنده روی داد ،پرکشیدن روح معلمی دلسوز وزحمتکش از کالبد رنجورش بود ، تا جاده های ایوان نشان دهند همچنان میزبان فرشته مرگند !

نمی توان از کنار این موضوع به راحتی عبور کرد که مرکز شهرستانی به قدمت ایوان که این روزها عنوان کریدور ارتباطی دو استان غربی ومسیر تردد زائرین اربعین را هم یدک می کشد ،جاده هایش همچنان به همان وضعیت سبک وسیاق دهه های گذشته باقی بماند !

مگر در این شهرستان کمیته برنامه ریزی تشکیل نمی شود ؟مگر در این شهرستان ساختارهایی به نام  راه و راهداری فعال نیست ؟آیا با گذشت چندین سال و وعده وعیدهای متناوب مدیران ،فرصتی برای دیده شدن این عارضه مرگ آفرین به دست نیامده است ؟! چرا باید سوء مدیریت ها در شهرستانی به قدمت ایوان به گونه ای انباشت شود تا همواره ایوان منشاء بدترین خبر ها از وضعیت خدمات شهری ،شهرسازی وراهسازی و...باشد؟!

چنانچه مدیران شهرستان ایوان و مدیران استانی حوزه راه وراهداری  کمترین ارزشی برای جان انسانها قایل باشند در کمترین زمان ممکن به این موضوع ورود کرده وبا تغییر وضعیت این جاده پردد، به میزبانی فرشته مرگ در جاده های ایوان پایان خواهند داد . اگر عزم واراده ای برای این کار وجود داشته باشد می توان به این مطالبه دیرینه مردم ایوان واستان جامه عمل پوشاند ! منتظر خواهیم ماند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
زهی خیال باطل ....ایوان چوب تبعیض قومیتی و قبیله ای مدیران کم سواد و متعصب قومی را میخورد, کاش دوباره به استان هم کیش و سنت و فرهنگ خود کرمانشاه ملحق شود ,
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
آرزوی هر ایلامیه که ایوان از ایلام جدا بشه .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
اینقدر کلاس کرمانشاهی بودن را به رخ مردم نکشید، تعصب مختص دوران جاهلیت بوده الان قرن 21 یکه. کاری نکنید که از این جا رانده و از اونجا مانده شوید.
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
حالا کرمانشاه چه تحفه ایه که هر ایوانی به عشقش ماشین پلاک 19 میگیره خط همراه 831 میگیره لهجشو عوض میکنه
و بزرگترین رویاش میشه کرماشانی بودن؟
پاسخ ها
ایوانی کلهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
عزیز جان رویا نیست واقعیته که ایوان جز کرمانشاه بوده و به خاطر حماقت گذشتگان به ایلام ملحق شده . سرزمین ایل بزرگ و نجیب کلهر یکپارچه نیست با جدایی ایوان عزیز از کرمانشاه عزیزتر ......دلیل ناراحتی شمارو میدونیم ولی هیچی از دستتون برنمیاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار