معاون بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از آمادگی سپاه استان برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی جهت مقابله با بحران کرونا در صورت اعلام نیاز دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 17 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلال فتاحی در پی اعلام وضعیت قرمز کرونایی در کرمانشاه، اظهار کرد: مجموعه بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برای مقابله با بحران کرونا چه در حوزه اختصاص فضاهای بیمارستانی و نقاهتگاهی و چه در حوزه تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان‌های استان آمادگی کمک به دانشگاه علوم پزشکی را دارد.

فتاحی با اشاره به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده از نیروهای بسیجی تحت عنوان پرستار و کمک پرستار در بیمارستان های کرمانشاه با توجه به خستگی کادر بیمارستانی، گفت: 50 نفر از نیروهای بسیجی برای انجام کارهای پرستاری و کمک‌پرستاری به بیمارستان‌های استان اعزام شده‌اند که در صورت نیاز امکان افزایش اعزام‌ها به هر میزان که نیاز بیمارستان‌های استان باشد، وجود دارد.

معاون بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه همچنین با اشاره به آماده بودن فضای نقاهگاهی برای 400 نفر در شهر کرمانشاه، گفت: در موج نخست شیوع بیماری کرونا شاهد مراجعه روزانه حدود 15 تا 20 نفر به این نقاهتگاه‌ها بودیم که با فروکش کردن موج اول دیگر هیچ متقاضی برای استفاده از این فضاها نداشتیم، اما در صورت اوج‌گیری مجدد شیوع بیماری و نیاز به این فضاها، سریعا نسبت به مهیا کردن شرایط استفاده متقاضیان از این مکانها به صورت کاملا رایگان اقدام خواهد شد.

فتاحی اضافه کرد: در شهرستانهای جوانرود، اسلام آباد غرب، دالاهو، سنقروکلیایی و کنگاور هم فضاهای نقاهتگاهی از سوی سپاه شهرستانها برای مراجعین احتمالی در نظر گرفته شده که البته در صورت نیاز امکان ایجاد چنین فضاهایی در دیگر شهرستانهای استان هم از سوی سپاه فراهم است.

فتاحی اشاره ای هم به ورود سپاه کرمانشاه به حوزه غربالگری بیماری در مراکز پرخطر شهر کرمانشاه مثل دادگاه، دادسرا، مرکز تعویض پلاک و... داشت و گفت: تیم های پزشکی سپاه برای غربالگری افراد در هر جایی که نیاز باشد، آمادگی کامل دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار