لاله مظفری در گفتگو با تابناک:
کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه از اختراع ماست سبزیجات پروبیوتیک با محتوی فیبر بالا توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو استان برای بیمارات دیابتی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 17 June 2020

لاله مظفری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:هدف از این اختراع تولید یک ماست پروبیوتیک و پرفیبر که علاوه بر خواص درمانی فیزیولوژیک دارای خواص پروبیوتیک هم است می باشد و با توجه به اینکه یکی از اهداف صنعت غذا ایجاد تنوع است لذا تیم مخترع بر آن شدند تا این فراورده لبنی را تولید نمایند .

وی خاطر نشان کرد:دیابت یک بیماری مزمن و یکی از معضلات پزشکی اجتماعی جوامع کنونی است  که طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز حدود ۱.۵ میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه افزود:روش‌های درمانی برای این افراد استفاده از دارو‌های خوراکی و تزریقی پایین آورنده قند خون به همراه ورزش و رژیم غذایی است. در این میان رژیم درمانی یکی از ارکان مهم در کنترل این بیماری است.

مظفری تصریح کرد:اثرات سودمند فیبر‌های غذایی در کنترل بیماران دیابتی به خوبی شناخته شده و در طی ۲۰ سال گذشته فیبر به عنوان یک فاکتور تغذیه‌ای مهم در پیشگیری و درمان بیماری‌های مزمن به کار رفته است. منابع مختلف علمی نشان می‌دهند که مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۰ گرم فیبر در رژیم غذایی بیماران دیابتی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی را در آن‌ها ۲۵ درصد کاهش دهد

وی ابراز داشت:همچنین مطالعات بسیاری نشان داده است که دریافت برخی مواد غذایی ارتباط مستقیم با کاهش برخی از بیماری‌ها دارد. استفاده از این نوع اقلام غذایی و یا استخراج عصاره ماده موثر آن‌ها و افزودن آن به سایر مواد غذایی در صنعت غذا رویکرد جدیدی است و در مجموع این نوع مواد غذایی تحت عنوان غذا‌های فراسودمند (عملگرا) نامگذاری شده اند.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه در پایان گفت:پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که دارای اثرات سلامت بخش بر میزبان هستند و وقتی به میزان کافی مصرف می‌شوند می‌توانند باعث جلوگیری از عفونت‌های گوارشی شوند و دارای فعالیت‌های ضدمیکروبی، اصلاح متابولیسم لاکتوز، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی هستند.

لازم بذکر است این اختراع توسط مهندس لاله مظفری، دکتر نرگس شهبازپور و دکتر کامبیز ورمیرا به ثبت رسیده است.  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار