در استان اصفهان آغاز شد
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از آغاز نام‌نویسی فرزندان دارای مادران ایرانی و پدران غیرایرانی برای دریافت شناسنامه در اداره‌کل اتباع خارجی استانداری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 16 June 2020

حسین غفرانی کجانی بیان کرد: پس از تصویب قانون اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر غیرایرانی، مرحله صدور شناسنامه آنها پس از نام‌نویسی در اداره‌کل اتباع استانداری و انجام فرایند اجرای تابعیت خواهد بود.

وی افزود: با این اقدام فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر غیرایرانی پس از سال‌ها معضل و مشکلات هویتی، دارای شناسنامه می‌شوند و از خدمات و حقوق شهروندی نیز بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: پیش‌تر کسانی که دارای شناسنامه ایرانی نبودند و پدر آنها ملیتی دیگری داشت، ناچار بودند به تبعیت از پدر، کارت امور اتباع را دریافت کنند و در نهایت تبعه خارجی به شمار می‌آمدند.

وی در ادامه نسبت به افزایش جمعیت سالمندی در استان اصفهان هشدار داد و اظهارداشت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، بیش از هفت درصد جمعیت این استان سالمند هستند که با افزایش شمار خروجی میانسالان در سه سال گذشته، این رقم به نزدیک ۱۲ درصد رسیده است.

غفرانی اضافه کرد: این مهم بیانگر آن است، استان اصفهان کم کم مرحله نخست سالمندی را تجربه می‌کند که در سال‌های ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ شکل کامل‌تری می‌گیرد و تبدیل به مرحله اصلی سالمندی خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش ۱۶.۵ درصدی جمعیت استان اصفهان در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷، شتاب کاهش رشد جمعیت مقداری چشم‌گیرتر خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان همچنین با بیان اینکه کم‌تر از هشت درصد جمعیت کارت هوشمند ملی دریافت نکردند، ادامه داد: انتظار می‌رود برای فراهم کردن زمینه کاربردی شدن این کارت که در واقع تجمیعی از ارایه خدمات گوناگون است، در مدار دولت الکترونیک قرار گیرد.

وی در مورد ایجاد نمایندگی ثبت احوال در شهرستان‌های بزرگ استان اصفهان تصریح کرد: اداره ثبت احوال و مجموعه دفترهای پیشخوان و پست بانک، نیازمندی‌های سجلی مردم در تمام نقاط منجمله شهرستان کاشان تامین کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار