رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی آینده حدود ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند.
کد خبر: ۸۶۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 15 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،روح الله اعظمی، با بیان اینکه در سال تحصیلی۹۹-۹۸ حدود ۱۴ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل بودند، گفت: این تعداد چهار درصد مجموع دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی استان در سال تحصیلی آینده، گفت: احتمالا تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی استان در مهر ماه به حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز برسد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده، گفت: هنوز وزارتخانه میزان افزایش شهریه‌ها را اعلام نکرده، اما احتمالا مثل سال تحصیلی گذشته شاهد افزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی باشیم.

وی اضافه کرد: به مدارس غیردولتی تاکید شده دریافت شهریه ها را به مهر ماه موکول کنند، هرچند گاها مبلغی تحت عنوان پیش‌ثبت‌نام هنگام ثبت نام اولیه از دانش‌آموزان اخذ می‌شود.

اعظمی سپس با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۰ مدرسه غیردولتی در استان کرمانشاه فعال است، گفت: احتمالا تا مهر ماه هفت مدرسه دیگر به این تعداد

وی در ادامه با اشاره به در اولویت بودن توسعه مدارس غیردولتی در استان، گفت: یکی از مهمترین مشکلات موجود در زمینه توسعه مدارس غیردولتی عدم برخورداری از فضاهای مناسب آموزشی است، به نحوی که بیشترین درخواست‌ها برای توسعه این نوع مدارس به دلیل قرار داشتن فضاهای مورد نظر متقاضیان آنها در محدوده بافت فرسوده و عدم استحکام کافی بنا از سوی کارشناسان مجموعه نوسازی مدارس تایید نمی‌شود و اغلب درخواست‌ها بی نتیجه می‌ماند.

این مسئول اضافه کرد: مدارس غیردولتی اغلب از امکانات و تجهیزات به روزتری برای امر آموزش استفاده می‌کنند، لذا هم از جهت استفاده از تجهیزات بیشتر و هم از جهت باز بودن دستشان برای در نظر گرفتن کلاس های فوق برنامه می توانند کیفیت آموزش بالاتری داشته باشند و از این حیث مورد توجه خانواده‌ها هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار