کد خبر: ۸۶۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 14 June 2020

 یک متخصص بیماری‌های عفونی، عمده علل ابتلای کرونایی‌های آذربایجان شرقی به این بیماری را تشریح کرد.

دکتر مهدی حق‌دوست در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح دلایل ابتلای کرونایی‌های استان به این بیماری، گفت: در طول یک ماه گذشته با اغلب مبتلایان مصاحبه‌هایی داشته‌ام که نشان‌ می‌دهد ارتباطات تنگانگ بدون استفاده از ماسک عمده دلیل ابتلای بیماران مبتلا به کرونا در استانمان است.

وی افزود: بیشترین خطاها مربوط به عدم شست‌وشوی دست نبود، بلکه مربوط به عدم استفاده از ماسک در صنوف و مکان‌های مختلف بود.

وی، شرکت در مراسمات و مهمانی‌ها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در دورهمی‌ها را از عمده علل بستری‌های اخیر در بیمارستان‌های استان عنوان کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به افزایش موارد مثبت کرونا در آذربایجان شرقی طی دو هفته گذشته، اظهار کرد: رانندگان تاکسی نیز از جمله افرادی هستند که موارد بستری آن‌ها در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

وی متذکر شد: به طور میانگین یک فرد آلوده در طول دو هفته می‌تواند 20 نفر را آلوده کند. 

وی با اشاره به امکان ابتلای فردی که قبلا به کرونا مبتلا شده است، گفت: احتمال ابتلای مجدد فردی که یک بار به این بیماری مبتلا شده است، بسیار پایین بوده و بالای 90 درصد ایمنی لازم در این فرد ایجاد شده است و احتمال ابتلای مجدد را در کل دنیا منسوخ می‌دانند.

حق دوست در ادامه بیان کرد: گرما تنها ماندگاری ویروس بر روی سطوح مختلف مانند دستگیره تاکسی و دستگاه خودپرداز را کم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر گرما بر روی ویروس تاثیر داشت، شاهد افزایش موارد مثبت در منطقه گرمی مانند اهواز نبودیم. گرمای هوا هیچ تاثیری در انتقال کرونا از انسان به انسان ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار