در فصل تابستان به دلیل اینکه دمای بالا نیاز به کنترل و تنظیم دمای بدن را پررنگ‌تر می‌سازد، مصرف سبزیجات توصیه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 14 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگته خبرنگاران:رضا افتخار کارشناس ارشد تغذیه گفت: در گرمای بی‌امان تابستان، مهم‌ترین مسئله تأمین آب بدن است، به خاطر اینکه دمای بالا نیاز به کنترل و تنظیم دمای بدن را پررنگ‌تر می‌سازد و بدن برای این کار نیاز به انرژی و صدالبته آب دارد، در نتیجه توصیه می‌شود برای دریافت انرژی و آب همزمان به سراغ سبزیجات تازه و سرشار از آب بروید.

او با اشاره به اینکه کدام موادغذایی می‌تواند در تابستان مضر باشد، افزود: غذا دارو نیست و نمی‌تواند برای بدن ضرر داشته باشد مگر اینکه غذا‌های فرآوری شده باشد یا فرد مشکلات گوارشی داشته باشد.

کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: در بین ۶ گروه غذایی که شامل لبنیات، غلات و چربی‌ها می‌شود هیچ کدام را نمی‌شود تاکید بیشتر بر مصرف یا محدود کردن کرد و مصرف همه به اندازه توصیه می‌شود.

افتخار با اشاره به اینکه برای دریافت انرژی و آب به سراغ سبزیجات تازه و سرشار از آب بروید، بیان کرد: میوه‌ها و سیزیجات شامل سیر، تربچه و تره که خاصیت سم زدایی دارند به علت اینکه در فصل گرما آلودگی‌ها بیشتر شیوع پیدا می‌کند مصرف شان توصیه می‌شود.

او با اشاره به اینکه مصرف ۸ تا ۱۲ لیوان در روز توصیه می‌شود، تصریح کرد: در این فصل مصرف مایعات ادرار آور مثل کافئین ها، قهوه، کاکائو محدود کنید و از میوه جات و سبزیجاتی بیشتر استفاده کنید که آب فراوانی دارد در واقع در بین سبزیجات ۷۰ تا ۸۰ درصد آب وجود دارد.

کارشناس ارشد تغذیه تاکید کرد: همچنین فعالیت ورزشی جهت افزایش قوای بدنی فرد موثر است.

افتخار اظهار کرد: مصرف مغز‌ها شامل؛ بادام زمینی، پسته، نخود، فندق، در فصل گرم به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و خواص فیبری که برای هضم مواد غذایی در دستگاه گوارش دارند هم توصیه می‌شود.

او با اشاره به مصرف لبنیات در تابستان افزود: لبنیات به علت اینکه حاوی هموگلوبین‌ها هستند و باعث افزایش ایمنی بدن می‌شوند در رژیم غذایی به حد نیاز مصرف شود، اما به دلیل کالری بالا توصیه می‌شود لبنیات به اندازه مصرف شود.

کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه مصرف آب سرد در این فصل نمی‌تواند مضر باشد، ادامه داد: آب سرد برای بدن ضرری ندارد و جای نگرانی نیست و مصرف به اندازه آن باعث می‌شود که متابولیسم بدن شما روال خاص خودش را به راحتی طی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار