رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: مرز سومار هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت هفته‌ای دو روز بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 12 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،کیوان کاشفی اظهار داشت: کرمانشاه یکی از استان‌ها است که قدمت تاریخی را در تجارت دارد و جایگاه صادرات آن متمایز است به طوری که اتاق بازگانی این استان 99 سال قدمت دارد.

وی شیوع ویروس کرونا را علت بسته بودن مرزهای مشترک با کشور عراق دانست و گفت: بعد از اوج این ویروس دولت عراق مرزهای خود را به روی کشور بست، ولی با رای‌زنی‌های بسیار مفصل مرزهای اقلیم همچون پرویز‌خان را باز نگهداشتیم و بعد از آن شیخ‌صله و شوشمی نیز بازگشایی شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در خصوص بسته بودن مرز سومار، افزود: در رابطه با این مرز توافق‌های با عراق انجام شده تا ان‌شاءالله از هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابتدا به صورت هفته‌ای دو روز بازگشایی شود و پس از اطمینان رعایت پروتکل‌های امیدواریم بازگشایی آن تکمیل شود.

وی با بیان اینکه سه نوع صادرات از مرزهای استان انجام می‌شود، گفت: صادراتی از تولیدات خود استان داریم که اولویت بر این حوزه است، البته تولیدات دیگر استان‌ها نیز از مرزهای استان صادر می‌شود که تجار استان آن‌ها را خریداری و صادر می‌کنند که عمدتا سهم مهمی را در صادرات استان برعهده دارند و در آخر هم صادراتی را داریم که فقط به آن‌ها خدمات پایانه‌ای ارائه می‌دهیم.

کاشفی به مشکلات صدور تعدد بخش‌نامه‌های صادرات اشاره و بیان کرد: طبق نظر صاحبنظران، وقتی ارزش پول ملی تزلزل دارد باید با تقویت بخش صادرات، جهش صادرات ایجاد کرد، اما در کشور وقتی منابع ارزی کشور ضعیف شد جهش صادراتی نداشتیم.

وی تصریح کرد: در اواخر 97 و ابتدای سال 98 تشدید تحریم باعث شد بخشی از منابع مالی محدود شود و جهش ارز هم مزیدی شد تا تصمیم‌گیری‌های متعددی شود و بخش‌نامه‌های متعددی صادر شد تا منابع ارزی به کشور بازگشت داده شود، ولی از نیمه سال گذشته کمی وضعیت صدور بخش‌نامه‌ها بهتر شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار