مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از پیگیری برای تکمیل زیرساخت‌های سه مرز شوشمی، شیخ صله و سومار خبر داد و گفت: برای تکمیل زیرساخت هریک از این مرزها 170 تا 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
کد خبر: ۸۶۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 09 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهزاد باباخانی  با اشاره به رسمی شدن سه بازارچه مرزی استان شامل شوشمی، سومار و شیخ صله در سال گذشته، اظهار کرد: با تبدیل شدن این سه بازارچه به مرز رسمی مسئولیت آنها از این پس با وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و پایانه‌ها خواهد بود که باید اعتبار لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها را تامین کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برآورد اولیه‌ای که انجام دادیم تکمیل زیرساخت‌های هریک از این مرزها 170 تا 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، این اعتبار برای احداث زیرساخت‌هایی مانند ساختمان اداری، پایانه مسافری و باری، محوطه‌سازی و... است.

باباخانی با اشاره به اینکه این اعتبار باید در بودجه سالیانه لحاظ شود، یادآور شد: اگرچه تامین اعتبار تکمیل زیرساخت این بازارچه‌ها مورد تاکید رئیس سازمان راهداری هم بود، اما فعلا اعتباری برای این موضوع در بودجه امسال در نظر گرفته نشده است.

وی از پیگیری جدی برای تامین اعتبار تکمیل زیرساخت‌های سه مرز شوشمی، شیخ صله و سومار خبر داد و عنوان کرد: ار طریق استان نیز تاجایی که اعتبارات به ما اجازه بدهد، بخشی از کار را پیش می‌بریم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: هرآنچه در استان مربوط به ما بوده از جمله تعیین محدوده، پیگیری مسائل زیست محیطی و... انجام شده و منتظر تامین اعتبارات ملی هستیم.

باباخانی درباره اهمیت تکمیل زیرساخت‌های این سه مرز نیز اظهار کرد: با بهبود زیرساخت‌ها روند مبادلات کالا در این مرزها تسریع خواهد شد و بین 50 تا 100 درصد افزایش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هم اکنون روزانه 200 تا 250 کامیون از مرز شیخ صله و روزانه 150 تا 200 کامیون از مرز شوشمی تردد دارند و مرز سومار نیز اگرچه فعلا به دلیل شرایط ناشی از کرونا فعالیت ندارد، اما در ایام رونق گذشته روزانه 500 تا 600 کامیون هم از این مرز تردد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار