معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: بنا داریم امسال ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری معدنی راکد را در استان احیا کنیم.
کد خبر: ۸۵۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 08 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عزت‌الله حاصلی، با بیان اینکه قرار است امسال 20 معدن راکد استان فعال شود، افزود: سرمایه‌گذاری این معادن 250 میلیارد ریال و میزان استخراج سالیانه آنها نیز 500 هزار تن است.

وی ادامه داد: با فعال شدن این 20 معدن، 128 نفر مشغول به کار خواهند شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه عمده این معادن را شامل معادن سنگ تزئینی، سنگ لاشه، سیلیس و بیتومین اعلام کرد.

به گفته حاصلی، از ابتدای امسال تاکنون هفت مورد از این 20 معدن با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال احیا شده و اشتغالزایی معادن احیا شده نیز 40 نفر بوده است.

وی ظرفیت استخراج سالیانه این هفت معدن را 350 هزار تن در سال عنوان کرد و یادآور شد: عمده این معادن شامل معادن فلدسپات، سنگ لاشه، سیلیس و بیتومین و مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، سنقر و گیلانغرب بوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت خوبی که در ماه های نخست امسال در احیا معادن راکد داشتیم، هدف گذاری احیا 20 معدن راکد محقق خواهد شد.

حاصلی با اشاره به اینکه با احیا این 20 معدن فقط حدود 30 معدن راکد دیگر در استان باقی می‌ماند که برای آنها نیز برنامه‌ احیا وجود دارد، گفت: بر اساس پروانه بهره‌برداری هم اکنون 212 معدن در استان کرمانشاه داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار