همه ساله زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان به ویژه کلاس‌اولی‌ها در مدارس که فرا می‌رسد، بعضی از خانواده‌ها که تمایل به ثبت‌نام فرزندان خود در مدارسی خاص و دورتر از محل سکونت خود را دارند، برای ثبت‌نام با مشکلاتی مواجه می‌شوند و گاهی هم اصرار آنها برای ثبت نام فرزندشان در یک مدرسه خاص تاجایی بوده که حتی دست به تهیه قولنامه‌های صوری اجاره مسکن و... می زنند.
کد خبر: ۸۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 07 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،در چنین شرایطی این سئوال پیش می‌آید که آیا واقعا فاصله کیفیت و سطح آموزش در مدارس ما آنقدر زیاد است که این اصرارها توجیه‌پذیر باشد؟

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بهترین مدرسه برای تحصیل، نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت دانش‌آموز است، اظهار کرد: سطح و کیفیت آموزش در مدارس به حدی نزدیک است که ارزش این همه وقت و هزینه کردن برای انتخاب مدارس مختلف را ندارد، چرا که محتوای کتاب‌های درسی مشخص است و معلم‌ها هم با یک چارچوب مشخص آموزش دیده و آن را ارائه می‌دهند.

فضلی اضافه کرد: به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنم نزدیک‌ترین مدرسه به خانه را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند، چون در این صورت نه فقط با مشکلاتی برای ثبت نام مواجه نخواهند شد، بلکه مجبور به استفاده از سرویس که هزینه بیشتری را به خانواده تحمیل می کند هم نیستند، ضمن اینکه فرزندشان هم مجبور به تحمل خستگی‌های ناشی از تردد زیاد و استفاده از سرویس مدرسه نخواهد بود.

فضلی در ادامه با اشاره به وجود برخی از مدارس تحت عنوان مدارس پرتردد، گفت: همه طرفدار تحصیل فرزندشان در این مدارس هستند، در حالی که والدین باید بدانند که ظرفیت هر مدرسه‌ای محدود است و نمی‌توان بیش از ظرفیت آن مدرسه را پذیرش کرد و اولویت ثبت نام در هر مدرسه هم با دانش آموزانی است که محل سکونتشان به مدرسه نزدیک‌تر باشد.

وی سپس اشاره ای هم به توانمند شدن معلم‌های مقطع ابتدایی به ویژه معلم‌ کلاس اولی‌ها در استان داشت و گفت: روی توانمندسازی معلم‌ها به‌خصوص معلم‌ کلاس اولی ها به صورت ویژه کار کرده‌ایم.

فضلی با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از معلمان با تجربه در کلاس های درس پایه اول ابتدایی، ادامه داد: به هیچ عنوان در هیچ یک از مدارس استان از معلم‌های بی تجربه برای کلاس اولی ها استفاده نخواهد شد و به والدین کلاس اولی ها اطمینان خاطر می‌دهیم که روند آموزش فرزندان آنها از ابتدای سال تحصیلی جدید بدون کمترین مشکلی آغاز خواهد شد، لذا با خیال راحت فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار