مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان:
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت:باافتتاح پروژه بزرگ مرکز داده یکی از مهمترین ارکان تامین زیرساخت های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 07 June 2020

نیک محمد بلوچ زهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان در حاشیه بزرگترین افتتاح مرکز داده کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در بیش از هزار نقطه به صورت همزمان برگزار شد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: مرکز داده موصوف از آخرین فناوری های روز برخودار بوده ودر کلاس مراکز داده در مقیاس بزرگ قرار دارد و با سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده بهره برداری است.

او ادامه داد: در راستای تامین زیرساخت های اطلاعاتی مورد نیاز برای ارائه خدمات عمومی کشور و اجرایی تکالیف مندرج در اسناد بالادستی شبکه ملی اطلاعات، شرکت ایرانسل هم راستا با اهداف و برنامه های شبکه ملی اطلاعات و چهارچوب سند معماری و طرح کلان نسبت به ایجاد یک مرکز داده بزرگ با استفاده از به روز ترین فناوری های جهانی اقدام کرده است.

وی افزود؛ با افتتاح این طرح عظیم یکی از مهمترین ارکان تامین زیرساختهای اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات محقق شده و گام مهم دیگری در راستای دست یابی به هدف توسعه محتوا و خدمات داخلی و کسب ۷۰ درصدی آن از سبد مصرفی کاربران برداشته خواهد شد.

بلوچ زهی با توجه به مساحت مرکز داده به ۱۵۱۸مترمربع خاطرنشان کرد:ظرفیت آن به ۴۰۷ رگ و تعداد ۳ سرور در ۳ فاز که به ترتیب ۱۵۰ سرور آماده افتتاح و سرور فاز دوم با ۴۵۰ و سرور فاز سوم نیز ۳۵۰۰ میباشد که به میزان سرمایه گذاری ۵۸ میلیون یورو معادل ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

او در ادامه گفت؛ به منظور ارتقا مهم محتوای داخلی در سبد مصرفی کاربران که از مهمترین تاکیدات شورای عالی فضای مجازی در جلسات اخیر بوده و همچنین افزایش ضریب نفوذ خدمات دسترسی ثابت به شبکه ملی اطلاعات طرحی با همکاری و هماهنگی فی مابین سازمان فناوری اطلاعات ایران ،مرکز ملی فضای مجازی ، ارائه کنندگان خدمات ویدئویی خانگی و ارائه کنندگان خدمات دسترسی ثابت به شبکه ملی اطلاعات تهیه شده است.

بلوچ زهی در ادامه گفت؛ با ایجاد هم افزایی و تامین سامانه های مورد نیاز هموطنان بتوانیم ضمن برخورداری از اشتراک دسترسی ثابت به شبکه ملی اطلاعات از اشتراک یکماهه رایگان تلویزیون اینترنتی نیز برخوردار شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرفیت طرح را در بخش ارتباطات ثابت ۵ میلیون مشترک جدید تا پایان سال ۹۹ اشاره کردند و افزودند؛ ظرفیت طرح در بخش خدمات تلویزیون اینترنتی نیز ۵ میلیون مشترک جدید تا پایان سال ۹۹ به میزان سرمایه گذاری انجام شده ۸۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

او در ادامه مطلب اظهار داشت؛ با افتتاح این پروژه مهم دستاوردهای مهمی محقق خواهد شد از جمله رونق تولید محتوای داخلی در شبکه ملی اطلاعات، افزایش سهم ترافیک و محتوای داخلی در سبد کاربران ،افزایش رضایت مندی عمومی در دریافت خدمات داخلی ،اجرای بخشی از تکالیف دولت در توسعه محتوای داخلی در شبکه ملی اطلاعات و اجرای گام دیگری در راستای تامین استقلال و ایجاد قوت در فضای مجازی خواهد داشت.

او با اشاره به خدمات ابری و زیرساختی یادآور شدند؛ خدمات ابری یکی از مهمترین ارکان در تامین زیرساخت های اطلاعاتی کشور و مورد تاکید اسناد بالادستی شبکه ملی اطلاعات می باشد که تامین خدمات ابری با کیفیت از مهمترین ملزومات توسعه داخلی و کسب و کارهای دیجیتال در بستر شبکه ملی اطلاعات است.

بلوچ زهی در ادامه گفت؛ اساسا در دنیای امروزی توسعه خدمات پایه و کاربردی بدون برخورداری از زیرساخت های ابری مناسب امکان پذیر نمی باشد از این رو ایجاد استقلال در تامین خدمات ابری توزیع شده در شهرهای تهران ،مشهد، شیراز و تبریز با سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده افتتاح میباشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت؛ با افتتاح این پروژه بسیار مهم دستاوردهای از جمله استقلال و خودکفایی در تامین نیازمندیهای کشور به خدمات ابری، حفظ اطلاعات درون کشور،افزایش تاب آوری در برابر تحریم های ظالمانه ،تامین نیازمندیهای کسب و کارهای دیجیتال داخلی به خدمات ابری ،اجرا بخشی از تکالیف دولت در تامین زیرساخت های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات، جلوگیری از خروج اطلاعات کشور و اجرایی گام دیگری در راستای تامین استقلال و ایجاد قوت در فضای مجازی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار