مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به وقوع چهار فقره آتش‌سوزی از ابتدای سال تاکنون در جنگل‌ها و مراتع استان، گفت: در این آتش‌سوزی‌ها بیش از ۳۳ هکتار از مراتع استان در آتش سوخته است.
کد خبر: ۸۵۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 06 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  فارس،ان‌شاالله کولانی با بیان اینکه هر سال با شیوع فصل گرما شاهد بروز آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و منابع طبیعی هستیم، اظهار داشت: بارندگی‌ها در استان کرمانشاه سبب رویش چشمگیر گیاهان شده و همین موضوع (شدت گرما و ازدیاد پوشش گیاهی) در فصل گرم سال احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به وقوع چهار فقره آتش‌سوزی از ابتدای سال تاکنون در جنگل‌ها و مراتع استان، اضافه کرد: در این آتش‌سوزی‌ها بیش از 33 هکتار از مراتع استان در شهرستان‌ها پاوه، دالاهو سرپل‌ذهاب و کرمانشاه در آتش سوخته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در خصوص آتش‌سوزی شب گذشته، گفت: ساعت 20:30 دقیقه شب گذشته بیش از 3 هکتار مراتع سرفیروزآباد طعمه حریق شد که با مشارکت نیروهای مردمی و نهادهای دولتی طی 2 ساعت مهار شد.

وی عامل 98 درصد از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع را مربوط به عوامل انسانی دانست و افزود: آتش زدن پس‌چرها مزارع عامل دوم آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی است و از اختلافات قومی به عنوان دیگر عوامل می‌توان نام برد.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در این راستا، تصریح کرد: امکانات و تجهیزات اطفای حریق امسال نسبت به گذشته بیشتر شده، فرمانداران، دهیاران و بخشداران به صورت جدی پای‌کار هستند و همچنین گروه‌های عملیاتی در طول شبانه روز با تلفن 1504 آماده پاسخگویی است.

کولانی با اشاره به افزایش تعداد دیده‌بانان، گفت: 250 دیده‌بان در نقاط مختلف بحرانی استان به کار گرفته شده، 400 دستگاه دمنده، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها، عوامل ستاد بحران و گروه‌های مردمی همه دسته‌بندی شده و آماده اطفا حریق هستند.

وی از گردشگران خواست برای جلوگیری از حریق از روشن کردن آتش در منابع طبیعی بپرهیزند و افزود: در صورت روشن کردن آتش از خاموشی آن اطمینان حاصل کنند تا محیط زیست و حیات وحش به خطر نیفتد، رعایت نکردن گردشگران و طبیعت‌دوستان گاهی اوقات سبب می‌شود به هنگام اطفای حریق جان برخی جنگلبانان استان به خطر بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار