استاندار کرمانشاه در ستاد استانی مقابله با کرونا خطاب به فرمانداران و اعضای ستاد با توجه به وضعیت کنونی شیوع کرونا در استان گفت: هیچ گونه غفلتی در مراقبت از سلامت مردم پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۵۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 06 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» با اشاره به اعمال محدودیت های جدید برای قطع زنجیره انتقال کرونا اظهار داشت: تمام نقاط استان تحت رصد دقیق باشد و هر جا علامت نگران کننده ای دیده شد، باید نسخه ی ویژه برای مقابله و رفع مشکل در اسرع وقت آماده و اجرا شود.

مقام ارشد استان که در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان سخن می گفت؛ تشدید نظارت بر اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم را ضروری اعلام کرد و افزود: مشارکت مردم و رعایت توصیه های بهداشتی برای کنترل و‌ مهار بیماری کرونا مهم است.

 بازوند در ادامه خاطر نشان ساخت: اگر مسائلی مانند عدم استفاده فروشندگان و عرضه کنندگان کالا از ماسک، کمرنگ شدن تبلیغات و آگاهی بخشی، فعالیت تالارها و برخی بازارها یا ... در شرایط فعلی؛ نگران کننده تشخیص داده می شود، بدون هیچ ملاحظه ای باید برای برطرف شدن این نگرانی ها اقدام دقیق و عاجل به عمل آید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بازارچه جوانرود بر اساس مصوبه ستاد استانی و پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی از امروز به مدت یک هفته تعطیل است، گفت: مغازه داران و‌ صاحبان کسب و کار باید در محل فعالیت از ماسک استفاده نمایند و اطلاع رسانی و فعالیت های آموزشی نیز در سطح جامعه بیشتر شود که البته ارتقاء سطح آگاهی مردم باید منتج به انجام اقدامات پیشگیرانه و تغییر رفتار شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه که به منظور بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان برگزار شد از تعطیلی فعالیت کلیه تالارهای عروسی به دلیل احتمال شیوع بیشتر بیماری خبر داد و تصریح کرد: در ورود به مرحله دوم پیک بیماری استودیو سلامت با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتر مجدداً فعالیت خواهد کرد و اعلام وضعیت هشدار در تمامی شهرستانها از طریق شهرداری و هلال احمر انجام می شود.

بازوند گفت: دستگاه های اجرایی می توانند برای کارکنانی که دارای بیماری زمینه ای هستند از شرایط دور کاری استفاده کنند.

 وی در ادامه به برخی وظایف شهرداری برای این مرحله از بیماری اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری کرمانشاه موظف است محدودیت های تردد در آرامستانها، مراسم های ختم و عزاداری را به مردم اطلاع رسانی و ساماندهی وضعیت دست فروش ها را نیز در اولویت قرار دهد و در صورت فعالیت، فاصله گذاری اجتماعی کاملاً رعایت شود.

بازوند در خاتمه استقرار سیستم نوبت دهی الکترونیک در مطب های خصوصی را ضروری اعلام کرد و گفت: این موضوع سریعاً باید در دستور کار قرار گیرد که از تجمع مردم در مراجعه به مطب پزشکان جلوگیری شود، همچنین آموزش و پرورش نیز تعداد حوزه های امتحانات نهایی را افزایش دهد که دانش آموزان با فاصله اجتماعی مناسب در آزمون حضور یابند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار