معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی بلندمدت نشان می‎دهد هرچقدر به سمت اواخر تابستان پیش برویم، دمای هوای استان گرمتر از حد نرمال خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 06 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،علی محمد زورآوند ، با اشاره به صحبت‌هایی که درباره گرم بودن تابستان امسال مطرح می‌شود، افزود: استناد ما به پیش‌بینی‌های بلندمدت سازمان هواشناسی است که بر اساس آن وضعیت دمای هر ماه از تابستان نسبت به میانگین نرمال مشخص است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در استان کرمانشاه در خرداد ماه امسال به طور میانگین دمای هوا به اندازه نرمال خواهد بود که عدد آن برای هر شهرستان متفاوت است و فقط در نواحی شمال شرق استان از جمله شهرستان سنقر حدود نیم تا یک درجه سانتی‌گراد گرمتر از نرمال خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: در تیرماه هم میانگین دمای استان به اندازه نرمال خواهد بود و تنها در برخی نقاط جنوب غربی استان از جمله سومار و گیلانغرب حدود نیم تا یک درجه سانتی‌گراد گرمتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

زورآوند با بیان اینکه هرچه به سمت اواخر تابستان برویم میانگین دما از نرمال بیشتر می‌شود، اضافه کرد: در مرداد ماه میانگین دمای کل استان بین نیم تا یک درجه سانتی‌گراد گرمتر از نرمال برآورده شده است.

وی درباره دمای شهریور ماه نیز عنوان کرد: برای شهریور نیز دمای استان به طور میانگین نیم تا یک درجه گرمتر از ترمال و در برخی نواحی از جمله شمال شرق و جنوب غرب حتی تا دو درجه سانتی‌گراد نیز گرمتر خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا اردیبهشت امسال گرمتر از نرمال بود نیز گفت: دمای اردیبهشت امسال زیاد نبود، اما چون هوا دیر و ناگهانی گرم شد مردم شدت آن را احساس کردند، در حالیکه در سال‌های گذشته روند گرم شدن هوا از اردیبهشت ماه تدریجی رخ می‌داد و کمتر احساس می‌شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار