ایسنا/کرمانشاه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز برداشت توت از توتستان‌های شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 06 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اردشیر صفیعی ، با بیان اینکه شهرستان پاوه 247 هکتار توتستان دارد، گفت: 215 هکتار از باغات توت این شهرستان بارور بوده و بقیه هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ و نهال هستند.

صفیعی با بیان اینکه بیشترین سطح از مجموع چهار هزار هکتار باغ شهرستان پاوه پس از باغات گردو، انار و انگور دیم به باغات توت اختصاص دارد، اضافه کرد: این شهرستان بیشترین باغات توت استان کرمانشاه را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه متوسط عملکرد باغات توت شهرستان پاوه را 2.5 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: امسال به دلیل بارش تگرگ در ماه‌های فروردین و اردیبهشت میزان تولید توت در توتستان‌های این شهرستان افت داشته و پیش بینی تولید 400 تن توت را داریم.

وی بیدانه، کمدری و شاتوت را از ارقام توت تولیدی در پاوه عنوان کرد و افزود: توت تولیدی در شهرستان پاوه به مصرف استان و خارج از استان می‌رسد.

صفیعی افزود: توت تولیدی در این شهرستان به شکل خشک و تازه خوری به مصرف می‌رسد، ضمن اینکه از شیره توت نیز محصولی به نام دوشاب تهیه می‌شود.

صفیعی اضافه کرد: توت تولیدی در شهرستان پاوه به جهت عدم استفاده از هیچ نوع سم و کودی جزو محصولات پاک به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برداشت توت در باغات شهرستان پاوه آغاز شده، افزود: برداشت توت در باغات این شهرستان تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار