مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: امسال سرانه مصرف آبزیان در استان به ۱۰ کیلوگرم در سال می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 02 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سیدفرزاد افضلی با بیان اینکه هم اکنون سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه 9.5 کیلوگرم در سال است، گفت: برنامه ریزی کرده بودیم تا پایان سال گذشته این رقم به 10 کیلوگرم برسد که محقق نشد.

وی اضافه کرد: افزایش سرانه مصرف آبزیان با فاکتورهایی مثل میزان تولید آبزیان، قیمت آبزیان، اقدامات فرهنگ سازانه و... در ارتباط بوده و در مجموع فرآیندی پیچیده است که افزایش نیم کیلوگرمی آن در استانی مثل کرمانشاه رخداد خوشایندی به حساب می‌آید.

مدیرکل شیلات کرمانشاه سپس با بیان اینکه میانگین مصرف آبزیان در استان کرمانشاه در سال 1373 تنها ۲۵۰ گرم در سال بود، گفت: با وجود اقدامات خوب صورت گرفته در استان در جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان، هنوز سرانه مصرف در استان از میانگین کشوری که یازده کیلوگرم می باشد، پایین‌تر است.

افضلی گفت: هم اکنون میانگین جهانی مصرف آبزیان ۲۰ کیلوگرم در سال است.

افضلی سپس با اشاره به ضرورت برنامه ریزی خانواده ها برای مصرف بیشتر آبزیان، ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی برای افزایش تولیدات و اقدامانه فرهنگ‌سازانه شاهد افزایش بیشتر مصرف آبزیان در استان کرمانشاه باشیم.

وی با توصیه به مصرف دو بار در هفته ماهی و دیگر فرآورده‌های آبزی، افزود: پزشکان اعتقاد دارند با مصرف دو بار در هفته ماهی ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی به میزان زیادی در افراد کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار