مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: از این پس اجرای طرح‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در حاشیه سراب‌ها را به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 01 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،امید قادری ، بااشاره به وجود حدود 500 سراب بزرگ و کوچک در استان، اظهار کرد: سراب‌ها بخشی از جاذبه‌های طبیعی استان هستند که هرساله در فصول مختلف سال گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشانند.

وی سراب نیلوفر، شالان دالاهو، ریجاب سرپلذهاب، دربند صحنه، روانسر، فش کنگاور، یاوری روانسر و قنبر کرمانشاه را از جمله مهمترین سراب‌های استان نام برد و تصریح کرد: وجود قابلیت‌های بالای گردشگری در سراب‌ها باعث شده تا در سنوات گذشته در طرح جامع گردشگری استان مورد توجه قرار بگیرند و تعدادی از آنها هم به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شدند و زیرساخت‌هایی برای حضور گردشگران در این سراب‌ها بوجود آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به بلااستفاده ماندن برخی از این زیرساخت‌ها طی سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: بی توجهی به مسائل حقوقی و اداری و وجود معارض در برخی از سراب‌ها سبب شد تا علیرغم همه زحمت‌ها و هزینه‌هایی که برای ایجاد زیرساخت‌هایی همچون سکو، آلاچیق و... در آنها شده، بلا استفاده بمانند.

وی اضافه کرد: از سال گذشته در برنامه داشتیم کار ساماندهی این سراب‌ها را انجام دهیم، اما برای این کار نیازمند هماهنگی با دستگاه‌های دیگری همچون منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و... بودیم و حتی زمانی که می‌خواستیم برای احداث زیرساخت در سراب هالان صحنه اقدام کنیم با مخالفت امور آب مواجه شدیم.

قادری تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم این مشکل را ریشه‌ای حل کنیم و دچار مشکلات سنوات قبل نشویم، تصمیم به واگذاری ایجاد زیرساخت‌های گردشگری حاشیه سراب ها به بخش خصوصی گرفتیم.

وی تصریح کرد: براین اساس، از این پس برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در حاشیه سراب‌ها ورود نخواهیم کرد، بلکه از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآورشد: در این برنامه، سرمایه گذاران بخش خصوصی پس از ارائه طرح به میراث فرهنگی برای ایجاد زیرساخت در حاشیه سراب‌ها و تایید طرحشان، می‌توانند از سایر دستگاه های ذیربط استعلام گرفته و پس از آن در حاشیه سراب مورد نظرشان اجرای طرح داشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح دیگر مشکلات سابق را در ایجاد زیرساخت حاشیه سراب‌ها نداشته باشیم و بتوانیم قابلیت گردشگری سراب‌هایمان را افزایش دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار