مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای پلاسمای ۴۱ نفر از بهبودیافتگان کرونا در استان خبر داد و گفت: تیم خون‌گیری سازمان انتقال خون استان امروز به شهرستان اسلام‌آباد غرب اعزام شده است.
کد خبر: ۸۵۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 01 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،پژمان صالحی‌فر ، اظهار داشت: امروز بعد از مدت‌ها که در شرایط سخت کرونا بوده‌ایم و تیم خون‌گیری سازمان انتقال خون استان به شهرستان اسلام‌آباد غرب اعزام شده است.

وی با اشاره با استقرار این تیم در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان، گفت: این تیم امروز از ساعت هشت صبح تا 12:30 دقیقه آماده خون‌گیری است ارائه کارت شناسایی ترجیحا کارت ملی برای اهدا کنندگان ضرورت دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش مراجعه داشته‌ایم، افزود: زمانی می‌توانیم خدمات بهتری ارائه دهیم که ذخیره مناسبی داشته باشیم ذخیره ما مناسب نیست به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم.

صالحی فر در ادامه اشاره‌ای به پویش «شکرانه سلامت» داشت و گفت: در این پویش بیماران بهبود یافته کرونا پلاسمای خون خود را در راستای کمک به دیگر بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری هستند، اهدا می‌کنند.

وی به مراجعه 54 بیمار بهبود یافته در این زمینه اشاره کرد و گفت: 41 نفر از این تعداد موفق به اهدای پلاسما شده‌اند که مطمئنا آنتی‌بادی‌های ایجاد شده در بدن آن‌ها در بهبود بیماران موثر است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از بهبودیافتگان خواست در اسرع وقت برای اهدای پلاسما مراجعه کنند و افزود: بهبود یافتگان 20تا 30 روز بعد از اینکه آزمایش تشخیص کوید 19 آن‌ها منفی شد می‌توانند به شکرانه سلامتی خود پلاسمایی خود را اهدا کنند، براساس برخی تحقیقات این آنتی‌بادی تولید شده تا سه تا چهارماه دربدن فرد باقی می‌ماند ولی این زمان هنوز به طور قطعی مشخص نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار