نایب رئیس فدراسیون کونگ فو گفت: فدراسیون برای المپیکی شدن این رشته تلاش می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 31 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جعفر قدرتی در مجمع انتخابات هیات کونگ فو استان کرمانشاه که امروز(یازدهم خرداد) برگزارشد، ارتقاء جایگاه کونگ فو ایران را از جمله دغدغه‌های چندسال اخیر فدراسیون دانست و گفت: در این سالها تلاش‌هایی برای آسیایی کردن این رشته داشتیم و به موفقیت‌هایی نیز در رابطه رسیدیم.

وی بابیان اینکه کونگ فو ایرانی این قابلیت را دارد که المپیکی شود، اظهارکرد: در این راستا اخیرا در دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک رایزنی‌هایی داشتیم و قرار شد تا در آینده مکاتباتی برای المپیکی کردن این رشته داشته باشیم.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو در ادامه به جایگاه خوب کونگ فو کرمانشاه در کشور اشاره کرد و گفت: در کونگ فو این استان سلایق مختلف در کنار هم برای رشد و پیشرفت این رشته تلاش می‌کنند که کمتر در رشته‌های دیگر دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: علیرغم فعالیت‌های خوبی که کونگ فو کرمانشاه در سالهای اخیر داشته، اما این هیات نیز به مانند تعدادی دیگر از هیات‌های استانی ضعف‌هایی دارد که باید برای رفع آنها قدم بردارد.

قدرتی افزود: باتوجه به اینکه کونگ فو دارای تعدادی سبک زیرمجموعه است، بنابراین ضرورت دارد هیات‌های استانی از جمله هیات کرمانشاه برای ایجادهماهنگی بین این سبک‌ها تلاش کنند.

وی به فقدان وجود کمیته پیشکسوتان در برخی از هیات‌های استانی هم اشاره کرد و گفت: بهره گیری از نظر پیشکسوتان کونگ فو رشد این رشته را بدنبال خواهد داشت، اما متاسفانه تعدادی از استان‌ها برای راه اندازی این کمیته اقدامی نکرده‌اند تا از تجربیات پیشکسوتان بهره مند شوند.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو خواستار توجه به بروزرسانی آموزش مربیان و داوران در هیات کرمانشاه شد و گفت: این استان می‌تواند پایلوتی برای برگزاری کلاس‌های بازآموزی و بروزرسانی آموزش مربیان و داوران استان‌های منطقه غرب کشور باشد.

وی در ادامه از آمادگی فدراسیون برای واگذاری میزبانی رقابت‌های مختلف کونگ فو به کرمانشاه خبرداد و گفت: باتوجه به سابقه خوب کرمانشاه در برگزاری رقابت‌های آسیایی کونگ در سال 1394، اگر مسئولین ورزش استان آمادگی داشته باشند، میزبانی‌های مختلفی را به این استان می‌دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار